Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få spotify fram i varslingsenteret? Synes det er tungvint å måtte åpne appen fra homescreen hver gang jeg vill bytte sang, hadde vært bedre å kunne styre den fra dragdown funksjonen

Det går ikke å få den opp i varslingssenteret, men du kan kan dobbeltklikke på hjemknappen slik at den oversikten med appene som sist er åpnet kommer opp, og så blar du til venstre for å bytte sang. Hvis telefonen er låst kan du også dobbeltklikke på hjemknappen for å bytte sang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da står jeg fast igjen...prøver å finne noen oppskrift, men fant det ikke umiddelbart. Sikkert noe i innstillingene som mangler: Jeg prøver å legge ved et bilde som jeg har på kamerarull, i en SMS, bildet blir lagt inn og melding går av gårde, men tre ganger nå har jeg gjort det samme, den dukker opp like etterpå med røde utropstegn. Jeg er hjemme med trådløs wifi, og mobil-data har jeg påskrudd - andre ting i innstillingene som man må passe på?

Du må skru av Wi-fi for å få det til å virke da mobildata nettverket ikke blir brukt når Wi-Fi står på. Og som kjent som går det ikke an å sende MMS over Wi-fi. :)

Lenke til kommentar

Du må skru av Wi-fi for å få det til å virke da mobildata nettverket ikke blir brukt når Wi-Fi står på. Og som kjent som går det ikke an å sende MMS over Wi-fi. :)

Jeg sendte nettopp en MMS til meg selv, og jeg er koblet på jobbens trådløse nettverk.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få spotify fram i varslingsenteret? Synes det er tungvint å måtte åpne appen fra homescreen hver gang jeg vill bytte sang, hadde vært bedre å kunne styre den fra dragdown funksjonen

Tror ikke det går an å få den i varslingssenter (ikke uten jailbreak i hvert fall), men du trenger da ikke åpne appen fra homescreen heller. Hvis telefonen er låst, dobbeltklikk homeknappen så får du frem play/pause og prev/next kontroller. Har du telefonen åpen, på hjemskjermen, dobbeltklikk homeknappen for å få opp task manager, sveip en gang til høyre og vips så har du de samme kontrollene, samt en snarvei til å hente opp hele appen.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Da står jeg fast igjen...prøver å finne noen oppskrift, men fant det ikke umiddelbart. Sikkert noe i innstillingene som mangler: Jeg prøver å legge ved et bilde som jeg har på kamerarull, i en SMS, bildet blir lagt inn og melding går av gårde, men tre ganger nå har jeg gjort det samme, den dukker opp like etterpå med røde utropstegn. Jeg er hjemme med trådløs wifi, og mobil-data har jeg påskrudd - andre ting i innstillingene som man må passe på?

Hvor har du det fra? Det går helt fint å sende mms selv om du er koblet til et wifi nettverk.

Det du må passe på når du skal få mms til å fungere på en iPhone er at du har riktige innstillinger i Innstillinger>Generelt>Nettverk>Mobildatanettverk. Disse instillingene finner du på hjemmesiden til den du har mobilabonement av.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Merkelig, det funker ikke med min 4. Derfor jeg trodde det kunne være løsningen på det problemet. Jeg får fint sendt MMS med wifi av, men ikke når det står på.

Kan det være at den prøver å sende via iMessage men feiler? Prøv å slå av iMessage og se om det blir bedre da.

Lenke til kommentar

Var så dum at jeg kluret med iTunes og lastet ned 4-5 podcaster. No får jeg ikke til å slette de.

Så no har jeg et par Gb med podcast som jeg ikke får slettet. Noen som kan hjelpe?

iTunes ikonet er fjernet og leksen er lært. Istacast er et mye bedre redskap for podcasts.

Skal nevnes at jeg ikke kobler telefonen mot pc da jeg den bærbare som denne telefonen var syncket mot tok kvelden.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Tror ikke det går an å få den i varslingssenter (ikke uten jailbreak i hvert fall), men du trenger da ikke åpne appen fra homescreen heller. Hvis telefonen er låst, dobbeltklikk homeknappen så får du frem play/pause og prev/next kontroller. Har du telefonen åpen, på hjemskjermen, dobbeltklikk homeknappen for å få opp task manager, sveip en gang til høyre og vips så har du de samme kontrollene, samt en snarvei til å hente opp hele appen.

