Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Man kan forresten ikke skru av 3G på 4S enda, men det skal visstnok komme i 5.1.

Det kan være samme feilen med 3G-nettet der som jeg opplever på jobben. 3G tapper batteriet unomalt fort, uansett telefonmerke og abbonnement.

Mulig man befinner seg midt i mellom to sendermaster og telefonen veksler kontinuerlig mellom dem?

Men best å undersøke alt annet først :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke Siri. Jeg ville også ha språket på mobilen på norsk, noe som ikke var mulig hvis man hadde Siri aktivert. Den stemmefunksjonen som er der forstår ihvertfall simple funksjoner på norsk. Sånn som: "Ring X". "Spill musikk" mener jeg fungerer også.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Siri. Jeg ville også ha språket på mobilen på norsk, noe som ikke var mulig hvis man hadde Siri aktivert. Den stemmefunksjonen som er der forstår ihvertfall simple funksjoner på norsk. Sånn som: "Ring X". "Spill musikk" mener jeg fungerer også.

Det da mulig å ha språket på Norsk når Siri er aktivert? Det har jeg.

Lenke til kommentar

I fare for at det skal bli oppgitte fjes om et spørsmål som sikkert er spurt om før, så spør jeg likevel; er det normalt at 4S faller betraktelig i strøm over natta? Den bruker å gå ned 30% til meg, noe jeg synes er voldsomt mye. Og da har jeg slått av nesten alt av hjelpemidler.

Jeg har samme problemet selv, selv når mobilen står i flymodus tappes batteriet unormalt mye over natta..

Lenke til kommentar

Man kan forresten ikke skru av 3G på 4S enda, men det skal visstnok komme i 5.1.

Det kan være samme feilen med 3G-nettet der som jeg opplever på jobben. 3G tapper batteriet unomalt fort, uansett telefonmerke og abbonnement.

Mulig man befinner seg midt i mellom to sendermaster og telefonen veksler kontinuerlig mellom dem?

Men best å undersøke alt annet først :)

Går da vel fint an å skru av 3G? Innstillinger > Generelt > Nettverk > Mobildata av/på

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål.

Er det flere som har opplevd at at man ikke lenger kan hente ut bilder via filutforskeren etter iOS5?

Har ikke gjort det på en stund og nå kan jeg ikke gjøre det lenger. Kunne det fint på iOS 4.3.1.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De som har 4s, bruker dere Siri i det hele tatt?

Har ikke brukt funksjonen mer enn 3-4 ganger siden november.

Ja. Siri er i daglig bruk. For å legge inn ting i kalenderen, sjekke på vei fra flyet hvordan dagen ser ut, hive inn reminders mens jeg sitter på kontoret, lese meldinger som kommer inn mens jeg jogger, skifte musikk mens jeg går til jobb og har telefonen i en lomme +++.

Med Siri er terskelen min for å legge inn ting i kalenderen så mye lavere at det faktisk blir gjort, og dette er virkelig verdifullt.

Lenke til kommentar

Er dette virkelig sant, eller har du levd deg inn i reklamen til 4S og Siri? For det er liksom akkurat det han duden i reklamen gjør, jogger og jobber, og legger ting i kalenderen, og leser meldinger og alt mulig rart. Regner med at du har tvunget/bedt alle dine venner og kjente sende deg meldinger på engelsk slik at hvis en melding evt. måtte komme mens du tilfeldigvis jogger så kan Siri lese den for deg.

Jeg har fått inn meldinger på norsk, og de er fullstendig jibberish når siri lesr disse opp. får ikke med meg en dritt.

Men kudos til deg, "for living the Apple dream" :)

Lenke til kommentar

Jeg har litt aversjoner mot å snakke med telefonen når jeg er på buss og fly, så det hørtes litt merkelig ut.

"melding til john: hei kompis når jeg kommer frem skal vi kose oss"

"avtale i kalender: pedikyr i Bergen i morgen kl. 12"

Derimot ser jeg for meg at det kan være veldig praktisk når man eks. kjører bil eller gjør andre ting uten mye folk rundt seg. Så lenge man kan snakke norsk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...