stianzz Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei. Kanskje noen her kan hjelpe meg. For ei uke siden oppdaterte jeg Norman Security suite. Siden da så har spillene mine begynt å fryse seg rundt hvert 5. minutt. Det varer bare i 10sek men begynner å bli temmelig irriterende. Noen som vet hva det kan komme av? PC: Windows XP proffesional service pack2 intel core2 6600 2.4ghz 2.4 gb ram Nvidia geforce 8800 gts Har brukt den i to år nå uten å formatere den. Takk på forhånd Lenke til kommentar
M-G Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Tips til å feilsøke: - Overvåk CPU mens du spiller og sjekk for spikes i CPU bruk, bruk enten oppgavebehandling eller finne noe freeware på nettet som logger bedre. Se etter prosesser som tar opp mye ressurser, og fint ut hvilke dette er og hva de gjør. - Spiller du kun lokalt på pcen eller over nettverk/internett? I såfall kan det være lag på nettlinje som skaper problemer, type høy ping - Eller så kan det være drivere, hardware eller programvare som spiller inn Finn ut hva som foregår på maskinen når spillene fryser så blir det lettere å finne feilen Lenke til kommentar
stianzz Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 skulle vel ha nevnt at det er et nettspill ja. I så fall hvis det er "type høy ping" hva kan gjøres med det? Jeg skal prøve å finne et slik program nå så jeg ser hva som skjer. Takk for tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå