Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

PhoneCopy fører ikke kontaktene over til SIM, hvis det var meg du snakket til :) Forøvrig synes jeg overføring via SIM-kort er en kurant måte å flytte kontakter på, fra gammel Nokia f.eks til ny iPhone. Gjør dette tritt og stadig på jobb, fungerer utmerket. Andre vegen er litt verre da iPhone ikke lagrer kontakter på SIM overhodet. Da er det fint med Google Sync eller f.eks Phonecopy.

Problemet med kontakter på SIM er at du mister alt av adresser, epostadresser og den type ting, siden SIM-kontakter kun er navn-nummer par. I tillegg blir kontakter med flere numre delt opp i én kontakt pr. nummer, fornavn og etternavn blir slått sammen til bare ett felt, og plassen man har er meget begrenset (det er snakk om noen hundre oppføringer, tror jeg).

Klart, har man en gammel telefon som bare har denne typen kontakter fra før av så kan det jo være greit, men har man en smarttelefon så er det nesten bedre å bygge opp kontaktlisten fra scratch enn å bruke SIM kort. *grøss*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen måte å lese bøker man kjøper i appstore/itunes-store på en macbook pro? Dette kalles vel ibooks/ebook. Synes det virker veldig merkverdig at jeg ikke kan lese bøkene jeg kjøper på Apple sine datamaskiner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg bruker Calibre til å organisere min ebok-samling. Jeg har satt opp programmet slik at bilbioteket lagres i Dropbox, og dermed synkroniseres det mellom laptop og stasjonær. I tillegg konverterer jeg til fleste bøker til epup og mobi slik at bøkene er kompatibel for de fleste enheter og apper, inkludert Kindle. Jeg mener Calibre kan fjerne iTunes DRM.

http://calibre-ebook.com/

http://www.drm-removal.org/resource/ebook-drm-remover.html

Lenke til kommentar

En kompis har akkurat skaffet seg iPhone 4s, med nytt abonnement+nummer. Jeg har også iPhone 4s, men når han sender meg meldinger, mottar jeg ingenting. Vi har dobbelsjekka nummeret, og det er riktig. Så prøvde jeg å sende ham en vanlig sms (fra min iPhone), og da fikk han den, men istedet for mitt nummer, sto avsenderen som min mailadresse. Så sendte jeg en ny melding senere, men denne gangen mottok ikke han noe heller. Hva er greia?

Lenke til kommentar

Ser ut som iMessages er skurken her.

Sjekk Innstillinger - Telefon, at riktig telefonnr står som "Mitt nummer".

Sjekk Innstillinger - Meldinger at iMessage er slått på, og at "Send som SMS" er slått på. gå så inn på "Motta på" litt lenger ned på samme side. Der skal din Apple ID stå øverst, og "Du kan nås for meldinger på" bør ha både ditt telefonnr og en mail adress som er samme som apple id.

Hvis telefonnummeret ikke står der, så har du et problem.

Hvis alt virker riktig, slå av iMessages. Gå på Innstililnger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk. Bla nederst og trykk på nullstill innstillinger.

Restart telefonen.

Nå skal telefonen hente inn nettverks-innstillingene på nytt automatisk. Hvis du har OneCall, Tele2 osv må du kanskje rette opp innstillingene på "Innstililnger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk" manuelt.

Gå på Inntillinger - Meldinger, slå på iMessages. Etter en liten stund vil det virke.

Dette er det jeg har prøvd og funnet at fungerer, men regner med at noen andre kanskje har bedre/kortere vei for å få dette til å virke.

Lenke til kommentar

Du må ta backup av iTunes-biblioteket ditt før du re-installerer systemet.

Gjør du ikke det vil iPhonen oppfatte det tomme iTunes-bibloteket som "nytt" og dermed erstatte innholdet som allerede ligger på telefonen med det som er i biblioteket.

Lenke til kommentar

Det finnes "enkle" måter å få alt innholdet fra telefonen over til iTunes biblioteket når man ikke er sikker på om backup er 100% og uten å miste innhold på telefonen.

Har selv måttet gjøre dette nå nylig pga. en ny maskin og skrev nå en fullstendig bruksanvisning på prosessen.

Desverre ble borte før jeg fikk lagret fordi jeg nå skriver på en uvant laptop og kom borti tilbake tasten når jeg var ferdig og skulle lagre. Smått frustrert over at PCer ikke kan ha standard tastatur (varierer ekstremt mellom produsenter og modeller) og at forum i 2012 ikke kan lagre det man skriver i cachen på nettleseren el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det finnes "enkle" måter å få alt innholdet fra telefonen over til iTunes biblioteket når man ikke er sikker på om backup er 100% og uten å miste innhold på telefonen.

Har selv måttet gjøre dette nå nylig pga. en ny maskin og skrev nå en fullstendig bruksanvisning på prosessen.

Desverre ble borte før jeg fikk portet fordi jeg nå skriver på en uvant laptop og kom borti tilbake tasten når jeg var ferdig og skulle lagre. Smått frustrert over at PCer ikke kan ha standard tastatur (varierer ekstremt mellom produsenter og modeller) og at forum i 2012 ikke kan lagre det man skriver i cachen på nettleseren el.

Var det Sharepod du tenkte på?

Lenke til kommentar

Noen som vet om Apple har fjernet høreapparatmodus/hearing aid på iPhone 4s? Hadde en kunde i dag som lurte på dette. Hun hadde kjøpt 4s, men vi klarte ikke finne dette valget inne på innstillinger (generelt - tilgjengelighet).

Vet at jeg har sett dette på iPhone 4 (?).

Lenke til kommentar

Noen som vet om Apple har fjernet høreapparatmodus/hearing aid på iPhone 4s? Hadde en kunde i dag som lurte på dette. Hun hadde kjøpt 4s, men vi klarte ikke finne dette valget inne på innstillinger (generelt - tilgjengelighet).

Vet at jeg har sett dette på iPhone 4 (?).

Innstillinger-tilgjengelighet-høreapparater. På min 4S.

Lenke til kommentar

Hm. Cornering 2 glasset virker å være enda mer ripesikkert.

http://9to5mac.com/2012/08/03/new-iphone-glass-thoroughly-measured-found-to-be-very-scratchproof-video/

Har nå solgt iphone 4S for å få mest mulig for den i påvente av iphone 5. I mellomtiden har jeg bestilt en galaxy nexus og en omnia w. Måtte ut med ett par hundrelapper i mellom :) genialt hvordan prisen på iphones holder seg :)

Lenke til kommentar

Synes det også er suverent med innbyttepris ordningen som Apple også har. Jeg kan få 1780,- for min iP4 32GB om jeg sender den til Apple (skadefri). Hva kan man forvente å få for en slik på bruktsalg?

Dæven, det ante jeg ingenting om. Hvor finnes det info om sånt? Fikk 2800 for min iphone 4s. Men 1780 for en iphone 4 høres bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...