Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skrur jeg på internet tethering ?

Når jeg går på generelt - innstillinger - nettverk, så er det ikke noe del internett funksjon der.

Har googlet dette i timesvis, OG ringt telenor, og alle sier det samme, at jeg må trykke meg frem dit.

Har lett igjennom samtlige innstillingsmenyer nå, uten å finne ut hvordan jeg skrur på dette

Jeg har iPhone 4, med nyeste iOS

Kommer til å være uten fastlinje et par dager, så jeg har tenkt å gi PCn internett ved å koble mobilen på 3g

Noen som vet hvorfor jeg ikke har dette valget ? Er det noen andre innstillinger jeg må skru på først ?

Lenke til kommentar

bare bruk Personal Hotspot! ligger under wi fi på første side.

koble til med wifi eller blåtann

Jo, det er dette valget, eller tilsvarende valg, som rett og slett ikke er der :)

Men jeg løste problemet: Man må gå på generelt, reset settings nederst, velge network settings, restarte telefonen, gå tilbake i nettverksinnstillinger, og skru på mobile data og 3g, og koble på et wifi, så kommer personal hotspot menyen fram. Skikkelig tungvindt prosess...

Har nå skrudd av 3g og mobile data, da jeg vil bruke wi-fi for å gi PCn internett

Lenke til kommentar

Sett opp en exhange konto mot gmail, har funket i ca 4år for meg, både med nokia og iphone. Da syncer du kalender, kontakter og epost mellom alle enhetene som du har satt opp. Nøyaktig på samme måte som mobileme eller iCloud (bare at det funker på nesten alle dingser)

Lenke til kommentar

Hvordan kan man sjekke om man har lagret det på simkortet eller minnekortet? Fikk overført kontaktene mine i går, tok bare jævla lang tid.

Bilder, meldinger, notater og kalender, alt det lagres på minnekortet? Så jeg trenger ikke ta backup av dette også, det popper opp selv med splitter nytt simkort?

Lenke til kommentar

iPhone har ikke minnekort. Bilder, meldinger og alt det andre lagres på telefonen og kan enten overføres til datamaskinen eller synkroniseres med en tjeneste fra Google eller Apples MobileMe.

Har du lagret flere nummer på enkelte kontakter? Hvis ja, er kontaktene lagret på telefonen. SIM-kortene (ihvertfall samtlige jeg har vært borti) støtter kun ett nummer per kontakt, og har en begrensning på hvor lange navnene kan være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ingenting er lagret på simkort så det er bare å bytte

Feil, mange lagrer kontaktene sine på SIM-kortet.

ikke hvis du har iPhone, iPhone leser ikke fra simkort eller lagrer kontakter der

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

ingenting er lagret på simkort så det er bare å bytte

Feil, mange lagrer kontaktene sine på SIM-kortet.

ikke hvis du har iPhone, iPhone leser ikke fra simkort eller lagrer kontakter der

Mye har skjedd siden iOS 1.0 :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Leser ja, men bare i den forstand at man kan importere.

den leser ikke SIMkort slik mobiler gjorde før i tiden.

dessuten er det helt unødvendig og håper de blir kvitt simkortet snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...