Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Har et problem med iPhonen. Selv om jeg har lagret et nummer til en kontakt, kommer ikke navnet på kontakten opp når jeg får melding eller de ringer. Kommer kun nummeret. Har prøvd å lagt til med både 0047, +47 og uten og ingenting funker.

Dette skjer ofte om man har samme nummer lagret på flere kontakter, verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er mulig hvis noen har tatt den? Eller tenker du på ærligs sjeler som ringer nummeret jeg har klistret på baksiden :p. Jeg hadde kode aktivert på telefonen men den er sikkert lett å forbigå.

Jeg mente at noen ærlige sjeler fant den, ja. :)

Nå som du har funnet den igjen bør du snarest opprette en MobileMe-konto, da Find My iPhone er gratis.

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar

Har et problem med iPhonen. Selv om jeg har lagret et nummer til en kontakt, kommer ikke navnet på kontakten opp når jeg får melding eller de ringer. Kommer kun nummeret. Har prøvd å lagt til med både 0047, +47 og uten og ingenting funker.

Tele2? Da må du lagre nummer uten noe forann og med +47.

Lenke til kommentar

Tele2? Da må du lagre nummer uten noe forann og med +47.

Uten noe foran? Har prøvd med +47, men funker kun på enkelte nummere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Irriterer meg at det ikke er piltaster. Når man må redigere noe i en tekst er det et helvette å komme til riktig sted. (type fjerne en bokstav.

Ja, akkuratt det kunne vært lettere, men er i det minste langt lettere enn på min android!

Lenke til kommentar

Irriterer meg at det ikke er piltaster. Når man må redigere noe i en tekst er det et helvette å komme til riktig sted. (type fjerne en bokstav.

Ja, akkuratt det kunne vært lettere, men er i det minste langt lettere enn på min android!

Syns ikke det er så vrient jeg :p HOlder du fingeren på teksten et par sekunder så kommer det jo opp "førstørret" tekst og da syns ihvertfall jeg at det er relativt enkelt å endre :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke det, men problemet oppsto først etter at jeg byttet sim-kort, så kan jo ha noe med at de ligger dobbelt pga det. Noen som vet hvordan det kan fikses?

Utenlandske simkort av typen Tele2 bruker har dette problemet.

Løsning: Bytt til en ordentlig mobilleverandør

*Edit* slått av Lakus

Ikke engang det hjalp for meg. Byttet operatør og presto, alt fungerer.

Dumme Tele2 som bruke svenske SIM-kort.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Frustrasjonsboble...

Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å fjerne operatørlås etter det har gått 12 måneder som tilsvarer bindingstiden? Etter 12 måneder får du ikke lenger gjort dette via nettsidene til operatørene.

Dette fører seg inn i rekken av vanskeligheter med å få byttet abbonement. Jeg burde selvfølgelig tenkt på å fjerne den før jeg byttet abbonement men slik var det ikke.

Handlingsforløpet

Mottar micro-simkort fra Onecall etter 5 dager uten abb

- Kl. er 17:30 når jeg kommer fra jobb og finner det i postkassen.

- Setter det inn i telefonen og venter 20min og får "Ugyldig simkort"

- sjekker google og ser at det er "operatørlås"

- går inn på Nettsidene til Chess

- navigerer meg frem til "hvordan fjerne operatørlås" og taster inn imei nummeret

- får svar "finner ikke denne telefonen"

- Forsøker å ringe Onecall da kl. 18:00 på kvelden og får beskjed om at tjenesten er stengt og må vente til neste dag.

Ringer Onecall neste dag (ny leverandør)

- Ringer 08:00 men får beskjed om at tjenesten ikke åpner før 08:30, jeg har dårlig tid.

- Får endelig kontakt med Onecall 08:30

"Hei jeg har endelig fått det nye simkortet etter 5 dager uten abbonement, men jeg får ugyldig simkort når jeg setter det inn i telefonen"

-- Da er den operatørlåst,

"Jeg har prøvd å låse den opp hos Chess hvor jeg kjøpte den, men det gikk ikke"

-- sjekk instillinger, om og operatør

"Der står det Netcom 10.0, men jeg kjøpte den hos Chess?"

-- Ja men du må ringe Netcom siden de har operatørlåst den.

Ringer Netcom

"Hei jeg har kjøpt telefon hos Chess men den er operatørlåst til dere, hvorfan får jeg fjernet det"

-- Nei da skal du ikke ringe oss, du må ringe Chess.

"Onecall sa jeg måtte snakke med dere siden det står "Netcom 10.0" som "operatør"?

-- Det høres veldig rart ut, du må ringe Chess.

"Javel..."

Ringer Chess....

"Hei, nå begynner jeg å bli litt frustrert etter å ha haslet med 2 mobiloperatører for å få i gang telefonen med nytt abb. Kan du hjelpe meg å fjerne operatørlås?"

-- Hva er nummer og imei?

"Jeg prøvde å taste inn imei på sidene deres men den sa at telefonen ikke var kjent"

-- Ja det er fordi det har gått 12 måneder

"jaha... Her er imei.."

-- Der fant vi den, det vil ta 2-3 dager før operatørlåsen er fjernet.

"Jeg har sittet np 6 dager uten abb allerede pga. dette, går det ikke fortere?"

-- Nei det kan ta opptil 3 dager avhengig av hvor mye de har å gjøre

"hmm, hvordan er det med angrefrist på dette siden det har vært så mye surr. Kan jeg sette tilbake deres simkort og få det åpnet med en gang igjen?"

-- Hvis det ikke har gått mer enn 14 dager så skal det gå bra

"Jeg har ærlig talt mistet tidsperspektivet i saken, kan du sjekke det for meg?"

-- Hvor lenge har du brukt det nye abbet/simkortet?

"Hm vel jeg har jo ikke fått brukt det"

-- Ok, men da skal det gå bra. Vi kan benytte en hurtigaktivering for å få til det raskt og muligens med en gang.

"Går det så raskt? Det er jo kjempeflott"

-- Ja, jeg ser at Onecall ikke har fullført overgangen skikkelig så vi kan få åpnet det raskt igjen.

"Flott! Kan du da også samtidig bytte fra iTouch abbet jeg hadde hos dere til OnTime som tilsvarer det jeg skulle bytte til hos Onecall?"

-- Ja det burde gå bra.

"Supert, da gjør jeg det med en gang"

-- Da skal jeg undersøke og ringer deg tilbake

Så får vi se om det blir noe lys i tunellen. Men at det skal være så mye kjas å få til dette er forunderlig.

Dog blir jeg meget fornøyd om Chess klarer å få til dette i løpet av dagen og da forblir jeg Chess kunde og får klare meg med ingen 3G dekning der jeg bor. Bruker mest wifi her uansett. Det som er litt kjedelig er at jeg snart må forlate huset (har fri pga begravelse i dag) og da får de ikke tak i meg.

Beklager å dra opp dette forholdsvis gamle emnet, men jeg kjøpte altså min iPhone 4 av en kompis, 2 måneder før bindingstiden hans gikk ut. Telefonens operatørlås ble fjernet mens vi var i byen ( NetCom ), og jeg kunne sette inn mitt OneCall simkort med en gang. Kameraten jeg kjøpte den av måtte selvfølgelig betale for de 2 siste månedene. Men så lenge du har en økonomisk forpliktelse i kontrakten din som du betaler for telefonen med, så har de ikke rett til å nekte deg i å bruke andre simkort i telefonen ( låse den opp ). Men det er tydeligvis enkelte operatører som liker å trenere slikt arbeid, i håp om at folk skal snu i døra..

Men det må jeg si, det var da aldeles påfallende hvor kjapt alt skulle gå når man bestemte seg for å skifte tilbake til Tele2 igjen :p Eller Chess eller hva det nå enn var. Den eneste nedetiden jeg hadde var fordi jeg hadde glemt pinkoden til OneCall kortet, så jeg fikk være telefonløs til jeg kom hjem ;)

Endret av doh123
Lenke til kommentar

Interesant at du skulle ta opp denne saken akkurat nå for per dags dato forsøker jeg å få Onecall til å trekke faktura jeg nylig har mottatt på et abbonement jeg aldri har brukt eller fått aktivert. Jeg har fått e-post med faktura og ba dem fjerne dette. Senest i dag fikk jeg purring/påminnelse via SMS i tillegg og har sendt en ny klage på dette.

Jeg skrev i min kansellering tidligere at jeg godt kunne prøve dem ved en senere annledning, men nå er jeg ikke like sikker lenger. :hmm:

Hvis man klarer å lese hva som er skrevet i mitt opprinnelige innlegg så har ikke min dårlige erfaring vært med Chess, heller Onecall og Netcom. Jeg tror selvfølgelig ikke denne erfaringen vil være lik for alle, men bla. det villedende rådet fra Onecall om at jeg måtte ringe Netcom for operatørlås selv om jeg hadde kjøpt telefonen hos Chess virker for meg ikke spesielt tillitsvekkende av en mobiloperatør. Samtidig har jeg da nå denne saken med fakturaen.

Det Onecall skal ha skryt for er at de hadde et godt og informativt brev når man mottar sim-kortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

PS!

Jeg ser helt klart (og har hele tiden gjort det) at operatørlås systemet som tillates er konkuransehemmende og til stor ulempe for kundene.

Det burde i det minste vært slik at operatørene er pålagt som en kontraktsmessig forpliktelse å automatisk heve operatørlåsen i det øyeblikket bindingstiden er over! Her fortjener hele bransjen kritikk, samt de kontrollorganer som burde sørget for våre forbrukerrettigheter i dette.

Men det er andre momenter som hva slags oppfølging man får i en slik situasjon, hvilke råd man mottar for å slippe å havne i en unødvendig karusell, feilfaktureringer ol. jeg reagerer på.

I tillegg ga hele saken flere uheldige utslag ifb. med begravelsen jeg skulle delta i, og da ikke ift. at jeg fikk dårlig tid på selve dagen men mange beskjeder og forespørsler jeg aldri fikk før det var for sent.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg er kjempefornøyd med min iFon :)

Alt har funket strålende i 4 måneder nå, aldri opplevd noe negativt enn så lenge selvom jeg har fått høre mye "dritt" fra venner..

Det er, for å ta det med, min første iPhone.

Den funker til alt jeg bruker den til, så må innrømme jeg er litt positivt overrasket, selvom jeg generelt har vært veldig fornøyd med andre epleprodukter jeg har hatt/har som f.eks iPod og Macbook Pro :)

Lenke til kommentar

Case:

- pc får ikke koblet seg til trådløs router

- iPhone får koblet seg til

- jeg kobler iPhone til pc med kabel og starter deling av Internett på telefonen. Jeg kan da surfe på PCen, men det virker som om iphonen kun bruker 3G for å koble til nett på vegne av PCen. Dette antar jeg fordi datatelleren på mobilen løper når jeg surfer på PCen, denne skal vel ikke øke dersom den kommuniserer via wifi?

Kan jeg tvinge telefonen til å bruke wifi til internettdeling?

EDIT: Dersom jeg deaktiverer 3G brytes internettdelingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...