Cruzative Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Er kanskje veldig OT, men Posten har 14 dager "leveringsfrist" Men nå bruker de jo som oftest ikke så lang tid da. Selv om det står hos leverandør f.eks. 2-5 arbeidsdager leveringstid, så har Posten 14 dager fra de får varen, til den skal være levert.. Har ventet på en pakke i 9 arbeidsdager. Tok jo kontakt med leverandør og fikk da beskjed om Posten sine 14 dager, før jeg kunne klage skikkelig. EDIT: er at du kommentert på dette senere selv, så du kan overse deler av dette. jeg leste de senere osten dine før jeg svarte. Det er jo ikke relevant i denne sammenheng. problemet er jo ikke at pakken er treg, men at de ikke forsøker å levere på dør slik som du faktisk har betalt for. Du er vel ikke naiv nok til å tro at om de ikke får fatt i deg første dagen så prøver de igjen og igjen til du er hjemme? Neida - ett forsøk (i de fleste tilfellene NULL forsøk) så får du lapp om å hente pakken selv - og da kunne du jo like godt bare betalt for billigere vanlig levering og ikke minst vært sikker på hvor pakken din ble levert frem til. Med hjem å døren er det umulig å planlegge for noe som helst. Du må kansje være hjemme, og du må kanskje kjøre på posten likevel (da innenfor åpningstiden, som forøvrig overlapper med leveringstiden du må holde deg hjemme på slik at du aldri kan være sikker på at du faktisk får fatt i pakken samme dagen). Jeg er helt enig med de fleste her i tråden at hjem på døren levering er en vits slik som det er nå. Sjansen for at pakken faktisk KOMMER på døren når du passer på å være hjemme i tidsrommet er under 50% (i min erfaring) - altså totalt upåliteig. Det er også mer stress å klage for å få refundert mellomlegget enn det er verdt det. Det er nok derfor de har kommet unna med det så lenge - det er ikke verdt folks tid å bruke 20 minutt i telefonen for å få refundert noen få kroner. Hva med å starte en online underskriftskampanje av noe slag? om det ble levert en liste med et par tusen misfornøyde kunder over akkurat denne tjenesten (til riktig person) så må det ha en litt større sjanse for å starte noen form for bedringsprosess internt i posten. Det hadde også vært langt mer effektivt enn om hver av oss ringte inn og klaget separat. En mer frekk men effektiv og aggressiv metode er om vi alle brukte et standardisert epost-brev med unike navn og ordnet oss på en slik måte at alle ble sendt inn samme dag eller over fordelt over en uke (det dinnes sikkert et godt automatisert verktøy for dette). Ikke ment som noe SPAM altså i tradisjonell betydning da alle ville hatt samme tittel og dermed være enkelt sorterbar, men være ekstremt synlig og akkurat nok arbeidkrevende å behandle for posten at ihvertfall sjefen for kundeservice delen av posten måtte bli ops på situasjonen. Forhåentligvis ville det utløst noen slags intern opprydding dersom de har noe som helst standard på produktene de leverer... -Stigma Som det står skrevet så var det jeg skrev veldig OT... Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Problem solved: http://www.dhl.no/no/express/innlandstjenester/innlands_same_day.html#containerpar_productarticle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 De på døra greiene til posten er dyrt og dårlig. Dessuten er fjortisene på Kiwi'n her borte noen svimeskaller så jeg stoler ikke på at jeg får tak i noe som helst dersom det havner der. Panisk dårlig struktur i den post-i-butikk sjappa. Kjempenærvøs når det skal hentes ting ankommet fra utlandet. Jeg bruker nesten bare nettbutikker med hentebu (Oslo) og unngår post. Unntaket er dersom jeg kan få sendt det til postkontoret rett ved jobben og hente det der. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Er dessverre ikke noen hentebu her i byen Men det hadde vært helt fantastisk å hatt. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hver gang jeg har bestilt noe med levering på døra, har det alltid dukket opp på døra. Så jeg skal ikke uttale meg så mye om det. Men privatisering kan føre noen gode ting med seg, men også en haug med dårlige ting. F.eks brøyting av veier, har blitt MYE dårligere etter privatisering. Hvis det blir en 100% privatisering av Posten, vil de kun ha ett tilbud der det er lønnsomt, og det er vel ikke direkte lønnsomt i små bygder o.l? ~ Mortis Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Lønnsomt for alle oss som ikke bor på landet. Kunne ikke brydd meg mindre om dere bønder så lenge jeg tjener på det. Endret 8. juni 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Lønnsomt for alle oss som ikke bor på landet. Kunne ikke brydd meg mindre om dere bønder så lenge jeg tjener på det. Hmm, Posten (og andre service-bedrifter, for den saks skyld) er vel egentlig et speilbilde av oss nordmenn: Først meg selv, så meg selv og så meg selv igjen 2 Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Er kanskje veldig OT, men Posten har 14 dager "leveringsfrist" Men nå bruker de jo som oftest ikke så lang tid da. Selv om det står hos leverandør f.eks. 2-5 arbeidsdager leveringstid, så har Posten 14 dager fra de får varen, til den skal være levert.. Har ventet på en pakke i 9 arbeidsdager. Tok jo kontakt med leverandør og fikk da beskjed om Posten sine 14 dager, før jeg kunne klage skikkelig. Dette kommer helt an på hvilken leveringstjeneste du benytter deg av... enkelte av tjenestene til posten stadfester f.eks. levering neste arbeidsdag o.l. Da er dette å regne som en kontrakt med posten om at de skal levere innen den tiden som står oppført under den tjenesten du velger. Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det minste dem kan gjør er å ringe for å fortelle at dem ikke har tid. Men i morgen kommer vel postbudet med en hentelappe tenker jeg.. Den som sjåføren påstår å ha lagt igjen. Slik at jeg på onsdag kan hente pakken min selv (skjønner at jeg kan hente den i morgen tidlig med kollinummeret, men ut fra Posten sin logikk så kan jeg hente den på onsdag, etter å ha fått hentelappe på tirsdag fra postbudet). Jeg kan uansett ikke få igjen penger, for det er nettbutikken som har kjøpt en tjeneste hos Posten, ikke jeg. Så det er nettbutikken som får igjen portoen (i beste fall). Det du gjør er at du først klager til Posten, da skal du få ett saksnummer eller hva de nå kaller det, ihvertfall ett referanse nummer, deretter prater du med butikken du har handlet hos og forteller at du ikke har fått varen på den måten du betalte for og krever å få pengene tilbake, de vil da si at det må du ta med posten, da gir du dem referansenummeret du fikk fra posten og krever pengene tilbake for portoen du har betalt (dette er som alle andre varer du kjøper, får du ikke det du betaler for kan du reklamere), videre sier du at du vil at butikken tar dette med posten eller " kan gjøre hva de vil" men du skal ha igjen utlegge(noe du har krav på), ellers sender du saken til forbrukermyndighetene. Jeg har vært igjennom dette med både PS.no, komplett og amentio, alltid fått tilbake portoen etter en liten stund... det er absolutt verdt det og du har krav på det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Kl 21:00 sporer jeg pakken for å se hva som skjer da jeg ikke har fått pakke, eller noe telefon. Der står det at pakken var forsøkt utlevert kl 17:20, men ingen var hjemme. Jeg var hjemme. Det står også at sjåførlappe er lagt igjen, men ingenting i postkassen (denne er rett utenfor vinduet mitt). Alt dette kan jo forklares med at postmannen forsøkte å levere pakken på feil adresse uten å være klar over det selv ... For jeg nekter å tro at alle landets dyslektikere henger her på forumet - noen av dem jobber nok i Posten også. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Lønnsomt for alle oss som ikke bor på landet. Kunne ikke brydd meg mindre om dere bønder så lenge jeg tjener på det. Med den holdninga der, hvis alle hadde hatt den, ville det betydd undergang for landet. ~ Mortis 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Lønnsomt for alle oss som ikke bor på landet. Kunne ikke brydd meg mindre om dere bønder så lenge jeg tjener på det. Med den holdninga der, hvis alle hadde hatt den, ville det betydd undergang for landet. Er'e ikke dit vi er på vei'a? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Litt off topic, men posten har nettopp rotet bort en pakke jeg ventet ifra EK waterblocks. Etter å ha blitt sendt rundt fra avdeling til avdeling, og 4 timer med venting fikk jeg et, "nei, den har vi ikke sett". Nå må jeg altså få EK til å sende inn en klage og be om refundering, og så må de sende pakken igjen. Dette hadde kanskje ikke vært så irriterende hvis ikke jeg trengte varene jeg bestillte innen den 18. juni, for å melde den ferdige saken på en designkunkurranse. Altså, sjansen for å vinne er veldig liten, men sjansen blir evig mindre HVIS IKKE POSTEN FÅR UT FINGERN Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har opplevd nøyaktig det samme med DHL faktisk. Ventet på en pakke fra statene, og hver gang jeg var inne på DHL sine sider og sporet den, var den forsøkt levert pluss at det var lagt igjen lapp, men ingen lapp å se hos meg iallefall! Greit nok, etter ett par dager med dette, fikk jeg min samboer til å klage. Da skjedde det noe, sjåføren ringte (dog jeg hadde ikke mulighet å svare), og dukket faktisk opp senere på dagen!! MEN, ble refset litt av sjåføren for at jeg aldri svarte telefonen eller var hjemme, da de hadde ringt & teksta meg flere ganger i dagevis................. Noe de ikke hadde gjort, verken ringt eller forsøkt å levere. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 ... ble refset litt av sjåføren for at jeg aldri svarte telefonen eller var hjemme, da de hadde ringt & teksta meg flere ganger i dagevis................. Noe de ikke hadde gjort, verken ringt eller forsøkt å levere. Det er vel ikke helt utenkelig at de hadde både ringt & tekstet, men det hjelper lite dersom de ringer & tekster til feil nummer .... Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Nå har jeg forresten ikke fått post på to dager. Vi har port mot gata. Det viser seg at postmannen ikke forstår at dørhåndtaket går oppover, i stedet for nedover som er vanlig. Ergo ingen post for noen av oss som bor her. 25 husstander uten posten sin. IQ-testen var vel for tøff for postmannen. 2 Lenke til kommentar
Nefargarap Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 For å sette Postens service i perspektiv: I dag tidlig bestilte jeg en kortbukse og en t-skjorte fra en dykkerforretning i Spania. Det ble sendt i ettermiddag. Portoen kom på 102,- -etthundreogto- kroner. Pakka (registrert og sporbar) blir levert på døra av DHL. Når pakka er sendt går det erfaringsmessig to, tre dager før pakka blir levert... Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Alt dette kan jo forklares med at postmannen forsøkte å levere pakken på feil adresse uten å være klar over det selv ... Har han glemt igjen telefonen sin også? Posten sier jo at postmannen skal ringe 30-60 min før levering. Har bestilt levering på døren 2 ganger. Den første gikk det greit, men den andre dukket aldri opp. Ringte Posten dagen etter og gav klar beskjed (selvsagt på en høflig og behersket måte) om hva jeg mente med saken, og at jeg kom til å kreve å få refundert det jeg hadde betalt ekstra for leveringen pga. av at postmannen ikke hadde gjort jobben sin. Dama på kundeservice hos Posten ringte butikken hvor jeg har post-i-butikk og fikk en av de der til å kjøre ut pakken til meg. Slettes ikke dårlig service når det først gikk galt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Men privatisering kan føre noen gode ting med seg, men også en haug med dårlige ting. F.eks brøyting av veier, har blitt MYE dårligere etter privatisering. Dette har egentlig ikke noe med at tjenesten er privatisert, men at de som har kjøpt tjenesten (feks. kommunen) har gjort en for dårlig jobb da de inngikk kontrakten med brøytefirmaet. I en slik kontrakt må de få med både hva som kommunen forventer av brøyteselskapet (hvor de skal brøyte, hvor ofte osv), og hva som skjer dersom selskapet ikke oppfyller disse kravene (feks. dagsbøter, oppsigelse av kontrakt osv). 1 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg håper Posten blir privatisert, slik at andre firma kan ta over denne jobben. Med slik ubrukelig service og total mangel på respekt for sine kunder kommer dem i alle fall ikke til å overleve i lengden. Det finnes en mengde andre som driver med transport av pakker. Det er bare å velge en annen transportør. Er kanskje veldig OT, men Posten har 14 dager "leveringsfrist" Men nå bruker de jo som oftest ikke så lang tid da. Selv om det står hos leverandør f.eks. 2-5 arbeidsdager leveringstid, så har Posten 14 dager fra de får varen, til den skal være levert.. Har ventet på en pakke i 9 arbeidsdager. Tok jo kontakt med leverandør og fikk da beskjed om Posten sine 14 dager, før jeg kunne klage skikkelig. Sikker på det? Prøvde å se gjennom konsesjonsvilkårene til posten, men kunne ikke finne spesifikke frister for lettgods som det så fint heter. Fant bare fremdriftskravene til brevpost. Fordi det er ikke noen konsesjonskrav på lettgods. Det er full konkurranse på post over 50g. Dermed står alle fritt til å velge hvilken kvalitet de skal tilby på tjenesten. Posten har ikke lengre noen tidsfrister på servicepakker. De kommer når de kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå