ahpadt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det gjelder alle eier. Det vil bli et utvalg som vil være tilgjengelig på Apple sine sider mot slutten av neste uke. Hvordan det vil fungerer i Norge vet jeg ikke. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jepp, det er det, alle eierne av telefonen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hvordan det vil fungerer i Norge vet jeg ikke. Det jeg er mest spent på er om det blir forandringer i hardware etter 30. september. Hva tror du? Burde jeg vente med å kjøpe den? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Hvordan det vil fungerer i Norge vet jeg ikke. Det jeg er mest spent på er om det blir forandringer i hardware etter 30. september. Hva tror du? Burde jeg vente med å kjøpe den? Ehm, så tålmodig er ikke jeg personlig men om du tror du kan vente så lenge er det vel ingenting i veien for det, selv om med det som ble annonsert i går så tror jeg ikke mye vil endres. Ny hardware? Det er mulig men jeg ville ikke følt det ville vært et godt argument for å vente med å kjøpe. Endret 17. juli 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ehm, så tålmodig er ikke jeg personlig men om du tror du kan vente så lenge er det vel ingenting i veien for det, selv om med det som ble annonsert i går så tror jeg ikke mye vil endres. Ny hardware? Det er mulig men jeg ville ikke følt det ville vært et godt argument for å vente med å kjøpe. Med "forandringer i hardware" mente jeg en eller annen hardware-relatert løsning som gjør at problemet forsvinner/minsker. Hvis ikke, hvorfor gjelder det da kun frem til slutten av september? Tenker de at etter september bør alle potensielle kjøpere være klar over at problemet er der, så da kjøper de på eget ansvar? Jeg kommer nok ikke til å klare å vente. To uker er lenge nok! Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Hva slags ventelister er folk på egentlig? Elkjøp/Expert type ventelister eller NetCom/Telenor type? Har jeg null sjanse å skaffe telefon fra nettbutikk/butikk når dagen (30. antar jeg..) kommer dersom jeg ikke er å noen slags venteliste osv? Umulig å si? (sikker dette tipper jeg.. ) Og får vi bare vite om vi kan bryte abonnement og derfor få en "ulåst" telefon etter at vi kjøper telefonen? Mtp. bruk i utlandet osv hvis jeg flytter! Endret 17. juli 2010 av tc47 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det har vel ikke kommet noen "venteliste" hos NetCom/Telenor/m.m, or...? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ikke vet jeg. Da antar jeg folk snakker om butikker som Elkjøp ol. når de da snakker om ventelister her? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg skal sette meg opp på venteliste hos NetCom eller eventuelt Telenor. Antar at nettbutikker får produktene tidligere. Forhåpentligvis blir ikke prisene så altfor ille. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jepp, betaler det jeg må. Må ha den jævla telefonen. Si ifra hvis det kommer noen slags ventelister da! Eneste problemet mitt er at jeg MÅ klare å bryte, da jeg må ha muligheten å bruke den i utlandet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Forhåpentligvis blir ikke prisene så altfor ille. Ille blir de. Kommer bare an på hvilke preferanser man bruker.... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Er det mulig å gå så langt off-topic. For å snakke ferdig om Sony-Ericsson så har min w890i også en måte jeg holder den på som gjør at jeg mister signal - dette er kun (som Jobs påpeker) i visse områder med allerede dårlig dekning. 4.0.1 fikser at det vises signalstyrke 3 istedenfor 5 hvis det er relativt dårlig dekning, og da går den ned fra 3 til 1 - ikke fra 5 til 1. Så langt er Apple rimelig informerte og nøytrale. MEN, Apple er ikke ufeilbarlige og det sier seg selv at Nokia med 12 års erfaring med integrerte antenner innehar informasjon og testdata som ikke Apple ennå har fått tilegnet seg. Problemet i denne tråden er at folk må ta en side for å forsvare eller angripe Apple. Jeg vet at iPhone 4 ikke er perfekt, men jeg har fortsatt tenkt til å investere i den. Hvorfor? Normalt sett vil ikke "the death-grip" ha noe å si. Men Termintor 3 har ett poeng - det er langt i fra god dekning overalt i Norge.. 1 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ille blir de. Kommer bare an på hvilke preferanser man bruker.... Ille i den forstand at mobiltelefonen ikke overstiger 5500 kronasjer, da banker nemlig moraln min på døra. Når det er sagt så kan jeg forsåvidt også bryte abonnementet mitt uten at det koster meg noe som helst, så jeg står fri iforhold til å velge et nytt abonnementet og en billigere telefon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg kommer nok til å kjøpe meg den mye modellen, men er alt annet enn imponert over pressekonferansen. Det hele blir amatørmessig og barnslig. Istedenfor å snakke om eget produkt går man til angrep på media og andre telefoner. Resultatet sier seg selv, istedenfor at saken begraves så vil den fortsette å rulle i media. Under Q&A runden så klarer de jo ikke engang å svare konkret på spørsmålene de får, inkludert spørsmålene om forskjellene i "dødsgrepet" på iPhone og de andre produktene. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 De har ennå ikke gitt beskjed om de vil selge direkte, operatørfritt fra apple.no ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 De har ennå ikke gitt beskjed om de vil selge direkte, operatørfritt fra apple.no ? Nei, for øyeblikket er alt vi vet at telefonen skal bli lansert i Norge 30. juli. Hvilke operatører og butikker som vil selge den og hva den vil koste kan vi kun spekulere i, selv om mange har sine mistanker og idéer. Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jaja... death grip eller ikke, denne må testes... Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hmmm.... har lest litt på denne tråden, og jeg kan ikke se at det hverken i tittel eller i startinnlegg står at det utelukkende skal være positive kommentarer om iphone 4 i denne tråden. Ordet Café tolker jeg som et sted å komme sammen å prate om... i dette tilfellet iphone 4. I flg. bokmålsordboka betyr Kafé (som er den norske måten å skrive ordet på) et lite serveringssted. Selv på engelsk betyr ikke Café at alle skal være enige. Når det gjelder antenneproblemet til iphone 4, så er det vel ikke noe annet å si enn at apple har driti seg ut. Dette er jo en blunder av en designfeil! De har lagt antenna åpent rundt siden av telefonen!! hehe... Har noen av dere forsøkt å ta på en TV-antenne før? sånn når vi hadde analoge tv-signaler?! Eller hatt en gammel radio med teleskopantenne som dere har tatt på? En annen ting er at det skrives om at dekningen i Norge er så utrolig bra i forhold til USA. Norge er et av de mest utfordrende land å bygge ut mobilnett i. vi har dype daler og høye fjell, og det er langt fra at hele landet har mobildekning i det hele tatt. At dere selv bor midt i en by betyr ikke at alle andre gjør det. Når det gjelder linken Terminator 3 la ut for et par sider siden, så viser videoen på den siden ganske riktig at dekningen synker selv med bumper. Hvilken video dere andre har sett aner jeg ikke, men i videoen som linken leder til så viser den at samtaler blir brutt mellom 2 telefoner ved siden av hverandre med en gang fyren holder i apparatet, selv med bumper. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Tåpeligheter + kommentarer til dette er fjernet/fjernes fra tråden. 2 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Til han som sa at Sony Ericsson bare lager knallmobiler: Først er jeg ganske enig i at Sony Ericsson lager bra mobiler, mine mobiler de siste 5 årene har bare vært Sony Ericsson. Nå har jeg en Xperia, og den tiden jeg har hatt den har jeg stort sett vært fornøyd, ganske god mobil. Men også denne har til tider store antenneproblemer. Den har mer eller mindre konstant laveste signalstyrke, uansett hvor jeg befinner meg. Av og til kan det stige litt, men stort sett konstant ligger det på det laveste. Det er ikke noe problem for meg personlig, for den fungerer jo som normalt å ringe til og fra. Men det har skjedd noen ganger at den har droppet samtaler, og ikke for eksempel ikke kunnet motta samtaler. Det er litt irriterende. Og dette er snakk om når mobilen bare ligger på bordet, jeg er ikke borti den engang. Og nei, jeg bor ikke i en dal, jeg bor mer eller mindre midt i en av Norges største byer. Så av personlig erfaring vil jeg si at selv om Sony Ericsson lager bra mobiler og er fornøyd med dem, vil jeg ikke si at jeg er imponert over signalstyrken til Xperia (X1). Jeg tviler sterkt på at iPhone 4 vil ha svakere signalstyrke enn X1, men det får vi vel vite snart. Min erfaring etter tre uker i USA er for øvrig at nettet der virker ustabilt. Kunne gå fra å ha fullt signal til ingenting. Men det kan være tilfeldigheter, eller at jeg har en mobil med svakt signal og at jeg har utenlandsk operatør da, hva vet jeg. Men jeg la hvert fall merke til store svingninger i nettet der borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå