Theo343 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Noen som har klart å nedgradere til 5.1.1.? Prøvd noen metoder uten hell og andre metoder er for risky. Dette er en ikke-supportert handling og mange sliter med det. Jeg ville ikke forsøkt om det ikke var absolutt nødvendig. Lenke til kommentar
afixy Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei Skal ha meg iphone 4 nå. Men usikker på farge, litt lyst på hvit. Pga alle andre i huset har svart. Sammenlignet en svart og en hvit iphone i helga, å den hvite var mye mer slitt. Så lurer på om den hvite blir "fortere" slitt enn den svarte. Men personlig synes jeg den svarte er penest. Bare kjedelig at ALLE har svart :-) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Mitt inntrykk er at de slites omtrent likt. På den sorte modellen vil små-riper og fingeravtrykk syntes bedre, mens hakk i kantene og generell missfarging med tiden blir tydeligere på den hvite modellen. Syntes du de svarte er peneste syntes jeg du skal gå for den uavhengig av om alle andre har den eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Et lite tips til de som synes at batteriet varer kortere med iOS 6: Jeg observerte at GPS ble startet hver gang jeg startet Safari, men ikke når jeg startet Chrome. Gikk inn på Personvern/Stedstjenester, men her hadde Safari slått av muligheten for stedstjenester, og hadde heller ikke bruk dette. Gikk så inn på Systemtjenester nederst på samme side og slo av alt der (unntatt Statuslinjesymbol, som jeg alltid har på, så jeg kan se når GPS brukes), og da starter Safari uten å starte GPS. Regner med at dette brukes til å logge hvor jeg er hver gang jeg starter Safari, men bruk av GPS tar vel litt ekstra batteri. Jeg synes heller ikke at Apple trenger å vite hvor jeg er hver gang jeg startet Safari. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Zanta: Dette var et godt tips og gjelder også iOS5 på min iP4 Gleder meg til å se hva slags virkning dette har på batteriet. Har aldri sett den siste biten du nevner og fikk samtidig etterjustert en del instillinger på apper. "Systemtjenester" ift. Stedstjenester på iOS5 (og sikkert 6, kanskje også 4?) er nesten litt merkelig plassert slik at det virker som man skal tro det ikke er noe mer nedenfor. I motsatt fall hadde det vært mer naturlig å plassere den ovenfor teksten eller helt øverst. Endret 17. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Tenker å kjøpe meg iPhone 4 nå, men finner den ikke med mer en 8 GB? Hvorfor? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Det er slik Apple alltid har gjort, 2 modeller bakover tilbys kun i 8GB. Skal du ha større kan du sjekke bruktmarkedet . Helt greit for min del da såpass gamle modeller bør være så billig som mulig, og det er vel ingen andre som tilbyr 2 modeller bakover. I grunn en veldig fin måte for mange å komme inn i produktet om pris er en avgjørende faktor. Hvis ikke ville jeg gått for en 4S. Endret 17. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Dersom pris er viktig, og det må være en ny iPhone, får du også 4 med 8 GB til ca 2800 på apple.no. Dersom du ikke trenger Siri og de siste 16 GB er det en god telefon til den prisen. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Er på ferie i NY nå og merker noe skummelt med min iPhone 4S. Den vet hvor jeg er selv om mobildata og WiFi er slått av...? Hvordan går dette an? Eksempel på dette er Apple Maps og Stay.com (reiseapp) sine kart som jeg kan bruke mens jeg går. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 GPS? Det trenger vel verken mobildata eller wifi. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hva bruker den da? Det er jo "gratis" Lenke til kommentar
clark Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Den bruker AGPS (Assisted GPS), altså i forhold til hvor du er fra mobilmaster som inneholder sporingsinformasjon. Dette gir kun ett guesstimate riktignok hvorav GPS gir helt spesifikk lokasjon i forhold til kart og lignende. Dersom du har søkt inn NY på forhånd ligger gjerne kartene i cachen din og på den måten kan du bruke kart - og gps uten at du engang bruker datatrafikk. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hva bruker den da? Det er jo "gratis" GPS mottakere bruker satelitter for posisjonering. Les mer. I tillegg bruker mobiltelefoner, som clark forklarer, mobilmastene for å gjøre posisjonen enda mer nøyaktig. Så, GPS + mobilmast-triangulering = AGPS. Ingenting av dette koster penger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) GPS? Det trenger vel verken mobildata eller wifi. Man må ikke glemme at mobiler i stor grad også benytter AGPS, men det skal ikke være nødvendig og kan slås av. Zanta: Det virker som tipset ditt i går har vært en god kur selv for min iP4 med iOS5, for første gang føler jeg ikke at jeg stadig vekk (hver 1-2. dag) må lade den selv om jeg bruker den ganske så mye og da også veldig strømslukende funksjoner som GPS på treningsøkter med Endomondo Pro etc. Riktignok ser jeg bare bruken fra i går tom. nå men det virker allerede lovende. Endret 18. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Min datters iPhone 4, sliter fælt med å få inn wifi. Hun må sitte bare 2-3 meter fra routeren, for å få inn signaler. Noen som vet hva det kan være? Alt fungerte helt fint, for 5-6 dager siden. Dette gjelder uansett hvilke nettverk. Lenke til kommentar
Iphone92 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg sliter med det samme. HJELP!!! Min datters iPhone 4, sliter fælt med å få inn wifi. Hun må sitte bare 2-3 meter fra routeren, for å få inn signaler. Noen som vet hva det kan være? Alt fungerte helt fint, for 5-6 dager siden. Dette gjelder uansett hvilke nettverk. Jeg sliter med det samme! HJELP!! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Will: Kjøre en wifi scan for å sjekke om det har kommet noe nytt som forstyrrer oppsettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Last ned inSSIDer fra MetaGeeks på en PC, den viser hvilke kanaler som er i bruk i ditt område. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) inSSIDer er et godt og gammelt verktøy for formålet, men tidligere viste den ikke kanaler/frekvensområder i bruk med "skjult" SSID (altså at den ikke blir formidlet før forsøk på handshake), Derfor har jeg siste par årene brukt andre verktøy (husker ikke navnet på MS plattformen i farten). Ant. har inSSIDer fikset denne biten uansett i senere tid siden det er altså et viktig moment for å få nogenlunde riktig oversikt over nettverkene i området. PS! Dette med å skjule SSID eller ei er også et omdiskutert tema siden routere alikevel overfører SSID i åpen tekst ved en enkel sjekk uansett hvilken kryptering som er satt i oppsettet. Det var bla. denne sjekken som da skilte inSIDDer og andre verktøy tidligere. NB! Et annet moment som er viktig er at du ikke bare scanner fra 1 sted i hjemmet, men på alle lokasjoner man typisk vil befinne seg når man bruker WiFi hjemme eller steder hvor man lader telefonen men alikevel vil at den skal ha god WiFi dekning. Ellers er tommelfingerregelen å forsøke å holde seg 2 kanaler unna de mest trafikkerte frekvensområdene. Finner du et stort område som er helt fritt for trafikk (sjelden) så velger du noe i midten der. Andre opsjoner er å bytte til 5GHz router siden 2.4GHz er tettpakket i dag, men det krever støtte på klientsiden også, som da må sjekkes. Det finnes vel også routere som kan ha begge båndene aktive samtidig, men det kan jeg ikke garantere. Man kunne skrevet mye mer om hva man bør sjekke men de fleste kommer i mål med disse 2-3 enkle tipsene, hvis problemet ligger i denne biten. Endret 19. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Iphone92 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Tror ikke det er noe galt med Wifi kannalen. Jeg fikk problemer med Wifi når jeg oppdaterte til IOS 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå