Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-awWb2dC
Galaxy S2 sin skjerm har mye lavere pixeltetthet, 800 x 480 på 4,3" mot 960 x 640 i iPhone's 3,5".

And? - i tester er den vinneren på både størrelse og kvalitet på skjerm - den beste skjermen på markedet pr idag. Les litt og se hvorfor den er bedre - alt er ikke pixel-tetthet.

Ja, det var påstanden om "beste skjerm på markedet idag" jeg reagerte på - noe som er mangel på kunnskap og nettopp det han påstår andre er. Dette med skjerm Iphone4 vs S2 er allment kjent btw.

Edit - Eksempel: Skjermen måler 4,3 tommer diagonalt, og har en oppløsning på 480 x 800 punkter. Det er samme skjermstørrelse og oppløsning som HTC Desire HD. Men skjermen på Samsung Galaxy S II er en såkalt Super AMOLED Plus-skjerm. Det finnes de som sverger til LCD, som har en litt annen pikseloppbygging, og følgelig tettere punkter enn AMOLED. Vi har sett alt som finnes av mobilskjermer og er ikke i tvil; denne skjermen er best.

Gleder meg til å se hvordan Iphone 5 blir i så måte - håper de klarer å konkurere og gå forbi S2 på både skjerm og ellers - konkurranse er flott.

Kandasa, du aner ikke hva du snakker om! Tror nok heller det er du som mangler kunnskap.

Det Thomas_H skrev, er helt riktig. Forsovet også det Mala og NIrD kommenterte :thumbup:

iPhone 4 har frem til dagen idag, fortsatt den beste skjermen på markedet. Pikseltetthet har meget mye å si her. Det sier seg selv at iPhone4 med sin 3,5" skjerm og 940x640 pxl. viser mye skarpere bilder enn GS2, og ikke minst mye bedre farger. Det er lett å se på app-ikonene, som er SUPERskarpe på iPhone4 iforhold GS2...

Greit nok at den vinner på størrelse, men det er ikke det som diskuteres her!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kandasa, du aner ikke hva du snakker om! Tror nok heller det er du som mangler kunnskap.

Javel, så da er testere også slike som ikke vet hva de snakker om da "Vi har sett alt som finnes av mobilskjermer og er ikke i tvil; denne skjermen er best."

Skjønner jeg traff et ømt punkt og det er kanskje ikke rette tråden å diskutere dette. Ville bare påpeke feil og selvmotsigelse til et innlegg. Tror vi får bare være enige om å være uenige og la det ligge der

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Javel, så da er testere også slike som ikke vet hva de snakker om da "Vi har sett alt som finnes av mobilskjermer og er ikke i tvil; denne skjermen er best."

Skjønner jeg traff et ømt punkt og det er kanskje ikke rette tråden å diskutere dette. Ville bare påpeke feil og selvmotsigelse til et innlegg. Tror vi får bare være enige om å være uenige og la det ligge der

Enig i at vi lar det ligge her, men da må ikke du komme med påstanden om du ville rette "en feil og selvmotsigelse" Noe jeg overhodet ikke gjorde..

Vil bare nevne; det spør helt på hva slags mennesker som har gjennomført akkurat den testen du referer til. Om de f.eks jobber for et firma som konkurrerer mot Apple, blir resultatene på testene negativ påvirket av urettferdig forretnings konkurranse.

Skjermen på iPhone 4 slår alt, med den oppløsningen på en 3,5" skjerm, har den utrolig bra grafikk og meget skarp tekst ved zooming. Det er bare å sammenligne telefonene mer nøye, så ser du det selv!

- End of Story, Good Bye!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, selvom jeg har en iPhone 4 selv, så klarer jeg å se igjennom fingrene mine og forstå at den ikke er den beste telefonen for alle... Greit nok at skjermen har den beste pixeltettheten (altså forholdet mellom oppløsning vs størrelse), men det alene sier jo ikke at skjermen er den beste og slår alt! Selvom bildet er skarpt og awesome å se på så er vel S2 sin skjerm bedre på farger og lysstyrke...

Så blir det opp til hver enkelt å veie opp hva de syns er best; skarpt bilde eller awesome farger... Det blir litt som å si at min laptop som er en 14 tommer med oppløsning på 1366 x 768 har mye bedre skjerm en min stasjonære pc på 20" som har en oppløsning på 1680x1050 kun fordi laptopen har skarpere bilde(bedre pixeltetthet)! Og det stemmer jo ikke da det ikke er kun oppløsninga som har noe å si...

Endret av dTd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Altså, selvom jeg har en iPhone 4 selv, så klarer jeg å se igjennom fingrene mine og forstå at den ikke er den beste telefonen for alle... Greit nok at skjermen har den beste pixeltettheten (altså forholdet mellom oppløsning vs størrelse), men det alene sier jo ikke at skjermen er den beste og slår alt! Selvom bildet er skarpt og awesome å se på så er vel S2 sin skjerm bedre på farger og lysstyrke...

Så blir det opp til hver enkelt å veie opp hva de syns er best; skarpt bilde eller awesome farger... Det blir litt som å si at min laptop som er en 14 tommer med oppløsning på 1366 x 768 har mye bedre skjerm en min stasjonære pc på 20" som har en oppløsning på 1680x1050 kun fordi laptopen har skarpere bilde(bedre pixeltetthet)! Og det stemmer jo ikke da det ikke er kun oppløsninga som har noe å si...

dTd: Det du sier virker veldig overbevisende, men du tar likevel feil.

Men hvilke som er best av iPhone4 og GS2, forblir alltid et diskusjonstema med mange uenigheter. Så stemmer at det er opp til hver enkelt hva de syns er best. Noe som forsovet gjelder med alle produkter her i verden. Som du leser, mener mange fargene er bedre på iPhone4, lysstyrke skjønner jeg ikke at du nevner engang, for den er regulerbar.

iPhone4: 3,5" - 960x640

Galaxy S2: 4,3" - 800x480 = større skjerm, men DÅRLIGERE pikseltetthet

Laptop: 14" - 1366x768

PC: 20" - 1680x1050 = større skjerm, og BEDRE pikseltetthet

Lenke til kommentar

dTd: Det du sier virker veldig overbevisende, men du tar likevel feil.

Men hvilke som er best av iPhone4 og GS2, forblir alltid et diskusjonstema med mange uenigheter. Så stemmer at det er opp til hver enkelt hva de syns er best. Noe som forsovet gjelder med alle produkter her i verden. Som du leser, mener mange fargene er bedre på iPhone4, lysstyrke skjønner jeg ikke at du nevner engang, for den er regulerbar.

iPhone4: 3,5" - 960x640

Galaxy S2: 4,3" - 800x480 = større skjerm, men DÅRLIGERE pikseltetthet

Laptop: 14" - 1366x768

PC: 20" - 1680x1050 = større skjerm, og BEDRE pikseltetthet

Nå var det kanskje litt dårlig formulert ang fargene og lysstyrken på S2, jeg skrev: så er vel S2 sin skjerm bedre på farger og lysstyrke. Det mente da egentlig at jeg ikke er 100% sikker på at den faktisk har bedre på disse områdene.

Poenget med posten var det at du skrev

Skjermen på iPhone 4 slår alt, med den oppløsningen på en 3,5" skjerm, har den utrolig bra grafikk og meget skarp tekst ved zooming. Det er bare å sammenligne telefonene mer nøye, så ser du det selv!

noe som imo blir feil å si, som jeg prøvde å ilustrere med mitt eksempel, men er jo faktisk sant at 20" min har bedre pixseltetthet enn 14", så den skal jeg ta på meg regnefeilen :blush:

Men det blir jo da feil å si at en 14" med den 1366x768 er bedre enn en 20" kun pga pixseltettheten, det er jo mye mere som spiller inn enn kun oppløsningen på skjermen!

Så hvilken av skjermene som faktisk er best vet jeg ikke, MEN slik du fremla din mening om at iPhone 4 sin er bedre kun pga den har bedre pixeltetthet blir litt teit sammenligningsgrunnlag. Men det er min mening da :p

:love::blush::innocent:

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Skjermen til SGS 2 er dårligere på lysstyrke, bedre på kontrast og har noe overmettede farger. iPhone 4 er bedre på lysstyrke og har noe undermettede farger. Personlig foretrekker jeg heller noe dempede farger framfor glorete farger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermen til SGS 2 er dårligere på lysstyrke, bedre på kontrast og har noe overmettede farger. iPhone 4 er bedre på lysstyrke og har noe undermettede farger. Personlig foretrekker jeg heller noe dempede farger framfor glorete farger.

nå skrev jeg i posten over

Nå var det kanskje litt dårlig formulert ang fargene og lysstyrken på S2, jeg skrev: så er vel S2 sin skjerm bedre på farger og lysstyrke. Det mente da egentlig at jeg ikke er 100% sikker på at den faktisk har bedre på disse områdene.

Altså jeg trodde den har bedre på de områdene, men hele poenget var at imo så ble det teit å si at en skjerm er bedre bare pga oppløsningen, slik formuleringen til Mitder tilsa.

:p

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Er det i hele tatt sagt noe om at skjermen vil forbedres annet enn økt størrelse?

Ikke hørt så mye om det, fleste ryktene jeg har fått med meg går på størrelse og om det vil bli kurvet glass.

Men de er sikkert ute etter og overgå iPhone 4 på så mange punkter som mulig, så de har nok forbedret noe :)

Edit: Kurvet 4" skjerm vanskligt og forestille seg. Så jeg håper på det.

usikker på om jeg vil ha aluminium bakside, kurvet glass foran & bak kunne sett kult ut ;)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

iPhone lansering er altid litt spennende uansett om man har tenkt til og kjøpe eller ikke, eller om man liker Android, WindowsPhone .. hva det måtte være. Værfall om man jobber i telebransjen, eller bare er over middels tekno interesert. Altid mye oppstyr. ;)

Tipper fronten bli klassisk iPhone, og i 16GB/32GB & sort/hvit farge. Tynnere, 4" skjerm, baksiden kurver omtrent slik som på iPad. Hjem knappen tror jeg forblir som den er, har ikke tro på 4G støtte, NFC er jeg også i tvil om, 8mpx kamera, nytt antenne design for og ikke få de forferdelige iPhone4 antenne problemene, som viste seg og egentlig ikke bli noe problem. ( :D ) Raskere, dobbel kjerna a5 prosessor, 1GB ram. :hmm:

Ser sikker ut omtrent sånn:

iphone-5-ios_5-1.jpeg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Er det i hele tatt sagt noe om at skjermen vil forbedres annet enn økt størrelse?

Ikke hørt så mye om det, fleste ryktene jeg har fått med meg går på størrelse og om det vil bli kurvet glass.

Men de er sikkert ute etter og overgå iPhone 4 på så mange punkter som mulig, så de har nok forbedret noe :)

Edit: Kurvet 4" skjerm vanskligt og forestille seg. Så jeg håper på det.

usikker på om jeg vil ha aluminium bakside, kurvet glass foran & bak kunne sett kult ut ;)

da tror jeg du blir skuffet, er ganske sikker (og lei meg) på at det ikke blir en iPhone 5, men heller en iPhone 4s som har bedre kamera, raskere cpu og mer minne, ikke noe mer, helt likt design. så jeg hopper glatt over denne å venter på iphone 5.

håper jeg tar feil

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...