Gå til innhold

Funker disse komponentene bra sammen? Tips? Ikke høyere enn 6.000kr

Anbefalte innlegg

Får ikke lov å bestille noenting før jeg har sjekket med noen som kan det at alt funker.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=806517&su=609B3E1B-D3DC-4EAD-AD7F-82C88DF81441

Graphic Card:

Fikk et av Schlumberger, dette sto på esken.

*PCI express 2.0

*Powered by NVIDIA GeForce 9600GSO GPU

*512M DDR2 video memory

*Variety connectivity : Dual DVI/D-Sub/HDTV-OUT/HDCP compliant

*Microsoft DirectX 10 & OpenGL 2.0 support

*ASUS exlusive innovations

And a giant cooling fan thingy

Jeg er jomfru PC bygger, aldri gjort dette før :p

Tips til bra tastatur eller andre ekstra ting? Helst fra Komplett. Går ikke høyere enn 6.000, kanskje en to hundrelapp høyere, men det er absolutt maks!

Takk for alle svar og tips, nei seriøst, takk! :D

Endret av bi_a_op
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort linken går til komplett.no (ingen vare)

Vifte linken går til dvd brenner

ellers så det veldig greit ut.

trenger du med skjerm eller har du det? tastatur/mus? høytalere?

Her er ei liste jeg satt opp for en anna tidligere som fungerer veldig bra sammen (bare passe på å handle mest mulig fra ferrest mulig butkker pga frakt kostnader)

Lenke til kommentar

Her er ei liste jeg satt opp for en anna tidligere som fungerer veldig bra sammen (bare passe på å handle mest mulig fra ferrest mulig butkker pga frakt kostnader)

Takk for raskt svar :D

Skjerm har jeg tenkt å kjøpe i en butikk, synes det var så jækla dyrt på nettet (correct me if I'm wrong). Tastatur har jeg lagt i handlevogna http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328253 er ikke en sånn seriøs gamer, så tror et slikt tastatur er helt passe. Ser mest etter tastatur med gode og stille knapper.

Lista så grei ut den, kule høytalere :) syns det er kjekkest å finne komponentene selv bare for å gjøre det lille ekstra for å kalle det min "99%" hjemmebygd PC tenkt ut av min egen 179 IQ hjerne :D

La til CPU kjøler

EDIT: Fiksa broken links og andre link feil, skal være i orden nå.

Endret av bi_a_op
Lenke til kommentar

du må ta deg en runde på å fikse link

legg alle varene i handlekorga. så skriv navn og lagre handlevogna. så trykker du på vis alle også trykker du på del på den handlelista det gjelder.

der kommer det en link. legg den linken ut her ;)

du kan modifisere den handlelista fra prisguiden så mye du vil. der får du hver komponent til så billig som mulig iallefall slik at du får mest ytelse for penga ;)

ja kjekt å finne selv å bygge og lære ;)

Lenke til kommentar

Ta en sammenligning på oppsettene

Cpu: athol II x4 630 på begge

Gpu: ati 5770 på begge

Ram: 4gb ddr3 (umerkbart raskere på løve sitt)

HK: bitte litte bedre hos løve men begge m4a78

Psu: Mindre strømforsyning hos løve

hva er det som er så mye bedre med løve sitt oppsett?????

1066mhz vs 1333mhz på rammen er umerkbart

og han har ikke med skjerm

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Ta en sammenligning på oppsettene

Cpu: athol II x4 630 på begge

Gpu: ati 5770 på begge

Ram: 4gb ddr3 (umerkbart raskere på løve sitt)

HK: bitte litte bedre hos løve men begge m4a78

Psu: Mindre strømforsyning hos løve

hva er det som er så mye bedre med løve sitt oppsett?????

1066mhz vs 1333mhz på rammen er umerkbart

og han har ikke med skjerm

5770 >> 5670

Tror det har noe med saken å gjøre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

DET ER SAMME SKJERMKORT PÅ BEGGE OPPSETT

sjekk denne - LINK

også sjekk denne - LINK

ifra originale trådstarter poste ja men jeg har allerede lagt ut idientisk handleliste til han

FØLG MED PÅ HVA SOM BLIR SKREVET

Trådstarter:

Hvis du bytter ut 5670 med 5770 så er oppsettet du har i første post veldig bra, det er ikke mye dyrere

også kan du ta vekk 4gb med ram (det er 4gb i den pakka du har valgt men du har valgt 2stk av den og da blir det 8gb totalt) da blir det billigere enn det du har nå og det med 5770

:)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

HK i begge oppsett er ATX (mitt opsett er ikke m-ATX)

Det er småting som ikke betyr noe særlig anna enn diskstørrelsen

men når har ikke du 1000kr`s skjerm til.

ta vekk skjermen min og legg på 1tb istedenfor så har man 500gb mer lagring til 500kr billigere med lik ytelse og da har han 1000kr til over og der kan du

Her har man da 500gb mer (1.5tb) til en billigere penge.. uten skjerm kommer dette på 5100kr med skjerm kommer det på 6200kr og med tastatur/mus kommer det på 6500kr

Oppdatert Handleliste

Det er lik ytelse i begge oppsett men i mitt oppsett får man mest for pengene

det eneste som er problemet er frakten og at man må prøve å finne alt i en å samme butikk og dermed kan det bli dyrere

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

DET ER SAMME SKJERMKORT PÅ BEGGE OPPSETT

sjekk denne - LINK

også sjekk denne - LINK

ifra originale trådstarter poste ja men jeg har allerede lagt ut idientisk handleliste til han

FØLG MED PÅ HVA SOM BLIR SKREVET

Trådstarter:

Hvis du bytter ut 5670 med 5770 så er oppsettet du har i første post veldig bra, det er ikke mye dyrere

også kan du ta vekk 4gb med ram (det er 4gb i den pakka du har valgt men du har valgt 2stk av den og da blir det 8gb totalt) da blir det billigere enn det du har nå og det med 5770

:)

Du hadde ikke lagt ut noen som helst link tidligere ;)

Lenke til kommentar

Post 2 i hele tråden (sjekk -> Her)

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :D

Skjerm har jeg tenkt å kjøpe i en butikk, synes det var så jækla dyrt på nettet (correct me if I'm wrong). Tastatur har jeg lagt i handlevogna http://www.komplett....aspx?sku=328253 er ikke en sånn seriøs gamer, så tror et slikt tastatur er helt passe. Ser mest etter tastatur med gode og stille knapper.

Lista så grei ut den, kule høytalere :) syns det er kjekkest å finne komponentene selv bare for å gjøre det lille ekstra for å kalle det min "99%" hjemmebygd PC tenkt ut av min egen 179 IQ hjerne :D

La til CPU kjøler

EDIT: Fiksa broken links og andre link feil, skal være i orden nå.

@løve

Her er all info til og med så har vi ikke nådd side 2 enda og enda klarer dere for pokker med ikke å lese hva som har blitt sagt ifra alle sammen.

klarer dere virkelig å få med dere noe som helst eller?

Når du gjemmer lenkene dine slik så :) Uansett hvem handler fra 10 webshops den lista di havner jo godt over 7k når du skal handle fra samme shop

det finnes mange fler nettbutikker enn de som er oppgitt i priguide.hardware.no

Komplett.no er ikke med for eksempel (en sjelden gang kan de være der)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

at han ville kjøpe skjerm i butikk PGA det var dyrt på nettet.

Jeg fant en god billig skjerm så han vil tjene mye mer på å handle skjerm over nettet enn i butikk

dermed kan man egentlig trekke vekk 1095kr i fra handlelista fordi han har regnet det utenom. så handlelista ligger godt innenfor budsjettet hans og har muligheter til justeringer om han vil

Lenke til kommentar

Har lest gjennom alle svarene, bra lister, men fortsatt. Liker oppsettet mitt godt, men takk for at dere fikk meg på tanken til å finne nytt kabinett :D

Har oppdatert lista mi, handlelista. Nå har jeg funnet alt jeg skal ha, utenom skjerm. Har Logitech mus G5000 fra før av så det trenger jeg ikke. Skjermkort har jeg og.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=806800&su=C7BC531B-3DAD-45E1-A21F-3AACCE993F01

Så det jeg lurer på nå, vil ALT funke hvis jeg monterer riktig? Eg strømforsyninga god nok?

Fyller det faktisk med kabler nok til alle komponentene som ligger i handlevogna? La til kabel til harddisk pga det ikke følger med kabel til harddisken.

Er det noe jeg har glemt? (Highly unlikely)

Noe som kan erstattes med noe bedre/billigere?

Trenger jeg flere vifter?

Trenger jeg viftekontroll?

Forresten, jeg spiller bare spill slik som Warcraft III og Diablo 2 og sånt. Ikke Crysis og sånne hardcore grafikk spill fra 2010 :p

Tusen takk for alle svar og spesielt til den som gidder bruke tia si på dette.

Som sagt, får ikke lov å bestille noenting før jeg har sjekket her og noen faktisk har sett i gjennom det og sagt at alt ser 100% OK ut.

Vet ikke om dette er lov å skrive, men jeg har 8 USD på Paypal kontoen min som ligger å venter på å bli brukt, trenger dem virkelig ikke så... *hint hint* Nei seriøst, har ikke noe imot å gi dem bort :p

Hvis det ikke er lov å skrive dette så si ifra så fjerner jeg det ummidelbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...