Hewitt Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 iMessage funker på 3G også. Hvis mottakeren har skrudd av det også, en del jeg kjenner pleier å ha det avskrudd 24/7. Er egentlig veldig fornøyd med iMessage, men syns det burde vært mulig å f.eks. holde inn "Send" knappen og byttet mellom grønn og blå. Jeg kan ikke se for meg annet enn at hvis mottakeren har slått av mobilnett og ikke er på Wi-Fi, altså at iMessage-meldingen ikke kan leveres, så blir den sendt som SMS/du får ikke valg om å sende som iMessage? Noen som vet dette sikkert? Det vil bare være for dumt om man ikke kan velge mellom SMS og iMessage, og man kan risikere å ikke kunne sende en melding til en person som ikke kan motta iMessage. Sånne feil ville jo skapt rabalder. Lenke til kommentar
Divimage Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Vil det bli mulig å forhåndsbestille 4S i Norge? Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nogle-iphones-smadres-af-ios-5-update,lid.17508/ Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg kan ikke se for meg annet enn at hvis mottakeren har slått av mobilnett og ikke er på Wi-Fi, altså at iMessage-meldingen ikke kan leveres, så blir den sendt som SMS/du får ikke valg om å sende som iMessage? Noen som vet dette sikkert? Det vil bare være for dumt om man ikke kan velge mellom SMS og iMessage, og man kan risikere å ikke kunne sende en melding til en person som ikke kan motta iMessage. Sånne feil ville jo skapt rabalder. Testa det så vidt i går. Sendte melding med iMessage til en kompis som var av Wi-Fi og hadde slått av mobilnett. Han fikk ikke meldinga før han slo på Wi-Fi igjen etter noen minutter. Da sto det ikke "levert" til meg før han fikk den, så da skjønner jo jeg at den ikke er kommet frem og kan sende sms. Eneste måten jeg har funnet at man kan gjøre det på er enten å slå av Wi-Fi selv, da blir det automatisk tilbake til SMS eller å slå av iMessage i Innstillinger -> Meldinger. Men litt tungvint, burde vært en lettere metode. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Noen som kan forklare meg hva iMessage er ? Er det slikt å sende meldinger mellom iPod, iPhone og iPad ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 iMessage fungerer over Edge også. Testet det da jeg og en kompis var utenfor 3G dekning. Om du sender melding og ser at den ikke blir levert etter 2-3-4 sekunder så trykker du på meldingen du nettopp skrev å velger send som sms. Man trenger altså ikke gå inn i innstillinger å veksle mellom noe som helst. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det høres heldigvis bedre ut, ja. Lenke til kommentar
Maarudn Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hvordan funker iMessage? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kanskje jeg skal teste å oppdatere i dag. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 iMessage er sms 2.0. Du får leveringsbekreftelse, uten at det koster ekstra slik det gjør i dag, du ser når den du skriver med svarer deg, slik det er på msn messenger f.eks. Mener også det er mulig å få lese bekreftelse. Du er heller ikke bundet av begrensningene til sms, veldig greit om man f.eks. Sender 4-5 5mpx bilder via iMessage. Og alt er i samme sms programmet som før. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 ... og kan, for de helt uinnvidde, altså bare brukes mellom andre med iMessage (må ha iPhone, iPad eller iPod Touch med iOS 5 installert) og tilkoblet nett (Wi-Fi eller mobilnett). Til alle andre vil du bare få valg om vanlig SMS. Men genialt herlig er det. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 iMessage fungerer over Edge også. Testet det da jeg og en kompis var utenfor 3G dekning. Om du sender melding og ser at den ikke blir levert etter 2-3-4 sekunder så trykker du på meldingen du nettopp skrev å velger send som sms. Man trenger altså ikke gå inn i innstillinger å veksle mellom noe som helst. Aha, det var en smart ordning. iMessage og generelt hele iOS5 har vært svært positivt! Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Når man skriver en melding, så sjekker jo appen om mottakeren er kapabel til å motta iMessage på det tidspunktet. Er han ikke det vil ikke personen og send-knappen få en grønn-farge istedet for blå, og den blir sendt som vanlig SMS. Endret 13. oktober 2011 av laserlars Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Er det flere som opplever at iPhone suger en del mer strøm med iOS 5? Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Find My iPhone på www.icloud.com fungerte JÆVLA bra! Spore, sette på kode, få den til å lage lyd og evt. slette alt innhold. Dæven, nesten så jeg får lyst på iPad i steden for Galaxy Tab bare for den funksjonen. Men så gjemmer ikke tableter seg like enkelt i sofasprekker som mobilder. Dette er jo ingen nyhet. Men utrolig kjekt. Flere som har funnet igjen stjålet Apple utstyr på den måten. Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ahhh, okay.. Hvordan tar jeg i bruk denne nye mailen jeg satt opp i forbindelse med iCloud forresten? Mye dumme spørsmål fra en grønnskåling, men liker å lære, og har stor kjærlighet for produktene, for de bare funker iLove Den legger seg automatisk inn på telefonen ved registrering???? Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ingen insidere som har hørt noe om når vi kan forhåndsbestille 4S? Fra apple.no? Ja, fra apple.no Tull vel? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var det ikke slik at man skulle kunne se kalender og litt forskjellig på "låst" skjermen? Måten man blir varslet når man får meldinger liker jeg. Virker også som at det går raskere å starte opp kameraet med iOS5. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ja, fra apple.no Tull vel? Nei, jeg lurer fortsatt på når jeg kan forhåndsbestille fra apple.no Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Andre som har problemer med iCloud sikkerhetskopiering? Får opp denne meldingen: iCloud-sikkerhetskopiering mislyktes Det oppsto et problem under aktivering av iCloud-sikkerhetskopiering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå