Gå til innhold

iPhone 4 diskusjons tråd. Linker, tester og diskusjon.

39 stemmer

1. 1. Svarte iPhone til dine forventinger?

• Ja, dette er en telefon jeg kommer til å kjøpe.
    • Ja, men kommer ikke til å kjøpe den
    • Nei, dette var ikke det jeg forventet meg.

Anbefalte innlegg

Så da var dagen kommet for at Apple introduserte iPhone 4.

Spesifikasjoner:

* Gyroskop: Dette betyr at mobilen blir enda mer presis til gaming med gyroskop-maskinvaren pluss akselerometeret.

* Frontkamera med LED blitz

* Volumkontroller

* 9.3 mm.

* 3.5" IPS skjerm

* 960x640 oppløsning

* 800:1 kontrast (4 ganger mer enn 3GS)

* 78 prosent av pikslene til iPad

* A4 chip

* Maks 32GB minne

* 802.11n WiFi

* Micro SIM

* 720p vidoeopptak i 30 FPS, 5MP kamera

Linker:

*ITavisen.no

*Amobil.no

Live fra WWDC

Et par bilder fra engadget

Apple.com iPhone 4

Iphone 4 video

Litt lett info:

Iphone 4 er ca 24 prosent tynnere enn Iphone 3GS, det gir iPhone 4 en "tykkelse" på under en centimeter. Det har også fått en kraftig oppdatering når det kommer til skjerm og har 4 ganger høyere pikseltetthet.

iPhone 4 har også betydelig bedre batteri og mer effektiv prosessor enn hva iPhone 3GS har og, skal ha hele 7 timer taletid på 3G. Man kan også surfe på 3G nettet i 6 timer, 10 timer via WIFI, videovisning optill 10 timer, 40 timer med musikkspilling og hele 300 timer hviletid skal iPhone 4 klare.

Har lest at lansering av iPhone 4 blir 4 Juli i Norge. om dette stemmer vet jeg ikke.

Pris og release date:

199 dollar (1300 kroner) for 16GB og 299 dollar (2000 kroner) for 32GB. iPhone 4 kommer i hvit og svart. iPhone 4 kommer er i salg fra 24. juni, forhåndsbestilling fra 15. juni. 3GS-prisen dumpes til 99 dollar (650 kroner).

Selv tror jeg at prisene vil ligge på 2000 kr for 16Gb og 3000 kr for 32Gb (vist ikke mer). En fin huskeregel er å gange dollar kursen med 10 når det kommer til elektronikk.

Telefonen skal komme til Norge i juli.

*oppdaterer denne posten ettervert som mer info kommer frem.

post-32072-1275936278,8449_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt til forventingene. Hadde den kommet med støtte for 4G nettet(raskere internett via mobil nettet) og 64Gb lagring, så hadde det vært en inner tier for meg.

Vil nok avvente til den kommer ut på marketet før jeg bestemmer meg på hvilke neste mobil blir. Skal til USA om ca 3,5 uker, kanskje kjøpe neste mobil derfra?

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Selv er jeg svært så fornøyd. Kommer nokk sikkert til å bruke en god del av skatte pengene på dette produktet. litt skuffet over kameraet på telefonen da. burde vært mye bedre for en "topp" telefon i 2010.

Blir spennende å se tester på denne, spesielt på tanke med skjermen mot samsung sine Amoled.

Lenke til kommentar

Ikke helt til forventingene. Hadde den kommet med støtte for 4G nettet(raskere internett via mobil nettet)

Det er mildt sagt en urealistisk forventning, da Norge nesten er det eneste landet i verden med 4G nett. I Norge er det også kun en operatør, og nettet dekker bare Oslo. Kanskje om ett år så er det mer realistisk...

Lenke til kommentar

litt skuffet over kameraet på telefonen da. burde vært mye bedre for en "topp" telefon i 2010.

Hvordan kan du avskrive et kamera på et produkt som enda ikke er lansert?

Fordi at det har blitt lagt ut bilder tatt med telefonen. Og det var ikke spesielt bra. Du kan se et eks her

Lenke til kommentar

Ikke helt til forventingene. Hadde den kommet med støtte for 4G nettet(raskere internett via mobil nettet) og 64Gb lagring, så hadde det vært en inner tier for meg.

Vil nok avvente til den kommer ut på marketet før jeg bestemmer meg på hvilke neste mobil blir. Skal til USA om ca 3,5 uker, kanskje kjøpe neste mobil derfra?

Ja... No er vel Oslo "sentrum" den eneste plassen i Norge med 4G dekkning, å da bare emd Netcom... Å Norge var FØRST i verden med 4G dekkning.. (Om ikke fremdeles den eneste..) Så.. Ja.. 4G dekkning ville da no ha vært ganske så bortkastet på den.. :/

64GB kan nok være noe annet, me tanke på den nå MYE bedre skjermen, som vil føre til at filmene tar MYE større plass i HD format.. :)

Edit: Såg at noen var før meg, men iallefall. :)

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

litt skuffet over kameraet på telefonen da. burde vært mye bedre for en "topp" telefon i 2010.

Hvordan kan du avskrive et kamera på et produkt som enda ikke er lansert?

Fordi at det har blitt lagt ut bilder tatt med telefonen. Og det var ikke spesielt bra. Du kan se et eks her

Vel, det bildet er utrolig mye bedre enn bildene amobil.no har tatt med HTC Desire og Samsung S8500 Wave i sine tester. Dessuten er det også veldig mye bedre enn bildene jeg tar med min Nokia N95 som også har 5 mp kamera. La gå at det er Apple som har tatt bildet, og vi skal vente å se til testere tar egne bilder, men det bildet du linker til er svært mye bedre enn bildene mange konkurrenter tar. Tror nok Sony Ericsson X10 er en av de få med sammenlignbare specs og brukermuligheter som slår det, men den kjører Android 1,6 og er foreløpig ikke noe alternativ for meg.

Lenke til kommentar

joda, men husk at dette bildet er tatt under PERFEKTE omgivelser av Apple selv. Blir sikkert noe helt annet når Amobil tar bilder med iphone den dagen de tester den.

Ja, helt enig, men jeg synes det er for drøyt å slakte kameraet pga. et bilde som er så bra. Jeg er forøvrig aldeles ingen fan boy, jeg har faktisk aldri villet kjøpe iPhone bla. a. fordi jeg synes kameraet har vært for dårlig. Nå synes jeg det ser ut som om det kan bli bra nok. Har vært helt fornøyd med kameraet på min N95 i tre år nå, og jeg vil bli temmelig overrasket hvis ikke kameraet på iPhone 4 blir vesentlig bedre. IPhone 3gs er så vidt jeg klarte å bedømme nesten like bra som N95's kamera. Gjetter på at Nokia N8, Samsung Pixon og Sony Ericsson X10 og noen få andre knuser iPhone på bilder, men neppe på video. Tre år med N95 8GB har vist meg at billedkvaliteten er bra nok for meg. Skikkelig videokvalitet har faktisk vært vel så viktig for meg i praksis.

Men jeg avventer tester. Det er et absolutt krav at bilder i dårlig belysning må være OK. Hvis Samsung eller HTC i mellomtiden kommer med en android- eller badatelefon som jekker opp specsene enda et hakk så blir det ikke iPhone denne gangen heller.

Lenke til kommentar

tja, føler no selv ikke at jeg slaktet kameraet da. sa bare at jeg var litt skuffet over det :) Husker no selv min gode gammle LG ku990 (eller hva navnet var) en av de første 5Mpx mobilene og følge LG selv var det helt supert, når jeg selv fikk mobilen var det en helt annen følelse. 130FPS filming var  da veldig morro, en ting jeg har savnet i lang tid :)

Lenke til kommentar

tja, føler no selv ikke at jeg slaktet kameraet da. sa bare at jeg var litt skuffet over det :) Husker no selv min gode gammle LG ku990 (eller hva navnet var) en av de første 5Mpx mobilene og følge LG selv var det helt supert, når jeg selv fikk mobilen var det en helt annen følelse. 130FPS filming var da veldig morro, en ting jeg har savnet i lang tid :)

He he, jeg ser at dette har blitt en typisk forumsdiskusjon: Du skrev at du var "litt skuffet", rwpa kommenterte med at du hadde "avskrevet kameraet" og jeg konkluderte med at du hadde "slaktet kameraet". Hva skal jeg si? Jeg har irritert meg over at andre kommenterer i øst og vest uten å lese ordentlig - og så gjør jeg det selv... :-)

Lenke til kommentar

hehe, been there done that :) Først  vart jeg veldig glad for at batteriet var såpass forbedret, men ser at det enda ikke er så bra sammenlignet med andre telefoner.

Viser til Mobilen.no

iPhone 4:

Batterilevetid tale: 7 Timer

Batterilevetid standby: 300 Timer

SE Xperia X10:

Batterilevetid tale: 8 Timer

Batterilevetid standby: 390 Timer

Samsung Wave:

Batterilevetid standby: 570 Timer

Forventer og håpet ikke på at det skulle bli det beste, men vet av tidligere erfaringer atbatteri tid er noe av det som kan irritere mest ang smart telefoner.

Lenke til kommentar

hehe, been there done that :) Først  vart jeg veldig glad for at batteriet var såpass forbedret, men ser at det enda ikke er så bra sammenlignet med andre telefoner.

Viser til Mobilen.no

iPhone 4:

Batterilevetid standby: 300 Timer

SE Xperia X10:

Batterilevetid tale: 8 Timer

Batterilevetid standby: 390 Timer

Samsung Wave:

Batterilevetid standby: 570 Timer

Forventer og håpet ikke på at det skulle bli det beste, men vet av tidligere erfaringer atbatteri tid er noe av det som kan irritere mest ang smart telefoner.

SÅ er det reelle tall da, dette er det som er opplyst. Men dem som har disse telefonene, hva sier dem?

Jeg lader min iPhone 3GS vær natt, kunne nok sluppet unna med 2 av 3 netter med lading, men da hadde jeg ikke vært sikker på fult batteri dagen derpå uten lading. Bruker sufring på nettet ganske mye da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...