PL610 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Inne på App Store på telefonen er valget nederst til høyre. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Aaaah selvfølgelig! Tusen takk :-D Gikk inn på iTunes på dataen og rotet.. som om jeg ikke skjønner lite nok av det fra før av :-p Takk takk :-) Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Min iPhone 4 er fortsatt ko-ko når noen ringer meg, og vil bare gi fra seg ett enkelt ring før den legger på. Har funnet ut at det ikke er operatøren, da min søster også har Talkmore uten problem. Noen som har en løsning evt. noen ideer? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
WoopWoop2 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Kan noen forklare meg hvorfor man egentlig dobbeltrykker på hjem-knappen, for så å "slette" programmene? Ble fortalt at det er for å avslutte programmene sånn at de ikke bruker strøm i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Riktig det, WoopWoop2. Da lukker du programmene helt. De vil da ikke bruke verken CPU, RAM, eller ta noe av batteriet ditt. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 De gjør ikke det selv om de ligger der. Vanlig misforståelse. Ingen vits i å mikrostyre det der. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ser vel heller for meg at man bruker "mere" strøm, dersom det er snakk om apper man bruker ofte? Appen må jo startes på nytt fra scratch etc. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Jepp. Min mor, fullstendig uten teknisk innsikt, fortalte at hun aldri har hatt så dårlig batteritid som etter at hun begynte å følge nevøens råd om å "rydde opp" jevnlig i den listen. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg ser jo for meg at ting som nettopp det du nevner bidrar til å gjøre OSets optimaliseringsalgoritmer ute av stand til å operere effektivt. Selv rører jeg aldri den listen, bortsett fra hvis et program har låst seg. Ellers bruker jeg den som en "sist åpnet" liste, og det er vel også slik den er ment brukt. Jeg gidder heller aldri skru av 3G, WiFi, Bluetooth eller noen av disse "triksene" man ofte leser om for å spare batteri, men jeg lader fortsatt telefonen ca. annenhver dag. Strømstyring er telefonens oppgave, ikke min. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Bare for å si det; du kan ikke klage på batteritiden når du har på 3G. Det spiser strøm til frokost. I tillegg så er bluetooth veldig strømsugende også. Anbefaler på det sterkeste å deaktivere dem mens de ikke er i bruk Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Har en noe interesant sak rundt garantisak på en iPhone 4S som ikke var 1 år gammel ennå (min datters). Den begynte å oppføre seg merkelig og vi gjorde alt ift. å rydde, reset, gjenoppretting, oppgradering etc. uten at det hjalp. Vi sjekket fuktindikatorene nøye med arbeidslamper, forstørrelsesglass osv. uten å se antydning til noen av disse skulle ha slått ut. I butikken brukte også personalet over 1 time på å sjekke at ikke fuktindikatorer har slått ut og gjør de samme programvarerutinene som vi hadde forsøkt. Siden man ikke klarer å påvise årsak til feil eller utslått fuktskadindikator så anbefaler personalet å sende den til garantirep og at vi nok vil få byttet den til en ny. Så etter ca. 3 uker så får vi mail fra http://www.rep.no (Emrox Network) med status "fuktindikator slått ut" hvor vi må betale 600,- for å få den tilbake i samme tilstand eller betale 2400,- for et erstatningsprodukt. Det er lagt ved et bilde med en godt synlig utslått fuktindikator som både jeg og butikkpersonalet ville oppdaget ved våre grundige undersøkelser. Jeg må innrømme at kinnene ble noe røde når jeg leste dette og det å kunne telle 1-10 er en nyttig øvelse i en slik sammenheng. Så hva gjør man i saker som denne hvor fuktindikatoren på magisk vis har slått ut etter at vi leverte den fra oss? Telefonen runder året nå denne uken. Hvis dette er akseptabel praksis på iPhones med alle forbehold vi tok før leveranse til garantirep så blir det ikke flere Apple produkter her i heimen. Jeg har lagt inn kommentar i saken med det samme som gjengis her. Man har 3 dager på å besvare saken hos www.rep.no men interesant nok kan man bare besvare ved å akseptere en av betalingssummene så jeg la inn kommentar nedenfor. Endret 25. februar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Høres ut som verkstedet prøver seg på en spansk en. Hør med butikken, du skal vel kun forholde deg til dem, ikke verkstedet. Ellers kan sikkert forbrukerrådet være behjelpelig. Her er en artikkel om emnet, forresten: http://www.amobil.no...vindlere/116490 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Nå bannet jeg faktisk fortvilt inni meg på dine vegne Theo, du har uten tvil hatt mye frustrasjon rundt eple produktene de siste mnd. så topper det seg på dette viset her. 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Har en noe interesant sak rundt garantisak på en iPhone 4S som ikke var 1 år gammel ennå (min datters). Den begynte å oppføre seg merkelig og vi gjorde alt ift. å rydde, reset, gjenoppretting, oppgradering etc. uten at det hjalp. Vi sjekket fuktindikatorene nøye med arbeidslamper, forstørrelsesglass osv. uten å se antydning til noen av disse skulle ha slått ut. I butikken brukte også personalet over 1 time på å sjekke at ikke fuktindikatorer har slått ut og gjør de samme programvarerutinene som vi hadde forsøkt. Siden man ikke klarer å påvise årsak til feil eller utslått fuktskadindikator så anbefaler personalet å sende den til garantirep og at vi nok vil få byttet den til en ny. Så etter ca. 3 uker så får vi mail fra http://www.rep.no (Emrox Network) med status "fuktindikator slått ut" hvor vi må betale 600,- for å få den tilbake i samme tilstand eller betale 2400,- for et erstatningsprodukt. Det er lagt ved et bilde med en godt synlig utslått fuktindikator som både jeg og butikkpersonalet ville oppdaget ved våre grundige undersøkelser. Jeg må innrømme at kinnene ble noe røde når jeg leste dette og det å kunne telle 1-10 er en nyttig øvelse i en slik sammenheng. Så hva gjør man i saker som denne hvor fuktindikatoren på magisk vis har slått ut etter at vi leverte den fra oss? Telefonen runder året nå denne uken. Hvis dette er akseptabel praksis på iPhones med alle forbehold vi tok før leveranse til garantirep så blir det ikke flere Apple produkter her i heimen. Jeg har lagt inn kommentar i saken med det samme som gjengis her. Man har 3 dager på å besvare saken hos www.rep.no men interesant nok kan man bare besvare ved å akseptere en av betalingssummene så jeg la inn kommentar nedenfor. når butikken du leverte den inn hos selv sjekket at den ikke hadde slått ut så må da de kunne fikse det uten at du må ha noe kontakt med verkstedet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Takk for tips og moralsk støtte, tar det med butikken i morgen EDIT: Artikelen var meget nyttig Endret 25. februar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) iPhone 4S garantisak ser ut til å bli "vanskelig". Sambo som leverte telefonen til dattern i butikken var i dag innom butikken igjen og snakket med personalet om statusen vi hadde fått fra mcare, forklarte hva butikken hadde sagt/gjort og spurte om ikke de kunne ordne dette for oss og at vi i verste fall fikk telefonen tilbake vederlagsfritt (i første omgang). De blånektet på å hjelpe henne og dermed ser dette ut til å bli en interesant sak. Vedkommende som hadde tatt i mot telefonen og lovet gull og grønne skoger var ikke på jobb så vi skal forsøke å gå innom i morgen og dagen derpå for å be personen stå for det som er sagt til samboer. Dette ligner på sleip pengeutpressing og mildt sagt villedende kundebehandling og det finner vi oss selvfølgelig ikke i. Forbrukerombudet og FTU blir neste instanser, samt litt media om ikke de kan stå for det som ble sagt ved levering. Denne tydligvis generelle praksisen er i alt overmål langt fra akseptabel og trenger et oppgjør. Endret 27. februar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Bare for å si det; du kan ikke klage på batteritiden når du har på 3G. Det spiser strøm til frokost. I tillegg så er bluetooth veldig strømsugende også. Anbefaler på det sterkeste å deaktivere dem mens de ikke er i bruk Tull. Jeg har alltid både mobilnett og 3G, WiFi og BT slått på, og min holder 2 arbeidsdager eller 3 fridager med normal bruk. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jepp, kan også ha med apper å gjøre. Noen er alltid tilkoblet nettet og driver lumskheter i bakgrunnen. En opprydding av appene og gjennomgang av instillingene kan være lurt. In other news, noen som har en bra dockingstasjon å anbefale? Bør ikke være for stor og koste under 2000. Hadde tenkt å oppgradere til Sony RDP-X200iP, men har bugs der også. Funker knall og skikkelig bra lyd på XA900, men litt stor og dyr. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 når jeg lette etter en bra i-dings dock for et år siden var det denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=986940 og den med sån bøyle osm eg ikke husker hva het som var best. Jeg valgte den jeg linka til. Overlegent trøkk i de to forran alt annet jeg fant. De konkurerte mot bose dockene med en prislapp på over 4000 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Samboer orket ikke kampen med Spaceworld og mcare så hun betalte 600,- til mcare for å få tilbake telefonen til dattern som hun har hatt sårt behov for siste 3-4 uker. Beklager Spaceworld, jeg setter aldri mine ben hos dere igjen (riktignok var det 3 hunkjønn i familien som valgte å stole på dere ved kjøp av iPhone, men nå vet de bedre enn å stole på dere i fremtiden). Nettilbudene dere stadig vekk har på spill og den slags kan også være så generøse de bare vil, men nei takk. Makan til vås fra en kundebehandlere har jeg sjelden opplevd maken til. Utfra siste halvårs erfaringer kommer jeg ikke til å løpe og kjøpe noen Apple produkter i nærmeste fremtid. Eplehuset kunne kanskje kan snudd denne dyrkjøpte skepsisen men er blitt meget skeptisk til pengebruk mot Apple nå når de har helt håpløse partnere ift. postsale service. Heldigvis holder min iPhone4 fortsatt god stand mot naturens elementer og den har vært mishandlet ift. fukt, kondens, kanll og fall i så stor grad at denne saken rundt datterns telefon som har blitt behandlet som verdens dyrbareste og skjøreste sak skal være fuktskadet blir helt latterlig. Den dagen min 3 år gamle iP4 går dukken vil jeg se på hva annet som finnes, kanskje det blir en WP telefon. Jeg hadde ikke reagert om min iP4 hadde fått meldingen "fuktskadet" men datterns har blitt beskyttet med livet som innsats. Det er trist at Apple overlater sitt renome til slike partnere. Endret 27. februar 2013 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå