Mokolotivet Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Noen kjappe spørsmål om iphone. Jeg er en android-bruker og liker det systemet, men jobben vil det annerledes med bedrifttelefon. Etter hva jeg skjønner, er det micro-sim i iphone4. Finnes det adapter til micro-sim, slik at det kan brukes i andre telefoner? Hvordan er det å linke iphone opp mot gmail-kontoer? Jeg har flere kontoer som jeg bruker aktivt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Etter hva jeg skjønner, er det micro-sim i iphone4. Finnes det adapter til micro-sim, slik at det kan brukes i andre telefoner? 29 kr her: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=265870 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Noen som har noen gode tips til bilopplegg for iPhone 4s? Jeg har sim-kort og integrert telefon i bilen, altså er jeg ikke ute etter noen handsfree-løsning. Har også enkelstående GPS, så "vindu-montering" er heller ikke vesentlig. Kravene jeg stiller er: - Festebrakett (enten i frontrute eller i midtkonsoll m/justerbar arm) - Lader iPhonen - God FM-sender (har ikke AUX i bilen dessverre) Prisen bør helst ikke overstige 1000,- og jeg ønsker hovedsakelig norske butikker ift toll osv.. Takk på forhånd!!! ps! Det kan gjerne være mulighet for å montere med et deksel. Altså at man kan justere holderen noe. Ikke et krav, men en fordel.. Endret 9. februar 2012 av NiRaM Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Etter hva jeg skjønner, er det micro-sim i iphone4. Finnes det adapter til micro-sim, slik at det kan brukes i andre telefoner? 29 kr her: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=265870 Veldig greit til en meget grei pris. Takk for tipset!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Ang bilopplegg: Et par billige alternativer her: http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-4012 http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=100323 http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=100322 Har ikke prøvd noen av de selv. Ville kanskje heller gått for: http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltilbehor/NAVIGIPHHOLD4/navigon-bilholder-til-iphone-4 og http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-4070 Andre alternativer: Jabra Cruiser/CruiserII/Freeway, som du kan sende musikk fra iPhone med BT/A2DP til, og som sender videre på FM til bilstereo. Funker også som BT-handsfree (som du ikke har bruk for). Endret 9. februar 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Har forsøkt Belkin sin, og kan ikke si jeg ble imponert i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan den gjør i forhold til andre FM-sendere, men det holdt ikke for meg i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 FM sendere er noe dritt om du har som de fleste, antenne bakerst på taket. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det har jeg ikke. Jeg har bak, på siden av bilen. Omtrent ved tanken der. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Regner med at du har tvunget/bedt alle dine venner og kjente sende deg meldinger på engelsk slik at hvis en melding evt. måtte komme mens du tilfeldigvis jogger så kan Siri lese den for deg. Det meste av det jeg gjør foregår på engelsk uansett, det gjør unektelig ting litt greiere. ... ellers gjør jeg mye rart som ikke beskrives i Apple-reklamer, og det er ikke så ofte jeg stirrer drømmende ut av vinduet mens jeg lurer på hva slags vær det er meldt i morgen ... --- Angående FM-sendere: det føles litt som Windows ME. Man bør ha gode grunner for ikke å styre unna. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har en volvo v50 med sånn kort antenne bak. Klar over at fm-sender ikke er det optimale, men jeg må finne en løsning så jeg får spilt musikk fra spotify på iphonen.. Og naturligvis noe å feste telefonen i, samtidig som den lader. Må se nærmere på belkin saken.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Enig i at FM-sender ikke er optimalt, men det var det som ble spurt etter. Jeg ville heller sett på muligheten for å ettermontere AUX- eller iPhone-inngang på anlegget i bilen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Orginalstereoen i bilen er utrolig tungvind å modifisere på, så tror dessverre det blir litt vanskelig. Hjelper heller ikke at jeg ikke er noen bilstereo-type som fikser sånne ting selv! Så klart, hadde jeg kjøpt NY bil hadde jeg valgt iPhone-docking som en del av pakka, men slik er det da ikke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Et alternativ er å bytte ut originalanlegget med noe nyere/bedre, som støtter både BlueTooth og iPod/iPhone, kanskje også med Navi dersom du trenger det. Det finnes overganger fra standard ISO-kontakter til originalkablingen i bilen din, og det finnes overgangsrammer som gjør at du kan bytte ut originalanlegget med en standard 1- eller 2-DIN enhet. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Er det noe man kan få gjort på verksted eventuelt? Er som sagt ikke kjempehandy når det gjelder bil / bilstereo. edit: Litt "long shot" i grunn. Er generelt sett utrolig fornøyd med lyden i orginalstereoen, det eneste som irriterer meg grønn er den fraværende iPhone-kompatbiliteten. Endret 10. februar 2012 av NiRaM Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Post et spm i bilforumet, så får du sikkert gode svar der. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Er det noe man kan få gjort på verksted eventuelt? Er som sagt ikke kjempehandy når det gjelder bil / bilstereo. edit: Litt "long shot" i grunn. Er generelt sett utrolig fornøyd med lyden i orginalstereoen, det eneste som irriterer meg grønn er den fraværende iPhone-kompatbiliteten. Jeg ville hørt med en forhandler av bilstereo som i tillegg monterer om de kunne ha hjulpet deg. Det kan godt være spilleren din har AUX på baksiden, og i verstefall kan de bytte ut orginalspilleren til en med støtte for iPhone / AUX. Lenke til kommentar
WoopWoop2 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Oppdaget det i dag, at iPhonen hadde slukt 30% med strøm i natt. Er det vanlig? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 På en iPhone 4S er det kanskje mere vanlig, men det er ikke vanlig i henhold til Apple standarden. Husker når jeg hadde iPhone 4, det brukte helt utrolig lite strøm over natten selv med wi-fi aktivert. Selvfølfgelig kunne en app henge seg opp i ny og ne, som så medførte til overdreven bruk av batteriet. Lenke til kommentar
WoopWoop2 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Ja, det var det jeg trodde.. Den taper mye mer strøm etter at jeg oppdaterte den i høst. Før oppdateringen varte den 2 dager akkurat, men nå må den lades hver natt. Skulle det komme enda en ny oppdatering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå