bllan Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 hoi. begynte å bruke kameraet mitt igjen idag. jeg tenkte å prøve meg på stop motion, så jeg laget en film med det verktøyet som er på kameraet. men går det ann å få overført den ferdige filmen til pc`? hvis det ikke går, har dere forslag til ett enkelt prog. for pc. som man kan smekke sammen bildene i. jeg prøvde movie maker. men det ville ikke ta imot alle bildene. takk for svar:) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 VirtualDub kan sette sammen bilder til en film. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 hoi. begynte å bruke kameraet mitt igjen idag. jeg tenkte å prøve meg på stop motion, så jeg laget en film med det verktøyet som er på kameraet. men går det ann å få overført den ferdige filmen til pc`? hvis det ikke går, har dere forslag til ett enkelt prog. for pc. som man kan smekke sammen bildene i. jeg prøvde movie maker. men det ville ikke ta imot alle bildene. takk for svar:) Hvis du først skal lage stop motion film anbefaler jeg et skikkelig program for dette, det er mye mer produktivt og gjør det lettere og mer morsomt! Vi har brukt Stopmotion Pro, finnes i flere utgaver til ok pris. Da styrer du kamera fra pc og kan f.eks se forrige bilde i bakgrunnen, mens du justerer nytt bilde. Du kan også lage lydspor først og lage bildene til dette, som er ganske effektivt. Du kan prøve det gratis, anbefaler en kikk!! Lenke til kommentar
bllan Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 takk for svar. jeg har har prøvd VirtualDub, men fikk det ikke skikkelig til. det kjørte bildene i full størrelse, så filmen jeg lagret som .avi. ble bare stående å buffre. mulig jeg bare må prøve meg mer fram med det. stopmotion Pro har jeg lest litt om ja, men kameraet mitt støtter ikke å ta bilder som blir sendt rett til pcen. jeg er ute etter ett prog. som jeg kan laste inn bildene i, for så å sette de etter hverandre. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 takk for svar. jeg har har prøvd VirtualDub, men fikk det ikke skikkelig til. det kjørte bildene i full størrelse, så filmen jeg lagret som .avi. ble bare stående å buffre. mulig jeg bare må prøve meg mer fram med det. Du kan selv velge oppløsningen på den ferdige filmen. Lenke til kommentar
bllan Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 tusen takk for alle svar. men jeg fant ut at quicktime Pro har en meget simpel måte å sette sammen slkt på. her er fremgangsmåten hvis folk lurer. File- Open image sequense- marker det første bildet i serien, sett framerate. så trykker man bare open. da kommer filmen opp, og det er bare å save hvor man vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå