norak Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 jeg vurderer å kjøpe iphone 4s i usa når den blir lansert på fredag. Er det noen som har noen tips om hva jeg bør tenke på når det gjelder abonnement, brukervennlig på norsk osv?? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ikke kjøp med abonnement, og vær sikker på at du får unlocket den på en eller annen måte for ikke å sitte der med en fantastisk dyr papirvekt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Bare min iPhone 4 som begynner å få en lite responsiv Home-knapp? Ofte så reagerer den ikke, så jeg må trykke titalls ganger før den svarer, eller bruke Sleep/Av-knappen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Prøv en god gammal boot. Hvis det fortsetter over tid uavhengig av software _kan_ det være en hardware feil som fører til at du må reklamere telefonen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Mistenker at det er dårlig kontakt, altså en hardwarefeil. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Bare min iPhone 4 som begynner å få en lite responsiv Home-knapp? Ofte så reagerer den ikke, så jeg må trykke titalls ganger før den svarer, eller bruke Sleep/Av-knappen. Min også er sånn, men bare av og til. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Samme her. Er bare av og til, og ikke konstant. Klarer fint å overleve med det, så lenge det ikke blir verre. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Vurderer å selge min og kjøpe 4s. Tror dere det blir lang ventetid etter bestilling på utgivelsesdatoen? Er litt kjedelig om jeg selger den nå og er uten en skikkelig telefon til desember.. Det er vel kanskje et vanskelig spørsmål å svare på... Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Noen hjemme som har fått en svær sprekk nede ved homebutton. Mulig å skifte glass eller noe? Isåfall hvor? Lenke til kommentar
norak Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ikke kjøp med abonnement, og vær sikker på at du får unlocket den på en eller annen måte for ikke å sitte der med en fantastisk dyr papirvekt. Hvordan unlocker man den? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 I don't know. Jeg har kjøpt mine i Norge og unlocket som vanlig fra operatør. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 hei Når jeg åpner app store og trykker på featured/anbefalt kategorien (nederst til venstre) kommer det opp en feilmelding "your request could not be completed" Først trodde jeg det var en feil med trådløsnettet på jobb, men får samme feilmeldingen hjemme, og på 3G. Prøvde så iphone 3G'n til en på jobb og han har samme problemet, men ei med en iphone 4 har ikke problemet... Ringte apple kundestøtte og de hadde ikke noe lurt å komme med. Noen som vet hva problemet er ? Virker jo som feilen er hos app store og ikke min telefon, da vi er flere med problemet ? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har samme problemet, så er nok app store Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) http://www.gsmarena.com/iphone_4s_browser_benchmark_and_camera_sample_leaks-news-3257.php Når det er anngående den testen der, så er det noe jeg bare må si. La oss ta dette som et eksempel. Det står ingenting om at den testen der er kjørt med noe Vertical Sync eller Anti-Aliasing på. For cluet her er faktisk at Mali-400 GPU'en som er i Galaxy S II kjører med 4x Anti-Aliasing (i de fleste GPU benchmarks og spill) og Vertical Sync (som er på 100%) på hele tiden som default. Og bare det at Vertical Sync er aktivert som default hele tiden på Galaxy S II, så blir jo FPS'en halvert. Det er jo på akkurat samme måte som på datamaskinen når du aktiverer vertical sync. Du mister da mye ytelse (50%) for at skjermkortet skal tegne opp et helt bilde i stedet for halvt og halvt. Så tar du da 42.5 og ganger det med 2, så får du 85 FPS. Og da er faktisk Mali-400 GPU'en kraftigere enn GPU'en iPhone 4S har om Vertical Sync er deaktivert på Galaxy S II. Dog så er dette tatt med kraften til CPU'ene da siden dem også har mye å si på ytelsen i spill. Nå vet jeg ikke helt hvordan iPad 2 eller iPhone 4S klarer seg mot Samsung Galaxy S II med sin Mali-400 GPU hvis Vertical Sync og Anti-Aliasing er aktivert. Om dette skulle være aktivert for GPU'en som iPhone 4S / iPad 2 bruker i disse testene, så la meg få vite det. Men så langt så er det ingenting som tyder på at AA og Vertical Sync er brukt for iPad 2 og iPhone 4S i disse testene. EDIT: Men så har jo iPhone 4S litt høyere oppløsning enn det Galaxy S II har, så det går vel opp i opp da. Endret 11. oktober 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Veldig viktig for deg dette ser jeg.. Blir telefonen din dårligere om iPhone 4S sin grafikkytelse skulle vise seg å være bedre enn Galaxy'en din. Men er da veldig rart om de ikke bruker en test som de kan kjøre med samme innstillinger på alle mobiler. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Veldig viktig for deg dette ser jeg.. Blir telefonen din dårligere om iPhone 4S sin grafikkytelse skulle vise seg å være bedre enn Galaxy'en din. Men er da veldig rart om de ikke bruker en test som de kan kjøre med samme innstillinger på alle mobiler. Vel, jeg gjorde dette bare for å forklare at de tallene som vises i fra testen der er noe man ikke må stole så mye på. Og Samsung Galaxy S II sin GPU er bygd slik at Vertical Sync er slått på heletiden. LG Optimus 2X hadde jo også bedre ytelse i noen tester over Galaxy S II (selv om GPU'en i LG Optimus 2X er mye svakere enn Mali-400 GPU'en). Men det var kun fordi den ikke var FPS cap'et på 60 FPS som Galaxy S II er. Og jeg sier ikke dette for å være slæm, jeg sier dette fordi dette er noe som blir totalt ignorert av de fleste som gjør disse testene. Er jo en fordel å kunne det mest grunnleggende om de forskjellige GPU'ene før man kan si noe om hvordan dem yter. Endret 11. oktober 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Juke Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) edit: Never mind, har visst blitt postet tidligere i tråden (Siri-videoen). Endret 11. oktober 2011 av Juke Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 La merke til at min iPhone 4 har en SAR-verdi på 0.93, mens til sammenligning Galaxy S2 har 0.34, Nokia N9 har 1.16, HTC Sensation har 0.36, HTC Desire HD har 0.70. Hva er det som gjør at disse verdiene variere så mye? F.eks. Sensation vs Desire HD, så skulle man jo kanskje tro at de har noen lunde like antenner, strålingen blir ca. like mye "sperret inne" og hva nå enn det er som fører til disse SAR-verdiene. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Test av iPhone 4S Ser den selv akkurat nå, aner ikke om den er noe tess. Video tatt med telefonen http://www.youtube.com/user/applemastertouch#p/u/0/hqDi4RPIxhQ Endret 11. oktober 2011 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Skjer med technomusikk i videoen da? Har så tregt nett her, at jeg kun har fått sett 10 sek hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå