Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er en ting jeg undres litt over .

når Apple bygger en telefon tar de fusjoner som alle ( de fleste andre telefoner ) har .

setter dem samme og forteller kunden at det fungerer bedre en konkurrentene.

nå er det jo også slik at alle produsenten skryter av at hvis du kjøper denne så har du noe som alle andre ikke har.

Men er det ikke egentlig teleoperatøren som bestemmer hva du skal få lov til ?

det hjelper ikke at Iphone har mange muligheter innebygget hvis Telenor ikke tilbyr deg disse

Lenke til kommentar

når Apple bygger en telefon tar de fusjoner som alle ( de fleste andre telefoner ) har .

nå er det jo også slik at alle produsenten skryter av at hvis du kjøper denne så har du noe som alle andre ikke har.

det hjelper ikke at Iphone har mange muligheter innebygget hvis Telenor ikke tilbyr deg disse

Jo? Det meste på ihpone utenom 3G, ringing osv trengs jo ikke noe støtte fra operatøren. Skjønte ikke helt problemstillingen din.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om Telenor legger iphone 4 ut for salg 00.01 Fredag på nettsiden.

Dersom de gjør det, kan det være de allerede er utsolgt når du ringer 08.00 om morgenen.

Tror du bare ringer 09000.

Sant det. Noen som vet noe ang. dette?

Får vel bare ringe 09000, og se hvor jeg ender. Får vel prøve både midt på natten, og så klokka 08.00

Lenke til kommentar

Netcom nektet de av kundene sine som hadde iPhone å bruke tethering da det kom. Telenor tillot det med en gang (hvis jeg husker riktig), men Netcom lot det gå lang tid før de så seg nødt til å tillate det.

Det er en av grunnene til at jeg skal bort fra Netcom. Dårlig kundebehandling/forskjellsbehandlig er sjelden lurt.

AT&T har vel ikke tillatt tethering på iPhone i det hele tatt enda?

Men ellers vet jeg ikke om teleoperatørene i Norge har valgt å utelate funksjoner som er tilgjengelige i iOS.

Godt mulig det er, men jeg kommer i såfall ikke på noen nå :)

Edit: @ den andre elgen

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Jo? Det meste på ihpone utenom 3G, ringing osv trengs jo ikke noe støtte fra operatøren. Skjønte ikke helt problemstillingen din.

problemstillingen er at mange funksjoner i en telefon bruker nettet.

hvis den funksjonen ikke går å gjennomføre på grunn av begrensninger i nettet så står man der.

eks. hvis telefonen støtter 4G så nytter det ikke hvis ikke Netcom bare kan tilby 3G

jeg forsto det slik at det var mulig å gjennomføre videosamtaler med den .

men da må nettforbindelsen være bra nok

Lenke til kommentar

Noen som vet når Chess begynner salget?

30. juli, ifølge denne siden.

Dårlig formulert av meg.. Mente tidspunktet..

Nei, det er uvisst, men jeg regner med at salget vil starte ved midnatt. Men vi husker jo alle hvordan det gikk da telefonen ble lansert i USA og Storbritannia.

Lenke til kommentar

Blir ikke så ille som USA og England her i Norge. Husk fellesferien og at mange egentlig gir f.

Telenor Telehuset har jo nattåpent på makorstua mener jeg. Da kommer dem ikke til å starte nettsalget da. Regner med at Telenor starter salget på nettbutikken kl 8-9 på morgenen.

Lenke til kommentar

Ifjor skulle jeg kjøpe 3GS for dama, og da var jeg innom en del butikker for å finne ut hvor jeg kunne få den billigst.

Husker at kjedene hadde det slik at de fulgte samme priser som Netcom hvis man valgte iTalk eller iConnect abb. MEN hvis man skulle ha med Youngtalk og alle de andre dusinvis av abbonementene, da fulgte dem IKKE prisene til Netcom.

Lenke til kommentar

Får man bumpere av Expert når man kjøper eller er det no man må fikse i ettertid via Apple?

Dette er vel noe du mest sannsynlig må registrere online på apple's nettside og få tilsendt i ettertid av kjøpet. Og det var vel ikke bumpere man fikk? Kun et begrenset valg mellom ulike cases.

Lenke til kommentar

Noen som har noen idé om hvor det er OK å stille seg opp å vente på torsdagen i Oslo? Erfaringer fra tidligere releaser? På hvilket sted er køen lengst, kølappsystemer etc. Hørte det var noen som var med på Expert sitt kølapp system i fjor kan man da trekke en lapp og gå å gjøre andre ting, eller må man stå å vente på plassen sin? Hvor mye før skal dere stille dere opp (for de som gidder da).

Tenkte jeg bare skulle høre rett og slett for å lodde litt stemningen.

Endret av fro3fro3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...