DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 ja alle komponenter passer sammen og hdd kabler og kabler til alt annet følger med i hovedkortet viftekontroll er ikke et must. det er bare hvis du vil du trenger heller ikke flere vifte da det følger med ellers tusen takk for tilbudet men takker nok nei da jeg ikke får så mye for de alt ser 100% greit ut og det er bare å kjøre på Lenke til kommentar
Løve Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Styr unna det hovedkortet! nForce-chipset er et stort nei-nei! Kjøp heller f.eks. dette. Dessuten så trenger du ikke den kjempestore kjøleren som du har satt opp. Det er bortkastede penger. Du har også lagt til 2x4GB med RAM, du trenger bare 1x4GB, så fjern den ene RAM-pakka. Du trenger heller ikke SATA-kabelen, det følger med hovedkortet. USB-hub er også unødvendig, du får med mer enn nok tilkoblinger med hovedkortet. Kjøp heller denne CPUen og overklokk den istedet. Bruk pengene på en større harddisk, og evnt. en modulær strømforsyning hvis du vil ha bedre plass og luftgjennomstrøming i kabinettet. EDIT: Lagde et mye bedre oppsett. Mye bedre CPU og penger spart, til og med! Endret 8. juni 2010 av Løve Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 vi har jo lagt ut handlister til han med det beste innen prisen selv om det blei litt diskusjon om det. han ville ha sitt og vi kan vel ikke nekte han det. det er klart han får mye mer for pengene ved det vi har valgt ut men om han vil ha sitt oppsett så skal ikke jeg nekte han iallefall Lenke til kommentar
Løve Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Neida, men regner med at folk ikke spør her uten å ta svarene de får til etterretning. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 trodde ikke jeg heller men både du og jeg har lagt ut handlelister på side 1 som var bedre enn det han valgte ut... der vi havna i diskusjon Lenke til kommentar
Løve Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ja. Får håpe at trådstarter vet sitt eget beste og velger et ordentlig oppsett. Lenke til kommentar
bi_a_op Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Styr unna det hovedkortet! nForce-chipset er et stort nei-nei! Kjøp heller f.eks. dette. Dessuten så trenger du ikke den kjempestore kjøleren som du har satt opp. Det er bortkastede penger. Du har også lagt til 2x4GB med RAM, du trenger bare 1x4GB, så fjern den ene RAM-pakka. Du trenger heller ikke SATA-kabelen, det følger med hovedkortet. USB-hub er også unødvendig, du får med mer enn nok tilkoblinger med hovedkortet. Kjøp heller denne CPUen og overklokk den istedet. Bruk pengene på en større harddisk, og evnt. en modulær strømforsyning hvis du vil ha bedre plass og luftgjennomstrøming i kabinettet. EDIT: Lagde et mye bedre oppsett. Mye bedre CPU og penger spart, til og med! Joda, var veldig fristende. Men har veldig veldig lyst på mer enn 4 GB RAM, det er så kjedelig. Har aldri prøvd en PC som har mer enn det. Hvorfor trenger jeg ikke den store kjøleren? PCen min kommer til å stå på en del. Ikke helt 24/7, men ganske close. Hub må jeg nesten ha, PC kommer til å stå i... whatever, poenget er at mus lednigen ikke er lang nok og det ville vært veldig upraktisk me ledninger stikkende ut fra skrivepulten. Og hvorfor var hovedkortet mitt ett dårlig valg? Har IKKE tenkt å overklokke bare så det er sagt Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 ved mus kan du bare kjøpe en usb forlenger istedenfor å ha en hel usb hub til. du har aldri brukt for 15-18 usb porter... 8gb ram er smart hvis man planlegger å ha pcen ei god stund men hvis du skal oppgradere om et par år så holder 4gb veldig bra. men det å kjøpe bedre cpu er veldig smart.... det å ha den kjøleren er veldig fornuftig selv om man ikke overklokker. den fjerner varme veldig effektivt under load og resulterer i at pc holder seg ved like lengre du kunne au oppgradert til 1tb hdd Oppdatert Handleliste Her får du da 1.5tb disk(3 ganger større). bedre HK. bedre høytalere. bedre tastatur og mus. mye mye bedre skjermkort. bedre PSU... og det alt til en billigere penge en det du har kommet fram med De har alle komponenter hos abb så det blir totalt pris på ca 6800kr med frakt og alt.. Din handleliste kommer på ca 7000 med frakt og alt og som skrevet over er mye mye dårligere. du har ikke valgt skjermkort engang. Med min handleliste så får du en pc som holder lenge. etter et par år er det eneste du trenger den nye 6kjerner cpuen og litt mer ram. det er alt. med din handleliste så må du kjøpe alt nytt nesten etter et par år Anbefaler deg veldig sterkt at du følger rådene du får her Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ok, men du har IHVERTFALL ikke bruk for kjøleren når ikke skal overklokke. Bruk heller de pengene på CPUen jeg anbefalte, det gir deg bedre ytelse, i motsetning til den kjøleren som bare kommer til å bråke og bøye hovedkortet ditt. Det er ingenting som er "kjedelig" med 4GB RAM heller. Det eneste du kommer til å merke av å ha det er at du mangler en tusenlapp i lommeboka. Og ikke kjøp hovedkortet du satte opp, det er søppel. Det er et dårlig chipset med dårlig ytelse og andre problemer. Kjøp heller hovedkortet jeg anbefalte, eller evnt. noe enda bedre. Lenke til kommentar
bi_a_op Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) ved mus kan du bare kjøpe en usb forlenger istedenfor å ha en hel usb hub til. du har aldri brukt for 15-18 usb porter... 8gb ram er smart hvis man planlegger å ha pcen ei god stund men hvis du skal oppgradere om et par år så holder 4gb veldig bra. men det å kjøpe bedre cpu er veldig smart.... det å ha den kjøleren er veldig fornuftig selv om man ikke overklokker. den fjerner varme veldig effektivt under load og resulterer i at pc holder seg ved like lengre du kunne au oppgradert til 1tb hdd Oppdatert Handleliste Her får du da 1.5tb disk(3 ganger større). bedre HK. bedre høytalere. bedre tastatur og mus. mye mye bedre skjermkort. bedre PSU... og det alt til en billigere penge en det du har kommet fram med De har alle komponenter hos abb så det blir totalt pris på ca 6800kr med frakt og alt.. Din handleliste kommer på ca 7000 med frakt og alt og som skrevet over er mye mye dårligere. du har ikke valgt skjermkort engang. Med min handleliste så får du en pc som holder lenge. etter et par år er det eneste du trenger den nye 6kjerner cpuen og litt mer ram. det er alt. med din handleliste så må du kjøpe alt nytt nesten etter et par år Anbefaler deg veldig sterkt at du følger rådene du får her Ja, ok stoler på det. Takk Løve, da driter jeg i dyr kjøler Men handlelista du posta, det står at komponentene er fra forskjellige nettbutikker og det er to PSUer? :S EDIT: Abbo er den mest rotete og nettbutikken hittil. Finnes det ikke på komplett? Likte de prisene mye bedre også Endret 9. juni 2010 av bi_a_op Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 nei bare bilde av 2 psuer. hvorfor vet jeg ikke men den ene er rammen som ikke hadde bilde fra før av Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det var ikke min liste, det var DrHawkins. Dette er min med bedre CPU. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Handelisten til løve så veldig bra ut. Lenke til kommentar
bi_a_op Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Det var ikke min liste, det var DrHawkins. Dette er min med bedre CPU. Ok Løve, du vinner. Men tror du at du kunne ha lagt til et bra skjermkort? I suppose det følger med vifte til CPUen, er den vifta som regel god nok hvis PCen står på en del? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Stock kjøler funker viss du ikke overklokker, men støyer litt Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Dette er kurant. Og som andre sier, kjøleren som følger med fungerer helt fint. En ganske grei kjøler som følger med AMD Phenom CPUene har jeg hørt. Endret 9. juni 2010 av Løve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå