Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifb. med iP5 kjøp nylig kjøpte jeg et pulsmålerbelte til trening som fungerer via BT mot telefonen og de mest populære sportstrackere som endomondo og runkeeper. Jeg returnerte iP5 pga. ymse men det jeg ikke var klar over var at HR beltet kun er kompatibel med 4S og 5 og dette har med BT versjonen i telefonen å gjøre.

 

Så lang historie kort:

 

Har dere anbefalning til et HR belte jeg kan få kjøpt i butikk eller på nett som fungerer godt med iP4 og endomondo og runkeeper?

 

EDIT:

Ser ut som en slik pakke er eneste løsningen for iP4.

http://www.wahoofitness.com/Products/Wahoo-Fitness-Wahoo-RunGym-Pack-for-iPhone.asp

 

Og selvfølgelig er den ikke kompatible med iP5 når jeg senere skaffer det igjen hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det står "made for iPhone, iPod og iPad"

 

Link: http://store.apple.com/no/product/H8305ZM/A/harman-kardon-classic-hodetelefoner-på-øret?fnode=49&p=4

 

Edit: virker som at det er flere som har hatt problemer med fjernkontrollen på høretelefonene etter iOS 6.0.0/1.. Får dog ingen av løsningene de kommer med til å virke.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Aha, ja nei da bør det jo funke! Kan jo være no klur med siste oppdatering, er jo alltid noen som sliter ved hvert hopp i disse oppdateringene.

 

Forøvrig utrolig fett headsett du hat fått deg :)

 

EDIT: Jeg må ha vært helt borte vekk når jeg skrev forrige innlegg, du hadde jo allerede spesifisert at de skulle ver kompatible med iOS enheter...

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Flotte hodetelefoner, jeg er bare ikke så fan av "ET phone home" designet, men komfort er viktigere. Men hvordan er de å ha på seg en arbeidsdag, det ser ut som de vil presse på ørene? Det kan dog være at de er avrundet innenfor/bak de firkantede rammene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bruker selv ett sett Grado 325is til hjemmebruk i HIFI-sammenheng, elsker det retro designet :p Sammen med en liten og koselig rør-forsterker gir disse ett deilig og stramt lydbilde fra både film,spill,vinyl og CD!

 

Men de er helt udugelige til bruk ute da de er av åpen løsning.

 

sr325is.jpg

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jupp om man velger åpne eller lukkede øretelefoner er veldig avhengig av bruksområdet og miljøet. Selv elsker jeg Beyerdynamics DT 770 Pro og kjøpte det lenge før det ble en folkefavoritt via tilbud etc. Eneste ulempen med helt lukkede er at du blir guffen i huden etterhvert, men det er vanskelig å unngå uten ventilasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Satt med dem en times tid i går. Jeg syns de er veldig behagelige, liker spesielt hodebøylen. Opplevde ikke at de blir ubehagelige mot ørene.

 

Det stod mellom dem, Bose AE2 og Focal Spirit One. Bose er helt klart vinneren når det kommer til komfort, men jeg syns Harman/Kardon er en bedre "pakke". Likte ikke helt lydbildet i Bose'n.

 

6.0.2 er ute nå eller?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Men ligger de mot ørene eller er de runde innvendig? Ja, 6.0.2 er ute :)

Hvordan vil du beskrive forskjellen i lydbildet?

 

De ligger mot ørene, på samme måte som Bose QC3. Men jeg finner ikke det spesielt ubehagelig, ganske myke puter med skum i ytterkant.

 

Forskjellen i lydbildet mellom Bose AE2 og CLen er vel ikke sånn kjempe stor. Men jeg syns lyden var hakket fyldigere hos CLen, AE2 føles veldig akustisk og klar på en måte. Vanskelig å forklare..

Lyden i Focalen syns jeg ble for fyldig/varm til tider, som om noen instrumenter druknet og ble utydelige.

 

Finishen til Harman/Kardon slår K.O. på de to andre.

 

6.0.2 må lastes ned via iTunes eller? Telefonen vil ikke oppdatere selv.

Lenke til kommentar

iTunes sier at 6.0.1 er den nyeste versjonen for telefonen min. Det gjelder altså en iPhone 4 fra 2010.

 

Edit: Gjenopprettet telefonen til fabrikksinnstillinger også kjørt inn sikkerhetskopien. Funker fortsatt ikke :(

det er fordi 6.0.2 er en wifi-fix til iphone 5, så 6.0.1 er nok den nyeste til din telefon

 

da er det kanskje hardware-en i telefonen som har blitt skadet :( eller hvis du har vært forsiktig med den kan det være en feil som har skjedd og det går på reklamasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...