Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål som det sikkert er en enkel løsning på: Jeg har ofte overført noe fra mitt iTunes bibliotek til venners iPod eller iPhone, koblet opp på min PC, og lagt det inn manuelt. En stund siden jeg har gjort det nå - skulle overføre noe musikk og lydbok til en venninne som har iPhone 5, jeg har 4S. Hennes iPhone dukket opp, men jeg fikk ikke dratt noe over uten å synronisere den med mitt bibliotek. Jeg har selv alltid manuell overføring av slike filer, men jeg torde ikke synkronisere hennes med mitt library, var redd hun ville miste det hun hadde på, at den ble gjenopprettet til fabrikk-innstillinger osv. (Jeg har iOS7 på min, hun hadde ikke tatt ned den enda). Løsningen ble bare at hun fikk med det hun skulle overføre, på en USB-minne. Er det noen løsning for hvordan jeg kunne overføre noe fra mitt bibliotek, uten å rote til det hun hadde på sin fra før? - Ville det gått greit å synkronisere den med mitt bibliotek, når jeg har avmerket "manuell overføring"?

Lenke til kommentar

Min lillesøster mistet vesken sin i vann, og telefonen ble fuktig, hun tørket den men 10-15min senere sluttet den å virke, den har ikke hatt noen livstegn i ettertid. Jeg tenkte jeg kanskje skulle ihvertfall prøve å kjøpe nytt batteri og verktøy til å åpne den, men tror dere det er noe vits?

 

Det er en iphone 4.

jeg mistet min iphone 4 i vannet på meters dyp, den lå der i ca 12 timer, jeg fant den igjen tørket den i 3-4 dager og nå bruker stemoren min den fortsatt. Dette var i fjor :p så lenge den blir ordentlig tørka så burde den funke igjen. Bestefar bada med den noen uker før dette skjedde, da måtte jeg bytte batteri

Lenke til kommentar

Jeg skal sende inn 4s´en min, da av/påknappen ikke funker. Det regner jeg med at er en garantisak.

Så over til sakens kjerne:

Jeg har sikkerhetskopiert innhold på telefonen via iTunes, og det har gått greit.

Som så mange andre har jeg mye innhold som jeg ikke vil miste, og lurer på om dette er en pålitelig måte å gjøre det på?

Er det like enkelt å gjenopprette data når den kommer tilbake igjen?

Bør jeg slette alt innhold når jeg sender den inn, eller er det ikke så farlig da reparasjonen er en "rutinesak"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har fått en irriterende sak i epostklienten etter oppgradering til iOS 7, gjelder en 4S. Jeg har 2 epostkontoer, men kjører ikke push. Når jeg starter Mail-appen, sjekker den begge epostkasser, og viser hvor mange uleste eposter det er i hver (har ikke felles innboks for kontoene). Det som er kjedelig er at den drar opp en preview av hver eneste nye epost, med valget Les eller OK, hvor jeg må klikke OK for hver enkelt for å komme tilbake til standard epostvisning. Andre som har dette? Har forsøkt å så gjennom alle settinger, samt google på både norsk og engelsk, men finner ingen setting for dette.

Lenke til kommentar

Jeg har fått en irriterende sak i epostklienten etter oppgradering til iOS 7, gjelder en 4S. Jeg har 2 epostkontoer, men kjører ikke push. Når jeg starter Mail-appen, sjekker den begge epostkasser, og viser hvor mange uleste eposter det er i hver (har ikke felles innboks for kontoene). Det som er kjedelig er at den drar opp en preview av hver eneste nye epost, med valget Les eller OK, hvor jeg må klikke OK for hver enkelt for å komme tilbake til standard epostvisning. Andre som har dette? Har forsøkt å så gjennom alle settinger, samt google på både norsk og engelsk, men finner ingen setting for dette.

 

Litt usikker på om jeg forstår problemet ditt rett nå, men du kan jo prøve å gå på innstillinger - Varslingssenter - Mail - hvor du kan velge mellom Ingen, Bannere og Varsler. Prøv å ta det på Ingen eller Bannere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette gjelder ikke varslingssenteret, men i selve mail-appen. Det vises altså ikke på lock screen eller i varslingssenteret, men kommer først når jeg starter mail-appen. Jeg får ikke varsel om mail i varslingssenteret, både fordi jeg har slått av epostvarsel, og fordi jeg ikke kjører push-epost (dvs at epostkonti blir sjekket kun når jeg gjør dette i appen).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hjeeeelp!

 

Skiftet i dag passordet på min Spotify-konto via PC og etter det kommer jeg ikke inn på app-en på min iPhone 4.

 

Har prøvd å slå tlfen av/på flere ganger, luke og starte appen o.l uten hell.

 

Når jeg trykker på appen står den og laster (de hvite prikkene) før jeg får beskjed om at passordet er feil (har ikke trykket på noe) og appen lukker seg.

 

Har premium-konto og et par tusen sanger i offline-modus så har lite lyst til å slette og re-installere appen på nytt.

 

 

 

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

Vurderer å videreføre abonnementet mitt og kjøpe en Samsung Galaxy S4 4G+ for 1,- kr. Men jeg vet ikke helt. Er ingen stor Samsung-tilhenger, og ønsker egentlig å holde meg til Apple. Også blir regningen 249,- kr lavere hver mnd fra neste regning om jeg holder meg til den gamle 4S'en.

 

Hadde det vært iPhone 5S som var til 1,- kr hadde jeg selvsagt slått til med en gang, men det er det såklart ikke.

Lenke til kommentar

Tror det er 5.7GB tilgjengelig på en helt fersk 8GB modell.

 

8GB burde vel holde, men der er folk veldig forskjellige. Vet ikke hvor aggressiv fotograf hun er, eller om hun kommer til og ha noe musikk og sånt på den. :)

 

8GB vil jeg ikke anbefale til noen.. Det er veldig mange som tenker at mødre, besteforeldre osv "ikke trenger mer" og den innstilling er jo i utgangspunktet helt grei men gud bedre hvordan du sitter i det om det først viser seg å ikke være nok. Det verste er jo at relativt lite (les inkompetente) brukere sitter med telefoner som i utgangspunktet ikke har nok plass da de har null grunnlag for å arbeide rundt problemet, ta forhåndsregler for at de ikke skal skje, begynne å moderere innholdet sitt ved behov osv..

 

Må jo også ta høyde for at selv om de nødvendigvis tilsynelatende ikke har behov for mer i dag, har et forbruk som skulle tilsi at det holder så har jo denne bruken en tendens til å kunne øke temmelig markant etterhvert som slike personer blir vant til å bruke denne formen for teknologi.

 

 

Ta moren min som et kremeksempel, hun tenkte at iPhone 4S 16GB var mer enn nok da hun aldri hadde hatt en smarttelefon og aldri så for seg at den skulle fylles opp med apps, musikk eller noe som helst og bilder tok hun jo aldri med telefonen. Nå, ca ett år senere så har hun jo startet med alt fra lydbøker til det ene og det andre så hun har gått over til 32GB da 16GB rett og slett ble for upraktisk for henne og hun er så langt unna et teknologifantom som det kommer. Og hun er en av de som ikke tåler at ting plutselig ikke skal fungere som hun forventer, så manko på plass er et ganske så uaktuelt tema men heldigvis så har hun jo økonomi som lar henne bare erstatte den med noe større sekundet det blir tegn til plassmangel.

 

 

 

Jeg sier at 16GB er normen for de som føler seg trygge på at de aldri vil legge inn noe særlig av musikk, lydbøker eller video. 16GB holder stortsett til applikasjoner og et moderat kamerabruk. Så fort du vurderer tanken på å legge inn litt multimedia iform av musikk, lydbøker eller video så vil jeg anbefale 32GB med en eneste gang. 8GB er som oftest bare å lure seg selv da det på mange måter legger opp til at du strengtatt ikke skal bruke telefonen i det hele tatt, det holder jo knapt nok til det mest essensielle av applikasjoner og litt bilder og selv da vil du fort nå grensen temmelig fort.

 

 

Kjæresten måtte bruke en iPhone 5 16GB i en periode og det tok ikke 14 dager engang før mengden av applikasjoner, bilder (hun tar et veldig moderat antall bilder) og Spotify offline lister gjorde at hun måtte starte å moderere sin bruk av Spotify Offline. Og her var det altså null musikk (bortsett fra Spotify sine offlinelister vell og merke) eller annet synkronisering involvert. Må også huske på at du skal helst alltid ha minst 1,5 GB ledig for å klare å motta iOS oppdateringer, og det skal jo alltid være minst 10% ledig plass før det kan redusere ytelsen til NAND (lagringen) på telefoner drastisk.

 

 

Nei jeg innbiller meg selv at eneste grunnen til at Apple opererer med disse 8GB modellene er fordi de vet at veldig mange av de som tenker "vi går for det billigste, og 8GB holder" ofte blir svært så fornøyde med brukeropplevelsen at de anskaffer seg en ny 16 eller 32GB modell innen det har gått et år uansett og vips så tjente Apple endel ekstra kroner der.

Lenke til kommentar

Joda, mange liker nok kanskje samle litt mer på ting enn det jeg gjør. Selv klarer jeg meg med kanskje 3-4GB musikk og 2-3GB til apper. Bilder ligger lastes opp til PC-en min, og har aldri sett en film på en mobiltelefon i hele mitt liv, og har vel heller ikke planer om det, ei heller spiller jeg på mobil.

 

Men hvor jeg jobber selger vi 8GB modeller i bøttevis, og de fleste av de som kjøper den ligger har ikke brukt mere enn 2-3GB av plassen, da de stort sett bruker den til og ringe med og ta litt bilde, lese litt VG og Facebook. De som trenger mere plass er ofte da også klar over det selv.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...