genser Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Når man ringer inn til feks spaceworld og "holder av"/reserverer/forhåndsbestiller/settes på venteliste (er forresten dette akkurat det samme?) - er man da sikret en telefon? Et eksempel som jeg har prøvd å finne svar på uten hell: En butikk bestiller inn 20 iPhones. På forhånd får de 20 reservasjoner/forhåndsbestillinger. Når butikken åpner og iPhone lanseres, står det 20 stykk i kø(ingen av de som forhåndsbestiller, de sover ). Hvem ender opp med telefonene? Er litt rart om de som har stått i kø ikke kan få kjøpt? Det avhenger helt fra butikk til butikk. I butikken jeg jobbet i under lansering av 3GS hadde vi en interesseliste, sortert etter operatør, farge og lagringskapasitet. Fikk vi inn 10 svarte Telenor 32GB fikk de ti øverste på den listen sms, og beskjed om å ringe tilbake innen en time, osv.. Men her gjør butikkene som de selv ønsker. Hør med Spaceworld, om det er der du vil kjøpe mobilen din, så gir de deg sikkert tilstrekkelig info. Endret 20. juli 2010 av genser Lenke til kommentar
predan Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hvilken operatør foretrekker folk her inne da? Netcom eller Telenor? Gjerne kom med begrunnelse. Har tele2 fra før av, og er jo kjempefornøyd med det. Regningene er lave og har ikke hatt noen problemer. Men når iPhone 4 kommer, er det nok tid for å skifte. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Netcom har gode priser og abonnement, men relativt dårlig dekning. Det motsatte gjelder telenor. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Jeg har hatt Netcom i to år nå og det har forsåvidt fungert ganske bra. iConnect passer meg greit da det har fri data. (jeg brukte visst 5Gb forrige måned) Men jeg skal prøve Telenor nå da jeg sliter litt med dekningen og noen uforklarlige problemer med 3G. 3G-dekningen langs E6 nordover i landet er stort sett ikke-eksisterende med Netcom. Telenor derimot kommer og går Edit: rettet minst en skriveleif Endret 21. juli 2010 av PL610 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Nå begynner vi å få noen (nett)kurs og sertifiseringer i butikker, så nå begynner ting klart å bevege seg. Kanskje vi får vite priser før helga. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har troen på at Telenor jevnt sett har en god del bedre dekning over hele landet. Supporten har jeg også ganske god erfaring med. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Utenombyene er vel Telenor suverene. I byene skal vel Netcom være best. Sånn var det hvertfall før. Men 3g nettet til Netcom har jo fått mye tyn. Der er visst Telenor helt suverene. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 One noobish Q coming up: Ser på diverse abonnementer fra Telenor (Link), og ser da litt ekstra på SurfPrat M - Er avhengig av internett til en overkommelig pris. Spørsmålet er da som følger; Hvor lenge varer 500 MB (Som SurfPrat M har inkludert) hvis man regner med å bruke internett i ca 5-6 timer vær eneste dag, minus helgedagene? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Eg surfet et par timer på aviser o.l. Pluss litt kartbruk den dagen og litt småtteri. Ble fort 2-400 MB lastet ned.... Dette er jo helt uten mobilsider o.l. Opera Mini vil vel kunne gjøre denne databruken veldig mye mindre. Endret 21. juli 2010 av Jotun 1 Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har hatt Netcom i to år nå og det har forsåvidt fungert ganske bra. iConnect passer meg greit da det har fri data. (jeg brukte visst 5Gb forrige måned) Men jeg skal prøve Telenor nå da jeg sliter litt med dekningen og noen uforklarlige problemer med 3G. 3G-dekningen langs E6 nordover i landet er stort sett ikke-eksisterende med Netcom. Telenor derimot kommer og går Edit: rettet minst en skriveleif Hvor mye betaler du hver måned sånn ca? Jeg tenker på å ha iConnect siden jeg ikke ringer mye. Er det noen skjulte avgifter som ikke står på beskrivelsen på netcom.no Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Noen som vet om den vil bli solgt operatørfritt fra apple.no? Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har troen på at Telenor jevnt sett har en god del bedre dekning over hele landet. Supporten har jeg også ganske god erfaring med. Jeg har telenor sitt bredbånd som jeg ikke har et eneste godt ord å si om det. Ruteren vi har suger og kobler ut og inn porter av seg selv. Når jeg ringte telenor for å åpne noen porter til xboxen. Et kjent problem som er lett å løse. Jeg fikk snakke med "telenor eksperten" som kunne mindre enn min oldemor. Etter å ha snakket med han i ca 30 min ba jeg han ryke å reise pga ufullstendig svar og generell idioti. Hele samtalen koster 500kr+ uten resultater. Nette er også ustabilt og tregere enn hva vi betaler for. Hadde vi kunne hatt noe annet så hadde jeg ikke tenkt i 2 sekunder før jeg hadde skiftet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har hatt Netcom i to år nå og det har forsåvidt fungert ganske bra. iConnect passer meg greit da det har fri data. (jeg brukte visst 5Gb forrige måned) Men jeg skal prøve Telenor nå da jeg sliter litt med dekningen og noen uforklarlige problemer med 3G. 3G-dekningen langs E6 nordover i landet er stort sett ikke-eksisterende med Netcom. Telenor derimot kommer og går Edit: rettet minst en skriveleif Hvor mye betaler du hver måned sånn ca? Jeg tenker på å ha iConnect siden jeg ikke ringer mye. Er det noen skjulte avgifter som ikke står på beskrivelsen på netcom.no Ser ut til at jeg betaler 418,- pr mnd. Det er da abb + selve telefonen. Bruk kommer selvsagt i tillegg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har troen på at Telenor jevnt sett har en god del bedre dekning over hele landet. Supporten har jeg også ganske god erfaring med. Jeg har telenor sitt bredbånd som jeg ikke har et eneste godt ord å si om det. Ruteren vi har suger og kobler ut og inn porter av seg selv. Når jeg ringte telenor for å åpne noen porter til xboxen. Et kjent problem som er lett å løse. Jeg fikk snakke med "telenor eksperten" som kunne mindre enn min oldemor. Etter å ha snakket med han i ca 30 min ba jeg han ryke å reise pga ufullstendig svar og generell idioti. Hele samtalen koster 500kr+ uten resultater. Nette er også ustabilt og tregere enn hva vi betaler for. Hadde vi kunne hatt noe annet så hadde jeg ikke tenkt i 2 sekunder før jeg hadde skiftet. Den routern de sender er helt forjævlig dårlig, det er jeg helt enig med deg i. Har du vurdert å kjøpe en modem/router-kombo fra Linksys? Støtter PPPOE så burde ikke være noe i veien for at de funker i Norge? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Om det er Zyxel multimodemet til telenor dere snakker om så får dere liten forståelse fra meg. Har min bridget med min D-link 855, tidligere hadde jeg en Dlink 655, og ytelsen er upåklagelig. Ps3 får NAT2 uten problemer og har null problemer med porter som ikke er åpen osv osv. Ellers bør vi kanksje tilbake til topic. Noen som vet om elkjøp har reservasjonslister. Ringe elkjøp.no men de sa selvfølgelig nei, men jeg tipper butikkene har dette allikevel. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Netcom har gode priser og abonnement, men relativt dårlig dekning. Det motsatte gjelder telenor. Regna på det da 3GS ble lansert, og kom til at Telenor jevnt over var billigere enn Netcom. Gode priser, god dekning, Telenor all the way spør du meg. Riktignok basert på min kones bruksmønster med både en del SMSer og en del ringing, det finnes helt sikkert bruksmønstre der NetCom er billigere. Sett opp et regneark og sjekk selv Lenke til kommentar
Raste Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Den hvite vil ikke bli tilgjengelig i den første perioden sier Telekiosken. Muligens tar jeg bare den svarte utgaven om det ikke kommer eksakt dato før 30. Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Noen som vet om elkjøp har reservasjonslister. Ringe elkjøp.no men de sa selvfølgelig nei, men jeg tipper butikkene har dette allikevel. Jeg vet ikke, men jeg tviler. Har aldri opplevd at Elkjøp har hatt reservasjonslister på noe før, de har heller foretrukket at folk sover ute foran inngangen. Men det kan jo hende Lenke til kommentar
Raste Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Det er få som kjører med venteliste, Telekiosken gjorde det i allefall ikke. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ikke lov med reservering hos Elkjøp nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå