esoteric Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det er nå for første gang over et år siden sist iphone lansering, og komme med en oppgradert iPhone 4, med samme design, og kun med oppdatert kamera,cpu og minne tror jeg ikke Apple vil gjøre, det vil skuffe mange, selv om det kommer en del med iOS 5. Da ville det ikke blitt noen ny iPhone på meg enda værtfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det er nå for første gang over et år siden sist iphone lansering, og komme med en oppgradert iPhone 4, med samme design, og kun med oppdatert kamera,cpu og minne tror jeg ikke Apple vil gjøre, det vil skuffe mange, selv om det kommer en del med iOS 5. Da ville det ikke blitt noen ny iPhone på meg enda værtfall Det har vel aldri før vært så lite offsiell info ute om nye iPhone før den så kommer nå snart. Jeg tenker at: 1. Det er for å hype opp produktet, som egentlig er en minimal oppgradering av 4en for å sikre salg. 2. Produktet er såpass omgjort fra forrige generasjon at de ønsker ikke å gi ut noe informasjon, slik at alle blir skikkelig overrasket. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg vil ha mer info, om det ikke er massiv oppgradering kan jeg jo bare gå og kjøpe meg min første iPhone IDAG, istedet for å vente en måned på noe som kanskje ikke er verdt det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg vil ha mer info, om det ikke er massiv oppgradering kan jeg jo bare gå og kjøpe meg min første iPhone IDAG, istedet for å vente en måned på noe som kanskje ikke er verdt det Hehe, jeg sitter i den posisjonen at jeg har ventet på ny iPhone siden starten av juli. Må si at vist denne skuffer i det minste, støtter jeg et annet fabrikat denne gang. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det er nå for første gang over et år siden sist iphone lansering, og komme med en oppgradert iPhone 4, med samme design, og kun med oppdatert kamera,cpu og minne tror jeg ikke Apple vil gjøre, det vil skuffe mange, selv om det kommer en del med iOS 5. Da ville det ikke blitt noen ny iPhone på meg enda værtfall Det har vel aldri før vært så lite offsiell info ute om nye iPhone før den så kommer nå snart. Jeg tenker at: 1. Det er for å hype opp produktet, som egentlig er en minimal oppgradering av 4en for å sikre salg. 2. Produktet er såpass omgjort fra forrige generasjon at de ønsker ikke å gi ut noe informasjon, slik at alle blir skikkelig overrasket. Dette er likt hos mange produsenter og produkter, men forskjellen er at Apple presenterer det på en vannvittig bra måte som igjen slukes opp og videreformidles av media og journalister på en mye større og bedre måte enn noen av de andre klarer. Det blir ofte å hype opp små ting til å plutselig bli noe stort. De fleste her på forumet vet at det er kun Apple som er i stand til å klare noe sånt, enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Dette er likt hos mange produsenter og produkter, men forskjellen er at Apple presenterer det på en vannvittig bra måte som igjen slukes opp og videreformidles av media og journalister på en mye større og bedre måte enn noen av de andre klarer. Det blir ofte å hype opp små ting til å plutselig bli noe stort. De fleste her på forumet vet at det er kun Apple som er i stand til å klare noe sånt, enda. Men når de kun leverer et fåtalls "nye" produkter i løpet av et år, så er det lettere å følge disse opp med en skikkelig presentasjon. Hadde de andre produsentene brukt litt mer tid på en mindre produktlinje som de lanserte 1 eller 2 ganger i løpet av året, hadde nok ikke så mye stått i veien for å laget en bedre overall produktlinje og bedre presentasjoner av produktene. Istedenfor ruller kjemper som HTC ut minst 1-2 telefoner i måneden, mange av disse slår aldri igjennom og de fleste blir glemt av både produsent, media og privat folk etter kort tid. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Vi kan ta iPhone 5-diskusjonen i denne tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Nå var det kanskje litt dårlig formulert ang fargene og lysstyrken på S2, jeg skrev: så er vel S2 sin skjerm bedre på farger og lysstyrke. Det mente da egentlig at jeg ikke er 100% sikker på at den faktisk har bedre på disse områdene. Poenget med posten var det at du skrev Skjermen på iPhone 4 slår alt, med den oppløsningen på en 3,5" skjerm, har den utrolig bra grafikk og meget skarp tekst ved zooming. Det er bare å sammenligne telefonene mer nøye, så ser du det selv! noe som imo blir feil å si, som jeg prøvde å ilustrere med mitt eksempel, men er jo faktisk sant at 20" min har bedre pixseltetthet enn 14", så den skal jeg ta på meg regnefeilen Men det blir jo da feil å si at en 14" med den 1366x768 er bedre enn en 20" kun pga pixseltettheten, det er jo mye mere som spiller inn enn kun oppløsningen på skjermen! Så hvilken av skjermene som faktisk er best vet jeg ikke, MEN slik du fremla din mening om at iPhone 4 sin er bedre kun pga den har bedre pixeltetthet blir litt teit sammenligningsgrunnlag. Men det er min mening da Godt å lese at du er ærlig og oppriktig om at du egentlig ikke var så sikker på det du skrev. Men vær forsiktig med å kommentere når du mangler kunnskap om emnet, for det kan fort oppfattes som motsigelse i en diskusjon Enig i at oppløsningen ikke har ALT å si og at iPhone er bedre KUN pga det, men det har VELDIG mye å si. Ettersom stor oppløsning medbringer meget skrape bilder og supergrafikk, og det er det som oppfattes av brukeren. Så har fargene selvsagt litt å si, men de er også supergode på iPhone. Lysstyrken er regulerbar og derfor ikke særlig relevant, noe bedre enn iPhone4 sin, hadde ikke vært bra for øynene. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Samsung's Super-AMOLED gjenngir farger bedre, ellers vinner vel iPhone's Retina displayet fra LG på de fleste andre områder. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Men vær forsiktig med å kommentere når du mangler kunnskap om emnet, for det kan fort oppfattes som motsigelse i en diskusjon "Skjermen i iPhone 4 er det beste du får tak i på markedet" Dette er en selvmotsigelse. DU og endel andre syns kanskje at skjermen er bedre og se på, mens andre syns det motsatte. Det er to forskjellige teknikker og det å indirekte påstå at alle andre som mener S2 skjermen er bedre ikke har kunnskap og at det er bare du som har det er vel litt av hva jeg kommenterte tidligere, og på at andre er fanboy med slike kommentarer. Det er absolutt ingenting som bekrefter dine uttalelser, foruten at IPhone har tettere med pixels. Det var også konkurransen på compact-kamerafronten tidligere - alle skulle slå hverandre på pixler .... før fornuften tok til(litt) og at man fant ut at jaget etter pixler nødvendigvis ikke er kun det som gjør bildet best, så lenge man har et vist nivå på tetthet. Det er/var kameraer med høyere oppløsning/pixel som kom dårligere ut på kvalitet enn de som var dårligere sånn sett - hvorfor mon tro ... Det kan jo absolutt ikke stemme hvis ditt argument skal stemme. [la inn kommentar da jeg så det fortsatt ble diskutert litt på siden] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Men vær forsiktig med å kommentere når du mangler kunnskap om emnet, for det kan fort oppfattes som motsigelse i en diskusjon "Skjermen i iPhone 4 er det beste du får tak i på markedet" Dette er en selvmotsigelse. DU og endel andre syns kanskje at skjermen er bedre og se på, mens andre syns det motsatte. Det er to forskjellige teknikker og det å indirekte påstå at alle andre som mener S2 skjermen er bedre ikke har kunnskap og at det er bare du som har det er vel litt av hva jeg kommenterte tidligere, og på at andre er fanboy med slike kommentarer. Det er absolutt ingenting som bekrefter dine uttalelser, foruten at IPhone har tettere med pixels. Det var også konkurransen på compact-kamerafronten tidligere - alle skulle slå hverandre på pixler .... før fornuften tok til(litt) og at man fant ut at jaget