Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt spent på batterilevetiden.

Det er såvidt jeg har fått med meg kun standbytid som har gått ned fra iPhone 4, fra 300 til 200 timer. De fleste lader formodentlig såpass ofte at dette i seg selv er irrelevant med unntak av turer på kronglete steder, men det er også et lite tilleggsmoment her: Apple runder av timetallet til nærmeste 100 timer. Altså kan det være at iPhone 4 ble målt til 251 og iPhone 4S ble målt til 249, eller det kan være 349 og 151. Timetallet er i altså av begrenset verdi.

(Hadde i grunnen vært bedre om de oppgav antall dager - både for forståelse og presisjon.)

Lenke til kommentar

iOS5 og battertid.

Siden mange klaget på batteritiden bestemte jeg meg for å gjøre en bevisst observasjon på dette. Etter 1.5 døgn siden forrige fulle lading ligger batteritiden nå på 72%. Dette er med normal bruk for mitt bruksmønster og WiFi på og aktivt hele tiden. Alt fra korte samtaler, noen lange, div. epost henting og lesing, sending og mottakelse av sms og mms, litt lett surfing, div. apps etc.

Synes dermed iOS5 så langt ikke viser til noe dårligere batteritid. Jeg har ikke fått prøvd meg særlig på Spotify og GPS/sportrackers i denne perioden og vet ikke hvordan disse er på batteri ift. tidligere ennå. Vet dermed heller ikke om lyden på bass har blit dårligere som noen har nevnt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva tror dere om leveringstiden? Jeg fikk først bare med meg 1-2 uker på apple.no, når jeg bestilte i morgentimene på fredagen, men ser jo at det står at antatt leveringstid er 7. - 14. november i bestillingsbekreftelsen. Hadde sett for meg å kanskje være heldig å få den fredag eller lørdag neste uke.

Tror dere Apple safer litt med datoen, eller må man bare smøre seg med tålmodighet?

Lenke til kommentar

Hei !

Når jeg skulle inn på tv2sporten appen idag så frøys tlf en min. Fikk ikke til å skru av den en gang. Å nå en skjermen svart med en liten sirkel som spirrer rundt, som betyr at den jobber. Dette har nå vart i en time. Noen som vet hva problemet er ?

Håper på svar :)

Har iPhone 4

Lenke til kommentar

Hei !

Når jeg skulle inn på tv2sporten appen idag så frøys tlf en min. Fikk ikke til å skru av den en gang. Å nå en skjermen svart med en liten sirkel som spirrer rundt, som betyr at den jobber. Dette har nå vart i en time. Noen som vet hva problemet er ?

Har iPhone 4

Prøvd å holde home + av knappen inne samtidig frem til den skrur seg av selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei !

Har iPhone 4

Prøvd å holde home + av knappen inne samtidig frem til den skrur seg av selv?

Hjertelig takk ! Det funka :)

Skal jeg bare prøve å skru den på igjenn ? :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med antennen til iPhone 4S?

Jeg har en HTC Desire HD nå og har veldig dårlig signal her jeg bor i USA og mister ofte forbindelsen til nettverket. Er det en mulighet for at det kommer til å fungere bedre med en iPhone 4S? Har ganske lyst til å prøve iOS.

Har hørt at 4S har to antenner eller noe slikt.

Edit: Eller hvis jeg kjøper en unlocked iPhone fra Verizon, vil det da være mulig at en eller annen smarting finner en mulighet for å kunne benytte telefonen med en gsm-operatør? Telefonen har jo tross alt innebygget støtte for begge nettverkene. Setter stor pris på om noen har noen innspill her :)

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Det er verdt å lade telefonen helt ut en gang i måneden eller så (det har kanskje en lei tendens til å løse seg selv?), men ellers ville jeg bare ladet når jeg følte for det. Dagens batterier lider ikke av samme problemer som vi strevde med for en del år tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Lithium-Ion batterier, som så godt som alle mobiltelefoner og laptoper bruker idag, så har jeg lest at de kun blir brukt opp over tid, og at hyppige ladinger ikke har noen innvirkning på levetiden. Men fullstendig utlading skal unngåes. Det beste er visst å lade dem fra 20% og opp til 95%. Lade litt her og der, og unngå og la den gå i svart.

Lenke til kommentar

Det ligger mye batteristyring i elektronikken, så regelen om å aldri tømme batteriet har ikke samme betydning for laptoper/telefoner etc. som for løse batterier.

Fra Apple:

«For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).»

http://www.apple.com/batteries/iphone.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...