Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Raptor' timestamp='1318870321' post='18456466']

iCloud bildesynkronisering da? Må du ha OSX Lion?

jepp 10.7.2

kommer en gang til snow leaopard også 10.6.9

Nei,

iCloud bildesynkronisering (og kjent som PhotoStream) fungerer også helt fint også i Windows Vista/7

Kontrollpanelet kan lastes ned her:

http://support.apple.com/kb/DL1455

beklager, jeg har bare macer så windows er ikke noe jeg tenker på,

dessuten regnet jeg med at han mente at han måtte ha Lion og at det ikke fungerte på SL

ikke det med at det kun fungerer på OSX Lion

Lenke til kommentar

Powerknappen virker dårligere å dårligere.

Noen som har erfaring med reparasjon med Apple?

Mener jeg så en video på youtube om folk som skrudde opp telefonen og justerte kontakten på innsiden. Slitasje over tid hvis man presser for hardt.

EDIT:

Leste feil, tenkte på home knappen. Og husk at hvis man åpner telefonen selv har man neppe noen reklamasjonsrett lenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjønner.

Legger den i originalesken, tar med alle papirer, og stikker innom Elkjøp jeg da :)

Hei, du trenger forsåvidt bare kvittering og telefon. Den blir alltid sendt inn men i 9/10 tilfeller får du en helt ny telefon fra verksted. Mvh en som jobber på Express i Larvik. :)

Hvis derimot feilen er selvforskyldt/veskeskade så får du selvsagt ikke ny, og du må eventuelt betale rundt 300,- om du vil ha telefon tilbake.

Hva hvis en av fuktsensorene har slått ut (eks. den i høyttaleren) og det 6 mnd senere oppstår en annen type skade. Kan de påstå at dem gamle fukthendelsen ugyldiggjør reklamasjon for andre type skader? I såfall får nok FTU en del henvendelser.

4 millioner iPhone 4S solgt på på 3 dager er jo ikke så værst.

Kilde

Det frister veldig å oppgradere til 4S, men den manglet en viktig faktor som skjermoppgradering til 3,7 eller 4" hvor jeg helt klart hadde kjøpt. Derimot er det fine med 4S at man nok vil få den som erstatningstelefon ol. samt at man nå heller kjøper 4S om man ikke har forsikring og den blir stjålet/tapt/ødelagt.

Det ryktes om en ny 5er i mars? Jeg håper på det ryktede teardrop designet og 4" skjerm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg leste det i kommentartråder rundtom ved lanseringen av 4S, har desverre ingen kilder derfor "ryktes" og spørsmålstegn i tilfelle noen har hørt noe mer. Har ikke lest og sjekket noe mer siden dagen etter lanseringen.

Det ville vel uansett vært utradisjonelt om det skjedde. Nå husker ikke jeg hvordan intervallet var med 3, 3GS, 4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alle tidligere lanseringer har vært ifbm WWDC i juni. Hva som skjer neste år er det ingen utenfor (og svært få innenfor) Apple som vet. 6 måneder høres absurd kort ut for min del.

Hvis du helt klart hadde kjøpt 3.7" skjerm, men ikke vil ha 3.5" skjerm må du gjerne fortsette å lete etter grunner til ikke å kjøpe telefonen. (Det finnes mange slike, men dette er ikke blant dem.)

Lenke til kommentar

...

Hvis du helt klart hadde kjøpt 3.7" skjerm, men ikke vil ha 3.5" skjerm må du gjerne fortsette å lete etter grunner til ikke å kjøpe telefonen. (Det finnes mange slike, men dette er ikke blant dem.)

Er det ikke opplagt? Jeg hadde kjøpt den (oppgradert som du sikkert har fått med deg om du frekventerer tråden) om de også hadde økt skjermstørrelsen uavhengig av hva du måtte mene er "gyldige" kjøpsvurderinger eller ei.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Håper også at 5ern kommer til å ha litt større skjerm.

Litt spent på hvordan Apple løser det i forhold til pixeltettheten det er på skjermen til 4/4S, dette vil jo bli redusert ved større skjerm.

Tror ikke de legger på "litt ekstra" oppløsning heller, da det ville krøllet seg ganske bra til med måten eksisterende apps er bygget opp på.

Kanskje man må kjøre iPad-apps isåfall? :p

Lenke til kommentar

kandasa:

Jepp, my point exactly. Det med at skjermen blir for stor til at man ikke kan nå hele med tommelen tror jeg bare er crap.

Pjukler selv en del med iOS-utvikling og har heller en finger på at det gjelder oppløsningen.

Universalapps (iallefall spill) er pain nok fra før når man skal støtte "HD/SD" og iPad i samme build, så at det kommer en 4. oppløsning med det første håper jeg ikke. De ønsker nok ikke fragmenteringsproblematikken Anrdoid-utviklere har med oppløsninger i hytt og pine.

Men dette er Apples problem, ikke mitt :)

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert dett med skjermstørrelse og brukervennlighet ift. én-hånds bruk. Tror så langt at for min del ville 4" fungert like godt som 3.5". For meg er lesbarheten viktigst.

Ergo om aspectratio, formfaktor ol. blir ivaretatt så er nok 4" den optimale iPhonen for meg. De kunne gjerne hatt en iPhone Mini med en av de eldre oppløsningene i tillegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjønner.

Legger den i originalesken, tar med alle papirer, og stikker innom Elkjøp jeg da :)

Hei, du trenger forsåvidt bare kvittering og telefon. Den blir alltid sendt inn men i 9/10 tilfeller får du en helt ny telefon fra verksted. Mvh en som jobber på Express i Larvik. :)

Hvis derimot feilen er selvforskyldt/veskeskade så får du selvsagt ikke ny, og du må eventuelt betale rundt 300,- om du vil ha telefon tilbake.

Hva hvis en av fuktsensorene har slått ut (eks. den i høyttaleren) og det 6 mnd senere oppstår en annen type skade. Kan de påstå at dem gamle fukthendelsen ugyldiggjør reklamasjon for andre type skader? I såfall får nok FTU en del henvendelser.

4 millioner iPhone 4S solgt på på 3 dager er jo ikke så værst.

Kilde

Det frister veldig å oppgradere til 4S, men den manglet en viktig faktor som skjermoppgradering til 3,7 eller 4" hvor jeg helt klart hadde kjøpt. Derimot er det fine med 4S at man nok vil få den som erstatningstelefon ol. samt at man nå heller kjøper 4S om man ikke har forsikring og den blir stjålet/tapt/ødelagt.

Det ryktes om en ny 5er i mars? Jeg håper på det ryktede teardrop designet og 4" skjerm.

Teardrop?

Vil det si bua bakparti (alt jeg greide å finne ut på Google)

teardrop-iphone-5-380x480.jpg

I såfall, ikke noe jeg kunne tenkt meg sånn ut av det blå, men så liker jeg veldig godt formen på 4/4S :)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...