etter pixler nødvendigvis ikke er kun det som gjør bildet best, så lenge man har et vist nivå på tetthet. Det er/var kameraer med høyere oppløsning/pixel som kom dårligere ut på kvalitet enn de som var dårligere sånn sett - hvorfor mon tro ... Det kan jo absolutt ikke stemme hvis ditt argument skal stemme. [la inn kommentar da jeg så det fortsatt ble diskutert litt på siden] Ok, var kanskje litt for bestemt med akkurat den uttalelsen. Mange tester viser til at iPhone4 sin skjerm er best, men noen mener kanskje at den blir slått av GS2. Så ja, det er MIN mening, samt mange andres her i tråden, at iPhone4 sin skjerm er best, rett og slett fordi jeg har sett dem ved siden av hverandre, og mener det er tydelig kvalitetsforskjell. Det er synlig at iPhone4 har bedre oppløsning, spesielt på app-ikonene og ved tekst zooming på nett. Fargene er litt ulike pga overmettede fargebruk på GS2 og undermettede på iPhone4. (som @Newton forklarte godt) Så her er det veldig personavhengig hva som oppfattes som best. Som sagt tidligere, slikt gjelder for alle produkter her i verden, den er opp til hver enkelt å bestemme hvilke produkter som er best for dem. Enig med det du sier om pixels når det kommer til kamera. Var jeg innom selv i et tidligere innlegg hvor jeg nevnte; 8mpx i iPhone5->(rykter). Virker veldig merkelig at de med mindre piksler tar bedre bilder, med det er pga kvaliteten til kameralinsen. Noe som ikke er en faktor på LCD skjermer. Den linken din i et tidlige innlegg fungerer ikke btw! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ok, var kanskje litt for bestemt med akkurat den uttalelsen.[...]Den linken din i et tidlige innlegg fungerer ikke btw! Jo, men da er vi enige. Det at flere her er enige i at IPhone er bedre kommer nok av at det nettopp er brukere av tlf som er i denne tråden - motsatt vil det nok bli i S2 tråden. Ingen har nødvendigvis rett eller feil, bare det at de selv oppfatter 'sin' skjerm best og sikkert en av grunnene til at de valgte tlf blant annet - det er jo tross alt brukerens oppfattelse og hva de syns er best som er det vesentlige. Jeg og sønnen har studert som sagt og han er enig med meg i at hans IPhone er dårligere enn min S2 - vi verdsetter tydeligvis styrkene i S2 i vårt syn - du/dere styrkene i Iphone. Alle har rett fra sitt ståsted, for begge skjermene er av det beste på markedet. Hmm ... linken virker her - igjen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ok, var kanskje litt for bestemt med akkurat den uttalelsen.[...]Den linken din i et tidlige innlegg fungerer ikke btw! Jo, men da er vi enige. Det at flere her er enige i at IPhone er bedre kommer nok av at det nettopp er brukere av tlf som er i denne tråden - motsatt vil det nok bli i S2 tråden. Ingen har nødvendigvis rett eller feil, bare det at de selv oppfatter 'sin' skjerm best og sikkert en av grunnene til at de valgte tlf blant annet - det er jo tross alt brukerens oppfattelse og hva de syns er best som er det vesentlige. Jeg og sønnen har studert som sagt og han er enig med meg i at hans IPhone er dårligere enn min S2 - vi verdsetter tydeligvis styrkene i S2 i vårt syn - du/dere styrkene i Iphone. Alle har rett fra sitt ståsted, for begge skjermene er av det beste på markedet. Hmm ... linken virker her - igjen Yes, men da er vi enige! Så Flott!! Har mye kunnskap om begge telefonene, og jeg blir fort bestemt når jeg er sikker på det jeg sier, og ihvertfall når mange tester og folk bekrefter det! Men forsovet helt enig, begge telefonene er av det beste på markedet! Hver sin smak, noe som forøvrig også testene uttaler seg om Men du kjenner Apple, de slår som regel alt på markedet når de presenterer en ny iPhone. Andre mobiltelefon leverandører "tilpasser" seg deretter, og bortimot et år senere får den store konkurrenter som nå er tilfellet, Samsung GS2 vs Iphone4! iPhone5 kommer nok til å være best i noen mnd, før den får store konkurrenter igjen. Var tross alt Apple som lanserte den førte smarttelefonen med touch-screen i verden, og se hva slags påvirkning det har hatt på resten av mobilverden. Så blir meget spennende å se hva iPhone 5 har å tilby, 15 mnd etter at iPhone4 ble lansert. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Var tross alt Apple som lanserte den førte smarttelefonen med touch-screen i verden, og se hva slags påvirkning det har hatt på resten av mobilverden. Så blir meget spennende å se hva iPhone 5 har å tilby, 15 mnd etter at iPhone4 ble lansert. Mjeee.. det er vel ikke helt sant. Fantes mange smartphones med touchscreen lenge før iPhone. Riktignok ikke på langt nær så brukervennlige eller behagelige å bruke. Men at Apple virkelig dro igang markedet for smartphones mot den vanlige mannen i gata er det ingen tvil om. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 * Var tross alt Apple som lanserte den førte smarttelefonen med touch-screen i verden, og se hva slags påvirkning det har hatt på resten av mobilverden. Så blir meget spennende å se hva iPhone 5 har å tilby, 15 mnd etter at iPhone4 ble lansert. Nei. Den første iPhone modellen var ikke kategorisert som en smarttelefon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Var tross alt Apple som lanserte den førte smarttelefonen med touch-screen i verden, og se hva slags påvirkning det har hatt på resten av mobilverden. Så blir meget spennende å se hva iPhone 5 har å tilby, 15 mnd etter at iPhone4 ble lansert. Mjeee.. det er vel ikke helt sant. Fantes mange smartphones med touchscreen lenge før iPhone. Riktignok ikke på langt nær så brukervennlige eller behagelige å bruke. Men at Apple virkelig dro igang markedet for smartphones mot den vanlige mannen i gata er det ingen tvil om. laserlars: Var på en måte det jeg mente; Den første smarttelefonen hvor man hovedsaklig styrte enheten via touchscreen med fingertuppene * Var tross alt Apple som lanserte den førte smarttelefonen med touch-screen i verden, og se hva slags påvirkning det har hatt på resten av mobilverden. Så blir meget spennende å se hva iPhone 5 har å tilby, 15 mnd etter at iPhone4 ble lansert. Nei. Den første iPhone modellen var ikke kategorisert som en smarttelefon. Blunderguff: Jo, det var en smarttelefon Endret 29. september 2011 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) @Mitder Hva i all verden gjør første generasjons iPhone til en smarttelefon? Minstekravet for en smarttelefon burde værtfall være og kunne installere tredjeparts programvare.. Edit: Ser ut til at jeg ikke er alene av den oppfatningen... And the reality slowly sets in about what the iPhone is and is not. Noted analyst and Engadget pal Michael Gartenberg stated that the iPhone is first party software ONLY -- i.e. not a smartphone by conventional terms, being that a smartphone is a platform device that allows software to be installed. That means hungry power-users -- you know, those people ready and willing to plunk down $600 for an 8GB musicphone -- won't be able to extend the functionality of their phone any more than Apple (but thankfully not Cingular) dictates. Other unfortunate realities about the device: No 3G. We know you know, but still, it hurts man. No over the air iTunes Store downloads or WiFi syncing to your host machine. No expandable memory. No removable battery. No Exchange or Office support. Kilde: Engadged Endret 29. september 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hva skjedde da Appstore kom? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Hva som har kommet i ettertid er vel irrelevant? Edit: Jeg påstår da ikke at iPhone i dag ikke er en smarttelefon. Her var det snakk om hva det var når Apple lanserte iPhone for første gang. Endret 29. september 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Den kunne bruke Appstore på lik linje med iPhone 3G, altså om den ikke var en smarttelefon etter disse kriteriene før, ble den det da. Selve telefonen var uforandret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå