Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

IMEI står på simkort skuffen om jeg ikke tar helt feil...

IMEI er et unikt nummer som hver telefon har. Vanligvis vil dette vises ved å taste *#06#

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Når jeg tar bilder, og jeg har et deksel på, så blir det en ramme rundt bildet, pågrunn av blitz/deksel.. Dårlig formulert setning, men er det flere som sliter med det?

Er eneste løsningen å ta av deksel for hver gang jeg skal ta bilde?

Dersom jeg tar bilde med iPhone 4 eller 4S med blitz, blir det et melkeaktig slør over bildet, som generelt blir ubrukelig. Derfor prøver jeg å deaktivere blitzen. 4S har et mer lysfølsomt kamera enn 4, så i mange tilfeller blir bildet bra, også i redusert belysning.

På Samsung Galaxy S II og HTC Sensation er dette ikke det store problemet. Der ødelegger ikke blitzen bildene, ved å legge dette melkeaktige sløret over dem.

Synd at iPhone 4/4S er så elendig m.h.t blitzen, når kameraet ellers er så bra!

Lenke til kommentar

Bruker du en case på telefonen?

Det samme skjedde meg da jeg brukte en i gjennomsiktig plast. Den dekte hverken linse eller blits, men ble lyst opp nok av blitsen til at den blendet linsen.

Uten case var problemet borte.

Edit: fjernet et overflødig ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Bruker du en case på telefonen?

Det samme skjedde meg da jeg brukte en i gjennomsiktig plast. Den dekte hverken linse eller blits, men ble lyst opp nok av blitsen til at den blendet linsen.

Uten case var problemet borte.

Edit: fjernet et overflødig ord :)

Resultatet har for mitt vedkommende vært det samme, både uten og med case. Jeg burde husket å nevne det, så bra at du spurte om det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sliter virkelig med å få ringt fra min iPhone 4s.

Trykker ring, men ingen respons før det tilslutt blir lagt på.

Har god dekning, sist programvare osv. Fungerer fint når jeg blir ringt til.

Any ideas, eller andre med lignende problem?

Lenke til kommentar

dummt spørsmål, men hvordan får jeg bildene fra iPhone overført til pc?

Mener å huske at på den første iPhonen jeg hadde var det bare å synce i iTunes.

Bruk iCloud. Opprett innpå telefonen, slå på bildestrøm. Gå innpå pc, finn iCloud og lag en mappe som bildene skal komme eller bruk en som allerede eksisterer. Dette skjer automatisk over wifi så lenge dataen er på det samme nettet. Om du allerede har bilder på iPhonen som du vil ha inn på dataen, må du nok bruke iTunes. Noe annet vet ikke jeg. Bildestrømmen overfører bilder automatisk etter att den er tatt i bruk. Alle bilder som er tatt før må legges inn på en annen måte. Har aldri gjort det uten iCloud men kan prøve just in case.

Lenke til kommentar

Bruk iCloud. Opprett innpå telefonen, slå på bildestrøm. Gå innpå pc, finn iCloud og lag en mappe som bildene skal komme eller bruk en som allerede eksisterer. Dette skjer automatisk over wifi så lenge dataen er på det samme nettet. Om du allerede har bilder på iPhonen som du vil ha inn på dataen, må du nok bruke iTunes. Noe annet vet ikke jeg. Bildestrømmen overfører bilder automatisk etter att den er tatt i bruk. Alle bilder som er tatt før må legges inn på en annen måte. Har aldri gjort det uten iCloud men kan prøve just in case.

Eller man kobler til på pc'en, og åpner mappen som bildene ligger i. Det er i allefall slik jeg gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det leste kansje er vell å koble til, deretter gå inn på min datamaskin(Windows pc) Trykk deg inn på Mappen til Iphone.

Lenke til kommentar

Hei. :D

Jeg ser nå at man kan bruke bildestrøm.

Men hvordan virker dette?

Jeg har slått på bildestrøm på Iphone, hva skal jeg gjøre etter det?

Takker på forhånd.

For hvert bilde du tar fra no av vil bildet/bildene automatisk komme i en mappe på datamaskinen. Gå innpå datamaskinen og finn iCloud. Derretter blir du spurt om hvor bildene skal komme. Velg en mappe eller opprett slik som jeg gjorde. Blir du ikke spurd, så finner du det på framsiden. Om jeg ikke tar feil, må du logge på i iCloud med Apple-id.

Dette er en veldig enkel prosess som gjør det lettvint å finne fram bildene. Bildene kommer innpå datamaskinen nesten med en gang, så har du vert på ferie og tatt mange bilder, kommer du hjem og så er bildene på datamaskinen. En mappa sørger også for at om du har bilder på dataen som du vil ha på din iPhone legger du bare bilde(ne) inn i mappen og vips er de på iPhonen. Jeg la mappene på skrivebordet slik at det ikke er noe vissvass innom der og her for å finne de.

Beklager om jeg er dårlig å skrive og/eller formulerer meg dårlig.

Lenke til kommentar

Hei. :D

Jeg ser nå at man kan bruke bildestrøm.

Men hvordan virker dette?

Jeg har slått på bildestrøm på Iphone, hva skal jeg gjøre etter det?

Takker på forhånd.

For hvert bilde du tar fra no av vil bildet/bildene automatisk komme i en mappe på datamaskinen. Gå innpå datamaskinen og finn iCloud. Derretter blir du spurt om hvor bildene skal komme. Velg en mappe eller opprett slik som jeg gjorde. Blir du ikke spurd, så finner du det på framsiden. Om jeg ikke tar feil, må du logge på i iCloud med Apple-id.

Dette er en veldig enkel prosess som gjør det lettvint å finne fram bildene. Bildene kommer innpå datamaskinen nesten med en gang, så har du vert på ferie og tatt mange bilder, kommer du hjem og så er bildene på datamaskinen. En mappa sørger også for at om du har bilder på dataen som du vil ha på din iPhone legger du bare bilde(ne) inn i mappen og vips er de på iPhonen. Jeg la mappene på skrivebordet slik at det ikke er noe vissvass innom der og her for å finne de.

Beklager om jeg er dårlig å skrive og/eller formulerer meg dårlig.

Takk for det. :D

Jeg prøvde nettopp å ta et bilde, logget meg inn på iCloud men fikk ikke opp noe. Og har logget meg inn.

Jeg tar endel bilder, så hadde vært greit med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...