Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke verksteder som har service på iPhone er avhengig av hvor den er kjøpt.

 

iPhone kjøpt via telenor.no eller en telenorforhandler blir service normalt håndtert av mcare, og netcom sine iPhone blir f.eks sendt til Deltaservice, iPhone fra Apple Store må normalt sendes til dem og havner ofte i nederland på service. Alle iPhone blir bare swappet/byttet i ny enhet, med mindre det kun er software relaterte feil.

 

Apple bytter kun med lik modell og det er aldri muligehet for å bytte til en nyere modell uansett om man betaler mellomlegget. Dette er for å forhinder at folk skal forsøke fremprovosere feil for å skaffe seg en nyere modell.

Lenke til kommentar

Gikk hull på jakkelommen min i dag, så når jeg småløp over veien tok iPhonen rennefart ut av lommen og skled galant (og overraskende fort!) over to kjørefelt med skjermen ned. Bråstoppet i en fortauskant, og resultatet ble knust glass. Knust fra hjørnet, med en lang sprekk på skrå over hele skjermen.

 

Hvor vanskelig er det å bytte skjerm selv? Jeg kan uten problemer bytte f.eks. harddisk i MacBook Proen min, så kan noe - men har aldri byttet skjerm før.

Og hvor gode er skjermene man får kjøpt på eBay? http://www.ebay.com/itm/LCD-Display-Touch-Screen-Digitizer-Assembly-with-Screws-Tools-for-iPhone-4-4G-UK-/370810347681?pt=UK_Replacement_Parts_Tools&hash=item565604e0a1

 

Er det stor forskjell på de og den originale skjermen? Hva koster eventuelt en skjerm tilsvarende den originale, og hvor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar

Skal du bare bytte glass og beholde LCD fra den gamle, må du bruke varmepistol for å løsne limet, kjøper du en ferdig montert er jobben enklere. De "orginale" koster nok mere, men hva som er en orginal eller ikke er ikke så godt og si siden Apple selv ikke selger skjermer. De billige versjonene kan være alt fra litt skjeve til og ha litt blasse farger, men største forskjellen er som regel prisen.

 

Vil du være sikker på at du får en brukbar skjerm, bruk de kjente store sidene.

Som foreksempel ifixit http://www.ifixit.co...M-ATT/IF182-003

Sørg for å velg skjerm til riktig modell.

 

Helt kurrant jobb og bytte skjerm selv, her er folk forskjellige, lag et system for å holde orden på alle skruene bare, det er mange forskellige. Ligger en del videoer på youtube som kan gi ett inntrykk av hvor vansklig det er.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden tråden er tilbake igjen, er også noe jeg lurer på. I det siste har det skjedd noe med varslingen: telefonen vibrerer ikke når jeg får melding, verken vanlig modus eller lydløst. Innkommende anrop dundrer fint, men SMSene kommer bare stille inn. Har sjekket alt av innstillinger flere ganger og vibrerende varsling er PÅ både for med lyd og lydløs.

 

Aner ikke hva som har skjedd med den.

 

LØST: ordnet seg med en gjenoppretting av telefonen. :)

Endret av Myst
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...