chri-ot Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det er jo selvfølgelig en idé, men er ikke uten videre sikker på at vi har slike butikker her jeg bor. Merkelig om det skal være såpass problematisk syns jeg Du kan også bruke en vanlig saks! Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Noen som har fått mail om "Payment Issues"? Oppga kortnr. og CVC, og så at pengene ble trukket av kontoen i helga. Mailen fikk jeg Mandag, og dro straks å snakket med banken, som ikke kunne hjelpe med noe, annet enn å si at betalingen mest sannsynlig ikke var registrert enda. Ser nå at pengene er tilbake på konto, og lurer litt på hvor problemet ligger. Er det krav om BankID for at det skal fungere? Fikk ikke spørsmål om dette i hele tatt under handelen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dere får vel håpe at dette er et software problem og ikke et hardware relatert problem. Jeg syntes batteritiden er identisk det 4'ern har. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Min HTC legend må byttes ut, og jeg vurderer 4s, men har noen spørsmål.. Jeg har alltid hatt smartmobiler, først s60 så over til Android, men problemet med disse to er at det er hundrevis av enheter og maskinvare. Så derfor er det alltid slik at ting ikke fungerer med alle mobiler, så jeg har nå vurdert iPhone. Jeg lurer først og fremst på hvordan dere føler at IOS er vs Android? Ville dere valgt åpenheten til Android eller lukketheten til iOS, Jeg er veldig for Open Soruce og har ikke helt lyst til å gå over til ios. Derimot sitter jeg i osx, og jeg elsker at alt bare fungerer. Så er ios så fantastisk i forhold til Android? Apple har også flere Open Source prosjekter/produkter. Endret 29. oktober 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Apple har også flere Open Source prosjekter/produkter. Hva da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Apple har også flere Open Source prosjekter/produkter. Hva da? Jeg er veldig lite orientert på Open Source fronten, selv om jeg liker alt som har med det å gjøre. Dermed sjokkerer det meg litt at de som sier de har bra greie på det ikke vet om disse tingene :S. (ikke spesielt siktet mot deg men det er mange motstandere av Apple som tror de ikke har noe med Open Source å gjøre) http://tinyurl.com/3wahpy7 Ellers er forøvrig Webkit som bla. Chrome er bygget på det mest kjente Open Source produktet til Apple. Nå i senere tid er det feks. ALAC. Endret 29. oktober 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg er veldig lite orientert på Open Source fronten, selv om jeg liker alt som har med det å gjøre. Dermed sjokkerer det meg litt at de som sier de har bra greie på det ikke vet om disse tingene :S. http://tinyurl.com/3wahpy7 Ellers er forøvrig Webkit som Chrome er bygget på det mest kjente Open Source produktet til Apple. Nå i senere tid er det ALAC. Når du sier det kom jeg på webkit, og det lyd formatet! hehe jeg har ikke veldig greie på det, jeg bare liker open source fordi jeg synes det er gøy å se hva 3 parts utviklere får til med kildekoden. F.eks cynagonmod på Android fronten. Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Noen som har fått mail om "Payment Issues"? Oppga kortnr. og CVC, og så at pengene ble trukket av kontoen i helga. Mailen fikk jeg Mandag, og dro straks å snakket med banken, som ikke kunne hjelpe med noe, annet enn å si at betalingen mest sannsynlig ikke var registrert enda. Ser nå at pengene er tilbake på konto, og lurer litt på hvor problemet ligger. Er det krav om BankID for at det skal fungere? Fikk ikke spørsmål om dette i hele tatt under handelen. Nei, men Apple reserverte penger for telefonen rett etter at jeg forhåndsbestilte, og reservasjonen var plutselig borte noen dager etterpå. Har vært vant til at firmaer reserverer med én gang jeg bestiller og trekker når varen er sendt, når jeg handler på nett. Synes det var litt rart, men har ikke fått noen mail. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Beløpet blir reservert når du bestiller, reservasjonen løper ut etter tre dager eller så. Ganske så normalt – pengene forsvinner nok i tide ... Jeg har betalt min telefon uten BankID, har også handlet med samme kort på Apple Store før. Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er det noen som har erfaring med forsikring av telefonen? Min bror får telefonen til jul av mine foreldre, og har hørt det fort går endel tusenlapper om man først er uheldig. Han er 13 år, så rådet min mor til å få en form for forsikring. Eventuelt tips til en god beskyttelse? Må være "kul nok" også da. For min egen del, har OneCall, så jeg at mobiloperatøren tilbød forsikring for rundt 40 kr i måneden. Men når egenandelen var 1500 synes jeg ikke det var så veldig gunstig. Folk jeg kjenner som har måttet reparere skjerm på iPhone 3G og 4, hører jeg at kostnaden ligger på rundt 1500-2000. Da synes jeg ikke den til OneCall var noen vits, egentlig. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Nei' date=' men Apple reserverte penger for telefonen rett etter at jeg forhåndsbestilte, og reservasjonen var plutselig borte noen dager etterpå. Har vært vant til at firmaer reserverer med én gang jeg bestiller og trekker når varen er sendt, når jeg handler på nett. Synes det var litt rart, men har ikke fått noen mail. [/Quote']Okei, får satse på at det går i orden da. Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Nei' date=' men Apple reserverte penger for telefonen rett etter at jeg forhåndsbestilte, og reservasjonen var plutselig borte noen dager etterpå. Har vært vant til at firmaer reserverer med én gang jeg bestiller og trekker når varen er sendt, når jeg handler på nett. Synes det var litt rart, men har ikke fått noen mail. [/Quote']Okei, får satse på at det går i orden da. Jeg har selv opplevd at det har blitt problemer med betalingen en gang eller to ved andre kjøp, selv om det har vært penger på konto og jeg har betalt med VISA som vanlig. Får håpe det ordner seg, litt kjipt om de avbestiller ordren din og du må stille deg bak i køen igjen. Lenke til kommentar
rubme Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Noen som vet hvordan en får fram mikrofon ikonet til siri-funksjonen på tastaturet? Klarer kun å aktivere siri via home-knappen? Endret 29. oktober 2011 av rubme Lenke til kommentar
abil Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Noen som vet hvordan en får fram mikrofon ikonet til siri-funksjonen på tastaturet? Klarer kun å aktivere siri via home-knappen? hold telefonen inntil øret som når du skal ringe da kommer hun fram:) Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Noen som vet noe om prisene på iPhone 4 nå som 4S er lansert i Norge? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dere får vel håpe at dette er et software problem og ikke et hardware relatert problem. Jeg syntes batteritiden er identisk det 4'ern har. Samme her. Har bare hatt iPhone 4S siden i går, men synes batteriet holder bra, sammenlignet med 4-eren. Skal teste dette mer ut, og kommer med tilbakemelding. Når det gjelder antennefølsomhet, skal denne være bedre enn på 4. Det synes jeg også den er, når jeg sammenligner utslag på antenneindikatoren, men kan først bedømme dette bedre når jeg har prøvd en stund til, blant annet på jobb. Lenke til kommentar
rubme Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Noen som vet hvordan en får fram mikrofon ikonet til siri-funksjonen på tastaturet? Klarer kun å aktivere siri via home-knappen? hold telefonen inntil øret som når du skal ringe da kommer hun fram:) Takk. Noen som vet hvordan en får fram mikrofon ikonet til siri-funksjonen på tastaturet? Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Nei' date=' men Apple reserverte penger for telefonen rett etter at jeg forhåndsbestilte, og reservasjonen var plutselig borte noen dager etterpå. Har vært vant til at firmaer reserverer med én gang jeg bestiller og trekker når varen er sendt, når jeg handler på nett. Synes det var litt rart, men har ikke fått noen mail. [/Quote']Okei, får satse på at det går i orden da. Vanligvis er det vel slik med den typen meldinger at de har lagt inn en belastning for å få bekreftet at kontoen eksisterer og kan betale ut ved kjøp. Når det er bekreftet, forsvinner belatningen igjen. Men det gjør den også om noe ikke går i orden. En liten detalj i navn, adresse eller personlig info, er som regel nok. Jeg slet i flere dager med et Adobe-kjøp fordi systemet ikke fikk adressen min til å stemme med kortutsteders adresse registrert på meg. Etter å ha forsøkt å endre litt forskjellig fant jeg ut feilen :-) Det kan være derfor du blir sendt til banken for å kontrollere litt info. Men står bestillingen der fremdeles, er det vel ok :-) Lykke til .... fra Jan Lenke til kommentar
Juke Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Noen som vet hvordan en får fram mikrofon ikonet til siri-funksjonen på tastaturet? Ja, du må bruke engelsk tastatur, var det jeg gjorde for å få det frem i allefall. Funker sikkert med tysk og fransk tastatur også, siden Siri støtter de språkene i tillegg til 3 varianter av engelsk. Tastaturinnstillingene finner du under innstillinger->generelt->internasjonalt->tastaturer Endret 29. oktober 2011 av Juke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå