Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

De kunne godt beholdt designet men større skjerm. Og ikke minst BEDRE batteri. Skjønner ikke hvordan enkelte medier melder om bedre batteri!? Det er faktisk (mye) dårligere standby. Brukstid er omtrent den samme, men stanby er altså 100 timer dårligere. Jeg kan ikke huske å ha sett en så moderne telefon med så lav standby som 200 timer. 4G/LTE hadde også vært noe "banebrytende".

Endret av iHouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kunne godt beholdt designet men større skjerm. Og ikke minst BEDRE batteri. Skjønner ikke hvordan enkelte medier melder om bedre batteri!? Det er faktisk (mye) dårligere standby. Brukstid er omtrent den samme, men stanby er altså 100 timer dårligere. Jeg kan ikke huske å ha sett en så moderne telefon med så lav standby som 200 timer. 4G/LTE hadde også vært noe "banebrytende".

30% dårligere standbytid. Værtfall ikke noen vits i og bytte ut 4-ern.

Lenke til kommentar

Nettdeling forsvant etter installasjon av iOS 5 Goldmaster. Funket flott under betaene, men nå er det helt borte.

Tullpreik. Generelt --> Nettverk ---> Delt Internett...

Ikke «tullpreik» meg, er du snill. Det var borte, men kom tilbake etter at jeg nullstilte innstillingene for mobildatanettverk.

Innstillinger > Generelt > Nettverk >Mobildatanettverk > Nullstill innstillinger

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg reagerte også på det. Men om ein tenker faktisk bruk. Så gikk den vel opp på bruksområda? Taletid osv.

Det er ingen som har telefonen liggande i ro, i dvalemodus i 200/300 timer. Du bruker telefonen "normalt" i løpet av dagen, og da trur eg ikkje ein vil merke mykje forskjell på 4 og 4S.

William :)

Lenke til kommentar

Eg reagerte også på det. Men om ein tenker faktisk bruk. Så gikk den vel opp på bruksområda? Taletid osv.

Det er ingen som har telefonen liggande i ro, i dvalemodus i 200/300 timer. Du bruker telefonen "normalt" i løpet av dagen, og da trur eg ikkje ein vil merke mykje forskjell på 4 og 4S.

William :)

Den tapte seg én time på WLAN, men "skaffet seg" også én time på å snakke i telefon med 3G.

Lenke til kommentar

Nettdeling forsvant etter installasjon av iOS 5 Goldmaster. Funket flott under betaene, men nå er det helt borte.

Tullpreik. Generelt --> Nettverk ---> Delt Internett...

Ikke «tullpreik» meg, er du snill. Det var borte, men kom tilbake etter at jeg nullstilte innstillingene for mobildatanettverk.

Innstillinger > Generelt > Nettverk >Mobildatanettverk > Nullstill innstillinger

Tullpreiker hvem jeg vil jeg :p

Lenke til kommentar

Har oppdatert min iPhone til iOS 5 GM - men hvordan får jeg inn kontakter, meldinger, notater osv som jeg hadde før? Kan jeg velge "Gjennopprett fra sikkerhetskopi", eller vil iTunes da gjøre iPhonen min om til slik den var før - med iOS4? :)

Edit: ja, jeg tok sikkerhetskopi like før jeg oppdaterte til iOS 5.0 GM.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer og kjøpe iPhone 4S, nå som jeg har holdt ut med min 3GS som nå irriterer meg fordi musikken slutter og spille, og noen ganger spiller for hele bussen(vil si at høyttalerne blir aktivert mens jeg har ørepluggene i :dontgetit: )

sikkert svart på før, men lurer på om noen vet hva prisen i norge blir og om det vil være lang ventetid. vil ha den så fort som mulig.

Og du vet selvfølgelig om reklamasjonsretten på 5 år? Ikke ta det personlig, men jeg begynner å bli utrolig frustrert over alle rundt meg som sier de må ha seg ny mobil fordi det er noe galt med den de har (ofte en iPhone). Problemet kan være alt mellom himmel og jord. I endel tilfeller har nok folk skyld i problemet selv (mistet i bakken, fukt osv), men i endel tilfeller er det faktisk en feil på telefonen som de kan få reparert gratis pga reklamasjonsretten. Mange vet ikke om reklamasjonsretten, og mange velger å overse den for å kunne fortsette sitt bruk-og-kast-liv. Jeg har full forståelse for at teknologientusiaster ønsker seg det siste og beste, men det er få i den kategorien. Hvis man er fornøyd med den man har så lenge den er feilfri, og feilen ikke er selvforskyldt, så få den for guds skyld reparert. Da kan du i det minste selge den (tjene penger og spare miljøet for evt søppel) og kjøpe deg en ny om du er en entusiast.

Norske myndigheter mener at en så dyr elektronisk dings som en mobiltelefon er, bør fungere i minst 5 år, og de har så j*** rett. La ikke selskapene lage crappy produkter for å få oss til å kjøpe på nytt.

On-topic: Kan ikke helt se hvorfor iPhone 4 ikke kan få Siri (grusomt navn)? Det er bare snakk om programvare, og jeg tror 4-ern har mer enn nok kraft. Nei, det er nok bare en måte å få folk til se en grunn til å kjøpe nytt. iOS-universet begynner å bli ganske så fragmentert nå (nå som ikke alle modeller støtter siste iOS, samt at ikke alle modeller får alle funksjoner selv med samme versjon av iOS).

Endret av oj88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En viss økning i fragmentering foregår, men den er ikke i nærheten av så stor som ved første øyekast; om du ser på bruksstatistikk for en del applikasjoner (selvsagt ikke tilgjengelig for andre enn utvikler ...) er det forsvinnende hvor få som bruker virkelig gamle enheter/OS-versjoner. Fordi en del brukere neppe installerer stort på sin telefon kan slik statistikk undervurdere problemet; på den annen side er det ikke et stort problem for plattformen at den som uansett bare mottar samtaler og sender meldinger ikke har siste OS-versjon.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer og kjøpe iPhone 4S, nå som jeg har holdt ut med min 3GS som nå irriterer meg fordi musikken slutter og spille, og noen ganger spiller for hele bussen(vil si at høyttalerne blir aktivert mens jeg har ørepluggene i :dontgetit: )

sikkert svart på før, men lurer på om noen vet hva prisen i norge blir og om det vil være lang ventetid. vil ha den så fort som mulig.

Og du vet selvfølgelig om reklamasjonsretten på 5 år? Ikke ta det personlig, men jeg begynner å bli utrolig frustrert over alle rundt meg som sier de må ha seg ny mobil fordi det er noe galt med den de har (ofte en iPhone). Problemet kan være alt mellom himmel og jord. I endel tilfeller har nok folk skyld i problemet selv (mistet i bakken, fukt osv), men i endel tilfeller er det faktisk en feil på telefonen som de kan få reparert gratis pga reklamasjonsretten. Mange vet ikke om reklamasjonsretten, og mange velger å overse den for å kunne fortsette sitt bruk-og-kast-liv. Jeg har full forståelse for at teknologientusiaster ønsker seg det siste og beste, men det er få i den kategorien. Hvis man er fornøyd med den man har så lenge den er feilfri, og feilen ikke er selvforskyldt, så få den for guds skyld reparert. Da kan du i det minste selge den (tjene penger og spare miljøet for evt søppel) og kjøpe deg en ny om du er en entusiast.

Norske myndigheter mener at en så dyr elektronisk dings som en mobiltelefon er, bør fungere i minst 5 år, og de har så j*** rett. La ikke selskapene lage crappy produkter for å få oss til å kjøpe på nytt.

iOS).

Nå vil jeg vel egentlig si at det er min egen feil. Da deler av skjermen mangler. det vil si ca 2x1cm stort hull på øvre del av glasset. skjermen funker fint, så har klart meg med den i en god stund, men nå synes jeg det er på tide med ny. Vil tro feilen skyldes at den er godt brukt. liten del av skjermen er borte så man kan se inn til komponentene bak.

Det er vel ikke så lett og få den fikset når det er min feil? tviler på at de vil se på den og tenke. ja dette må jo være produksjons feil.

Lenke til kommentar

Har oppdatert min iPhone til iOS 5 GM - men hvordan får jeg inn kontakter, meldinger, notater osv som jeg hadde før? Kan jeg velge "Gjennopprett fra sikkerhetskopi", eller vil iTunes da gjøre iPhonen min om til slik den var før - med iOS4? :)

Du gjenoppretter sikkerhetskopien ja, så blir telefon eksakt som den var før, bare med iOS 5. ;)

Lenke til kommentar

Du gjenoppretter sikkerhetskopien ja, så blir telefon eksakt som den var før, bare med iOS 5. ;)

Sweet, takker! :) Når iOS 5 blir tilgjengelig "offentlig" 12. oktober, er det bare å oppdatere da (fra iOS 5 GM til iOS 5) som en vanlig update, eller blir det som å skifte operativsystem, at man må gå gjennom alle innstillingene på nytt? :)

Lenke til kommentar

Sweet, takker! :) Når iOS 5 blir tilgjengelig "offentlig" 12. oktober, er det bare å oppdatere da (fra iOS 5 GM til iOS 5) som en vanlig update, eller blir det som å skifte operativsystem, at man må gå gjennom alle innstillingene på nytt? :)

Slik jeg har forstått det, og slik det var en tidligere gang jeg prøvde GM med iOS 4, så vil du ikke engang få tilbud om å laste ned en oppdatering når iOS 5 slippes, med mindre noe oppdages nå denne uka slik at Apple må gjøre endringer fra GM til general release. Dette fordi du har iOS 5 - versjonen for allmennheten om en uke er kliss lik, derfor vil ikke telefonen si fra at du må oppdatere. Så får vi se om det blir noen endringer fra GM, men sjansene for det historisk sett med iOS er visst små.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...