Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Synd å la de slippe unna, så dere kan jo ta det med forbrukerrådet uansett.

Hvem vet, kanskje de får seg en smekk og snur i saken?

 

Hun kan til og med overlate saken til deg så du snakker på hennes vegne.

 

Pixmania er et møkkafirma, men en skulle tro Spaceworld vil prøve å være noen hakk bedre siden de tross alt er i Norge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp jeg ble så klart skuffet over å høre at hun hadde betalt ut telefonen men det er forståelig at aktive småbarnsmødre ikke hverken orker eller har tid til å drive med slikt tull mot firmaer som helt klart utnytter seg av disse tingene. Det står klart at et verksted har bevisbyrden ift. utslag i væskeindikatoren og sammenheng med et problem telefonen har. Dette overser de glatt og satser på at kunden ikke orker denne prosessen og trenger telefonen etter 3-4 uker.

 

Vi fikk nada svar på vår kommentar i saken. Mcare sier i amobil artikelen at de ikke driver med svindel, men for meg som har jobbet med kundeservice og problemløsing i over 20 år så er likheten slående!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen andre som opplever en "tikke"-lyd ved kameraet hvis man rister lett i telefonen, eller tapper på baksiden av kameraet? Høres ut som en løs del. Ser på nettet at det er svært vanlig, og at det er fokuseringen til kameraet som er årsaken. Telefonen fungerer utmerket så er kun av ren nysgjerrighet jeg spør.

Nei, du er ikke alene om dette.

Lenke til kommentar

Lås knappen på min 4s er kjempe hard å trykke, og den sitter fast i nesten nedpresset tilstand. Det rare er at den begynte slik i går, og ble bare hardere over tid. Liksom som om noe har stivnet rundt den. Jeg har prøvd å spraye på elektronikkrens uten hell.

Den er kjøpt 1 nov 2011, er det fortsatt garanti, evnt noe annet jeg kan gjøre? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det flere som sliter med dårlig batteri etter den siste oppdateringen? :hm:

Ingen endring her. Har iPh 4S, iPh 5, iPad 2, iPad3 og iPad mini, alle fungerer like bra som før.

Lenke til kommentar

Har dataroaming noe å si i praksis for oss her i Norge ?

Jeg er Telenor-Kunde, hvis det hjelper.

Dataroaming er når du bruker et annet nettverk enn din egen operatørs sitt. Så som telenor kunder, som kun bruker telenor sitt nett, så har ikke dataroaming noe og si nei. Om du bruker en operatør som ikke har eget mobilnett må roaming være aktivert for å komme seg på nett.

Lenke til kommentar

*

Jeg hadde ikke reagert om min iP4 hadde fått meldingen "fuktskadet" men datterns har blitt beskyttet med livet som innsats. Det er trist at Apple overlater sitt renome til slike partnere.

Apple overlater ikke noen ting til partnere. Både MCare og Spaceworld har rettninslinjer fra Apple om hva de har lov til og reparere og ikke reparere, siden det er Apple som betaler for reprasjonen. De synlige fuktsensorene gir ikke automatisk avslag på garanti, men gjør at telefonen blir kontrollert for fukt og væskeskadet, er det spor etter slik skade i telefonen sier rettningslinjene til Apple at garantien bortfaller og kunden må dekke kostaden. Det ville være enklere og mere lønnsomt for MCare og sende deg en ny telefon, så at de fabrikere feil ville ikke vært god butikk for dem heller.

Lenke til kommentar

Backpfeifengesicht:

Det er et flott bilde du tegner, det er bare trist at det ikke stemmer med virkeligheten og hvordan kunder faktisk blir behandlet.

 

Mcare har på ingen måte åpnet telefonen for å sjekke hvorvidt væskeindikatoren viser at væske faktisk har påført telefonen skade, ergo har de ikke fulgt reglementet. Jeg presiserer også at både jeg (med forstørrelsesglass og god arbeidslampe) samt personalet hos Spaceworld (gruff) undersøkte den i over 1 time for å forsikre seg om at ingen væskeindikator hadde slått ut. Vi hadde ikke sendt den inn ukritisk hvis en væskeindikator hadde slått ut. Men på magisk vis hadde den hvistnok slått ut etter vi leverte den fra oss.

 

Mcare sendte kun 1 bilde utenfra telefonen og ingen dokumentasjon på at den er åpnet, bilder innenfra eller dokumentasjon på at væske var årsak til problemet. Ergo har Mcare gjort en meget slett jobb her.

 

Når slikt foregår i praksis så er det nettopp det Apple gjør, overlater sitt renome til slett arbeid fra partnere her til lands. Vi fikk heller ikke noe som helst svar fra Mcare på kommentaren vi la inn i saken, men vi hadde 3 dagers frist på å betale. Det likner mistenkelig på pengeutpressing.

 

Her var nok det enkleste for Mcare å gjøre akkurat som de gjorde:

- Hvordan væskindikatoren slo ut etter vi hadde levert den skal jeg ikke spekulere i, men den var altså ikke synlig for noen av oss.

- ta bilde av telefonen utenpå uten å åpne den for å sjekke noe som helst.

- ikke svare på våre henvendelser i saken

- sette 3 dagers frist på betaling for å sende den tilbake.

 

For min del var det trist at samboer ikke orket å krangle mer med hverken butikken eller Mcare for hadde jeg fått lov ville jeg tatt saken både til FTU og media. Men som hun sa selv "Jeg har ikke helse og ork til dette" og betalte derfor "løsesummen" etter krangelen hos Spaceworld, før hun igjen snakket med meg.

Etter å ha jobbet flere tiår i servicebransjen innenfor elektronikk og informasjonsteknologi selv så er noe av det verste jeg vet dårlig kundebehandling og speiselt tilfeller som dette.

 

 

EDIT:

Det virker som Mcare trenger en ny omgang med kritisk journalistikk i media.

 

For min del blir det ikke kjøpt noe som helst av Apple produkter som må innom disse verkstedene i Norge hvis man trenger hjelp.

Spaceworld blir selvsagt aldri noen sinne vurdert igjen etter å ha løyet oss rett opp i ansiktet både før og etter leveransen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke saken godt nok til og ta noe parti her, men har selv tidligere jobbet med service på mobiltelefoner, og da var det ihvertfall aldri i noens interesse og fabrikkere eller finne på feil som faktisk ikke var i telefonen, men så klart, det kan godt være mye latskap og slurv i rutiner som går rundt også, noe som er trist både for folk i bransjen og forbrukerne.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Ellers har vi ennå ikke fått tilbake telefonen vi betalte ut og eneste årsaken til at vi betalte var for at vi allerede hadde ventet altfor lenge på den. Seøv Dattern har begynt å mislike Apple produkter etter denne fadesen og sier "Jeg kommer aldri til å kjøpe noe mer fra Apple". Fremtidige kunder tapt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ting skal aldri være enkelt.

 

Vi har fått telefonen fra spaceworld nå, men å hente de skulle vise seg å gi ennå litt mer frustrasjon. Først ringte samboer fra jobb og snakket med en samarbeidsvillig fyr som sa vi bare kunne komme å hente den og vi skulle slippe de 600,- siden de mente det var deres feil. Han kjente navnet vårt og var tydeligvis godt orientert om saken og beklaget og la seg helt flat.

 

Det ble vi positivt overasket over og sambo skulle hente den etter jobb,

 

Men.

 

Når hun kom til butikken dit stod den samme kranglefanten der som sist hun hadde forlatt butikken rasende og han var jammen ikke noe enklere å ha med å gjøre denne gangen heller. Først så skulle han ha 2500,- i betaling for en telefon det ikke var gjort noen ting med. Det aksepterte vi så klart ikke og informerte om at vi også skulle slippe de 600,-. Etter at han motvillig tok en del telefoner så fikk vi telefonen tilbake uten å betale en krone.

 

Jeg synes det er mildt sagt sjokkerende at han forsøkte å få sambo til å betale 2500,- som er summen man betaler for en erstatningsenhet fra verksted og i tillegg krangler på det. Man skulle tro man hadde med Bandidos å gjøre.

 

Spaceworld? Dere har helt klart ansatte som gjør at dere mister kunder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt fantastisk at en butikkansatt får behandle kunder på den måten og fortsatt få beholde jobben.

Dette burde hans overordnede få vite om, med mindre kranglefanten er sjefens sønn da, selvsagt :)

 

Hva med å kontakte Apple og forklare om telefonen og ikke minst behandlingen dere har mottatt?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har en iPhone 4.

 

På min gamle S3, så hadde den en funksjon slik at man kunne dele nettet på telefonen med PCen.

 

Finnes dette på min iPhone?

det skal gå, en kompis klarte det på iPhone 4 men jeg fikk det ikke til på min 4 måneder senere. Nå klarer jeg det på iPhone 5. Her ligger det mellom Bluetooth og operatør i innstillinger :) Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...