Du kan dobbelt og trippelklikke på den midtre knappen på de orginale earbudsene for pause/play og neste sang. Slik at man slipper å ta opp telefonen fra lommen eller måtte se på skjermen. På samme måte styrer man samtalene innimellom musikk uten å måtte fikle med telefonen.

Samt noen 3.part øreplugger og øretelefoner med volumkontroll osv. har også støtte for dette på iPhone.

Edit:

Eks. disse som er meget gode til en spiselig pris. Skal selv kjøpe disse nå da jeg var uheldig og fikk mine vesentlig dyrere in-ears knust nylig. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629156

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan dobbelt og trippelklikke på den midtre knappen på de orginale earbudsene for pause/play og neste sang. Slik at man slipper å ta opp telefonen fra lommen eller måtte se på skjermen. På samme måte styrer man samtalene innimellom musikk uten å måtte fikle med telefonen.

Samt noen 3.part øreplugger og øretelefoner med volumkontroll osv. har også støtte for dette på iPhone.

Edit:

Eks. disse som er meget gode til en spiselig pris. Skal selv kjøpe disse nå da jeg var uheldig og fikk mine vesentlig dyrere in-ears knust nylig. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629156

Kan legge til at du får disse for ca 350 kr om ikke enda billigere på dustin dersom du er student :)

Lenke til kommentar

Noen som har en grei bumper til iPhone 4 å anbefale? Jeg har kjøpt flere fra DX og de har fungert fint i noen måneder, men så må de byttes ut. De er ganske billige, har vel hatt 4-5 nå. Men de to siste jeg kjøpte hadde problemer med for stram power knapp sånn at den ble holdt inne så det ble håpløst å bruke. Kan heller betale litt ekstra for litt mer kvalitet som holder litt lenger og har brukbar power knapp.

Anbefalinger?

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å endelig vende tilbake til iPhone når den nye kommer.

Jeg skjønner jo at all "informasjon" som er ute nå bare er rykter, men er det noen som har noen formening om prisen? Høres det sannsynlig ut at prisen på iPhone 4s senkes, og iPhone 5 vil få samme pris som 4s har nå?

Uansett vil vel sikkert 4s bli billigere, men det er jo 5 jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Hei

Nokon som kan hjelpe meg? Har problemer med bluetooth handsfree til iPhone 4.

Plantronics som har fungert prikkfritt før, har no byrja å tulle. Får kopla til og kan svare og ringe opp igjen siste nummer, men får ikkje lyd i øret. På iPhonen ser det ikje ut som settet er kopla til.

Har også prøvd med ein Bluant Q2 og får same problemet der: bluetooth'en koplar til og fungerar, men ingen lyd.

Har prøvd soft og hard reset. Har også prøvd å nullstille netverksinnstillingar.

Anyone?

Endret av Dagfinn72
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at all "informasjon" som er ute nå bare er rykter, men er det noen som har noen formening om prisen? Høres det sannsynlig ut at prisen på iPhone 4s senkes, og iPhone 5 vil få samme pris som 4s har nå?

tipper prisen blir det normale. 4890 for 16gb. IPhone 4 og 4s vil gå ned til under 3000 og under 4000.
Lenke til kommentar

Hei

Nokon som kan hjelpe meg? Har problemer med bluetooth handsfree til iPhone 4.

Plantronics som har fungert prikkfritt før, har no byrja å tulle. Får kopla til og kan svare og ringe opp igjen siste nummer, men får ikkje lyd i øret. På iPhonen ser det ikje ut som settet er kopla til.

Har også prøvd med ein Bluant Q2 og får same problemet der: bluetooth'en koplar til og fungerar, men ingen lyd.

Har prøvd soft og hard reset. Har også prøvd å nullstille netverksinnstillingar.

Anyone?

Prøv å gjenopprett telefonen, men husk å ta sikkerhetskopi, bare i tilfelle :)

Lenke til kommentar

tipper prisen blir det normale. 4890 for 16gb. IPhone 4 og 4s vil gå ned til under 3000 og under 4000.

Ja, det er det jeg håper på, jeg også :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...