Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min 4S har plutselig blitt treg. Dette gjelder bare når jeg går til søkebildet og skal søke opp for eksempel en app. Det kan ta flere minutter før den finner det jeg søker på, mens andre ganger går det raskt. Ved annen bruk er den omtrent som før. Noen som har opplevd dette? Vil det hjelpe med en full reset (tilbake til fabrikksinstillinger) og sette opp på nytt? Tenkte å prøve det når jeg oppgraderer til IOS7, siden den ikke har vært resatt etter at den ble tatt i bruk for 2 år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min iP4 har blitt tilnærmet ubrukelig ytelsesmessig etter iOS6. Man foretar en full gjenoppretting hver gang man oppgraderer OSet til ny hovedversjon.

Mener du at dette er noe man bør/må gjøre, eller noe som skjer automatisk når man oppgraderer? Jeg har aldri gjenopprettet noe manuelt, men alle apper og alt annet jeg har installert blir alltid med når jeg oppgraderer. Nå har jeg en 4S, ikke en 4, men den er fortsatt frisk og rask til det aller meste, eneste som har blitt veldig tregt er som nevnt søkefunksjonen. Dette oppstod plutselig, og lenge etter at jeg hadde oppgradert til iOS 6. Tankte det kunne være en app som forårsaket dette, men vet ikke hvilken.

 

Har vurdert å resette og starte på nytt med iOS 6, men venter nå til iOS7 er tilgjengelig. Sletter da alt, installererer iOS7, og setter opp hele telefonen på nytt. Så får vi se....

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har jeg egentlig bruk for backup? Jeg kopierer alle bilder til PC, tar screenshots av alle mine apper til iCloud, og legger inn på nytt (da ser jeg sikkert noen jeg ikke har bruk for også). Alle kontakter har jeg på epostserver. Musikk, bøker etc synker jeg over fra iTunes. Hva mister jeg da, annet enn data jeg har lagt inn i appene, som jeg enkelt legger tilbake ved å starte dem på nytt? SMSer, telefonlogg etc blir borte, men utover det?

Lenke til kommentar

Alle som vil ta en "fullstendig" backup til iCloud må koble telefonen til iTunes for å få huket av "kryptert sikkerhetskopi" så backup blir beskyttet med et valgfritt passord. Uten kryptert backup så tar aldri Apple backup av noe som er passordrelatert så det vil si at det blir mye innlogging osv som å fikset etter gjenoppretting. Har du derimot aktivert kryptert backup så blir alt fra Apple Store passord til diverse e-post kontorer og det ble tatt backup av så det er ferdig på 1, 2, 3 etter gjenoppretting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var problematisk! Ble bedt om å oppdatere iPhone (4S), og trodde det var som vanlig...men her ble det mye trøbbel.Den nærmest crasjet, og måtte fabrikkinnstilles, men jeg tok den heldigvis på Gjenoppretting med en sikkerhetskopi jeg hadde på PC'n. Skjermen var rar med noe iCloud og passord og greier. Har ikke brukt icloud før jeg. Måtte manuelt ta på både ringetoner og musikken og podcaster. Men det dummeste er den rare skjermen nå, lys rar bakgrunn for meldinger og telefon-tastatur. Har lett på innstillinger om det er noe man kan velge annerledes, men finner bare det er lysstyrke som kan endres og bakgrunnsbildet da. Andre som har erfaringer med den siste oppdateringen?Tips?

Lenke til kommentar

Autolås er fint å ha :) Du skal fjerne koden, så da går du på kodelås.

 

Du må taste koden din for å verifisere deg, og så kan du slå av koden. Vær oppmerksom på at enkelte arbeidsgivere krever at du har en kode på telefonen din (i mitt tilfelle gjør de det) for å kunne koble opp jobbmailen din til telefonen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fint. Takk skal du ha. Skal se om det virker nå da.Slo av kodelås, slik at det står i blått "slå på kode" nå. Satte autolås på 5 min, tror det er slik jeg har hatt før, du bare drar bortover for å åpne skjerm, uten å skrive inn kode. Under iCloud har jeg nå bare Påminnelser på"grønt" alt annet slått av. Var borti noe som het tale varsling el.l til lydbok/musikk og slikt, men nå fant jeg det ikke igjen. Vet ikke hvordan det virker heller. Tror ikke jeg skal lagre noe på iCloud eller sikkerhetsoppdatere dit. Jeg sikkerhetskopierer iTunes på PC'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...