Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Jeg leste den tråden om han fyren som gikk fra htc touch pro til iphone 4 og klaget på "lag"

 

Lurer på om enkelte har en alternativ måte å oppfatte virkeligheten på i forhold til den jeg har.

 

han gikk fra HTC TOUCH PRO til iPhone og klaget på lag? Flere som vanskeligheter med å skjønne det? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-awWb2dC

Jeg leste den tråden om han fyren som gikk fra htc touch pro til iphone 4 og klaget på "lag"

 

Lurer på om enkelte har en alternativ måte å oppfatte virkeligheten på i forhold til den jeg har.

 

han gikk fra HTC TOUCH PRO til iPhone og klaget på lag? Flere som vanskeligheter med å skjønne det? :/

 

Eehh, ja :hmm:

Skjønte ikke det helt. Prøv å uttrykke deg litt tydeligere, Lilac1. Så blir det litt lettere for oss å komme med svar/løsninger :)

Lenke til kommentar

Jeg leste den tråden om han fyren som gikk fra htc touch pro til iphone 4 og klaget på "lag"

 

Lurer på om enkelte har en alternativ måte å oppfatte virkeligheten på i forhold til den jeg har.

 

han gikk fra HTC TOUCH PRO til iPhone og klaget på lag? Flere som vanskeligheter med å skjønne det? :/

 

Eehh, ja :hmm:

Skjønte ikke det helt. Prøv å uttrykke deg litt tydeligere, Lilac1. Så blir det litt lettere for oss å komme med svar/løsninger :)

Tror noen må lese hele greia på nytt :p Lilac1 var veldig tydelig.

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Frustrasjonsboble...

 

Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å fjerne operatørlås etter det har gått 12 måneder som tilsvarer bindingstiden? Etter 12 måneder får du ikke lenger gjort dette via nettsidene til operatørene.

Dette fører seg inn i rekken av vanskeligheter med å få byttet abbonement. Jeg burde selvfølgelig tenkt på å fjerne den før jeg byttet abbonement men slik var det ikke.

 

Handlingsforløpet

 

Mottar micro-simkort fra Onecall etter 5 dager uten abb

- Kl. er 17:30 når jeg kommer fra jobb og finner det i postkassen.

- Setter det inn i telefonen og venter 20min og får "Ugyldig simkort"

- sjekker google og ser at det er "operatørlås"

- går inn på Nettsidene til Chess

- navigerer meg frem til "hvordan fjerne operatørlås" og taster inn imei nummeret

- får svar "finner ikke denne telefonen"

- Forsøker å ringe Onecall da kl. 18:00 på kvelden og får beskjed om at tjenesten er stengt og må vente til neste dag.

 

Ringer Onecall neste dag (ny leverandør)

- Ringer 08:00 men får beskjed om at tjenesten ikke åpner før 08:30, jeg har dårlig tid.

- Får endelig kontakt med Onecall 08:30

"Hei jeg har endelig fått det nye simkortet etter 5 dager uten abbonement, men jeg får ugyldig simkort når jeg setter det inn i telefonen"

-- Da er den operatørlåst,

"Jeg har prøvd å låse den opp hos Chess hvor jeg kjøpte den, men det gikk ikke"

-- sjekk instillinger, om og operatør

"Der står det Netcom 10.0, men jeg kjøpte den hos Chess?"

-- Ja men du må ringe Netcom siden de har operatørlåst den.

 

Ringer Netcom

"Hei jeg har kjøpt telefon hos Chess men den er operatørlåst til dere, hvorfan får jeg fjernet det"

-- Nei da skal du ikke ringe oss, du må ringe Chess.

"Onecall sa jeg måtte snakke med dere siden det står "Netcom 10.0" som "operatør"?

-- Det høres veldig rart ut, du må ringe Chess.

"Javel..."

 

Ringer Chess....

"Hei, nå begynner jeg å bli litt frustrert etter å ha haslet med 2 mobiloperatører for å få i gang telefonen med nytt abb. Kan du hjelpe meg å fjerne operatørlås?"

-- Hva er nummer og imei?

"Jeg prøvde å taste inn imei på sidene deres men den sa at telefonen ikke var kjent"

-- Ja det er fordi det har gått 12 måneder

"jaha... Her er imei.."

-- Der fant vi den, det vil ta 2-3 dager før operatørlåsen er fjernet.

"Jeg har sittet np 6 dager uten abb allerede pga. dette, går det ikke fortere?"

-- Nei det kan ta opptil 3 dager avhengig av hvor mye de har å gjøre

"hmm, hvordan er det med angrefrist på dette siden det har vært så mye surr. Kan jeg sette tilbake deres simkort og få det åpnet med en gang igjen?"

-- Hvis det ikke har gått mer enn 14 dager så skal det gå bra

"Jeg har ærlig talt mistet tidsperspektivet i saken, kan du sjekke det for meg?"

-- Hvor lenge har du brukt det nye abbet/simkortet?

"Hm vel jeg har jo ikke fått brukt det"

-- Ok, men da skal det gå bra. Vi kan benytte en hurtigaktivering for å få til det raskt og muligens med en gang.

"Går det så raskt? Det er jo kjempeflott"

-- Ja, jeg ser at Onecall ikke har fullført overgangen skikkelig så vi kan få åpnet det raskt igjen.

"Flott! Kan du da også samtidig bytte fra iTouch abbet jeg hadde hos dere til OnTime som tilsvarer det jeg skulle bytte til hos Onecall?"

-- Ja det burde gå bra.

"Supert, da gjør jeg det med en gang"

-- Da skal jeg undersøke og ringer deg tilbake

 

 

 

 

Så får vi se om det blir noe lys i tunellen. Men at det skal være så mye kjas å få til dette er forunderlig.

 

Dog blir jeg meget fornøyd om Chess klarer å få til dette i løpet av dagen og da forblir jeg Chess kunde og får klare meg med ingen 3G dekning der jeg bor. Bruker mest wifi her uansett. Det som er litt kjedelig er at jeg snart må forlate huset (har fri pga begravelse i dag) og da får de ikke tak i meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Frustrasjonsboble...

 

Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å fjerne operatørlås etter det har gått 12 måneder som tilsvarer bindingstiden? Etter 12 måneder får du ikke lenger gjort dette via nettsidene til operatørene.

Dette fører seg inn i rekken av vanskeligheter med å få byttet abbonement. Jeg burde selvfølgelig tenkt på å fjerne den før jeg byttet abbonement men slik var det ikke.

 

Handlingsforløpet

 

Mottar micro-simkort fra Onecall etter 5 dager uten abb

- Kl. er 17:30 når jeg kommer fra jobb og finner det i postkassen.

- Setter det inn i telefonen og venter 20min og får "Ugyldig simkort"

- sjekker google og ser at det er "operatørlås"

- går inn på Nettsidene til Chess

- navigerer meg frem til "hvordan fjerne operatørlås" og taster inn imei nummeret

- får svar "finner ikke denne telefonen"

- Forsøker å ringe Onecall da kl. 18:00 på kvelden og får beskjed om at tjenesten er stengt og må vente til neste dag.

 

Ringer Onecall neste dag (ny leverandør)

- Ringer 08:00 men får beskjed om at tjenesten ikke åpner før 08:30, jeg har dårlig tid.

- Får endelig kontakt med Onecall 08:30

"Hei jeg har endelig fått det nye simkortet etter 5 dager uten abbonement, men jeg får ugyldig simkort når jeg setter det inn i telefonen"

-- Da er den operatørlåst,

"Jeg har prøvd å låse den opp hos Chess hvor jeg kjøpte den, men det gikk ikke"

-- sjekk instillinger, om og operatør

"Der står det Netcom 10.0, men jeg kjøpte den hos Chess?"

-- Ja men du må ringe Netcom siden de har operatørlåst den.

 

Ringer Netcom

"Hei jeg har kjøpt telefon hos Chess men den er operatørlåst til dere, hvorfan får jeg fjernet det"

-- Nei da skal du ikke ringe oss, du må ringe Chess.

"Onecall sa jeg måtte snakke med dere siden det står "Netcom 10.0" som "operatør"?

-- Det høres veldig rart ut, du må ringe Chess.

"Javel..."

 

Ringer Chess....

"Hei, nå begynner jeg å bli litt frustrert etter å ha haslet med 2 mobiloperatører for å få i gang telefonen med nytt abb. Kan du hjelpe meg å fjerne operatørlås?"

-- Hva er nummer og imei?

"Jeg prøvde å taste inn imei på sidene deres men den sa at telefonen ikke var kjent"

-- Ja det er fordi det har gått 12 måneder

"jaha... Her er imei.."

-- Der fant vi den, det vil ta 2-3 dager før operatørlåsen er fjernet.

"Jeg har sittet np 6 dager uten abb allerede pga. dette, går det ikke fortere?"

-- Nei det kan ta opptil 3 dager avhengig av hvor mye de har å gjøre

"hmm, hvordan er det med angrefrist på dette siden det har vært så mye surr. Kan jeg sette tilbake deres simkort og få det åpnet med en gang igjen?"

-- Hvis det ikke har gått mer enn 14 dager så skal det gå bra

"Jeg har ærlig talt mistet tidsperspektivet i saken, kan du sjekke det for meg?"

-- Hvor lenge har du brukt det nye abbet/simkortet?

"Hm vel jeg har jo ikke fått brukt det"

-- Ok, men da skal det gå bra. Vi kan benytte en hurtigaktivering for å få til det raskt og muligens med en gang.

"Går det så raskt? Det er jo kjempeflott"

-- Ja, jeg ser at Onecall ikke har fullført overgangen skikkelig så vi kan få åpnet det raskt igjen.

"Flott! Kan du da også samtidig bytte fra iTouch abbet jeg hadde hos dere til OnTime som tilsvarer det jeg skulle bytte til hos Onecall?"

-- Ja det burde gå bra.

"Supert, da gjør jeg det med en gang"

-- Da skal jeg undersøke og ringer deg tilbake

 

 

 

 

Så får vi se om det blir noe lys i tunellen. Men at det skal være så mye kjas å få til dette er forunderlig.

 

Dog blir jeg meget fornøyd om Chess klarer å få til dette i løpet av dagen og da forblir jeg Chess kunde og får klare meg med ingen 3G dekning der jeg bor. Bruker mest wifi her uansett. Det som er litt kjedelig er at jeg snart må forlate huset (har fri pga begravelse i dag) og da får de ikke tak i meg.

 

 

Høres veldig rart ut at det skal ta hele 3 dager å få fjernet operatørlåsen, da jeg fjernet min operatørlås tok det 5 minutter også var den åpen. Han gjorde da dette over telefon, jeg låste den opp fra netcom.

Lenke til kommentar

Samme her. Bestilte iPhone 4 med Telenor. Fikk telefonen ringte Telenor og sa opp abb og de fjernet operatørlåsen. Tok sikkert 5 minutter. Høres ut som en smertefull opplevelse det du var med på. Men one call har vi nå 5 abb av i familien, og vi er storfornøyd.

Lenke til kommentar

 

Frustrasjonsboble...

 

Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å fjerne operatørlås etter det har gått 12 måneder som tilsvarer bindingstiden? Etter 12 måneder får du ikke lenger gjort dette via nettsidene til operatørene.

Dette fører seg inn i rekken av vanskeligheter med å få byttet abbonement. Jeg burde selvfølgelig tenkt på å fjerne den før jeg byttet abbonement men slik var det ikke.

 

Handlingsforløpet

 

Mottar micro-simkort fra Onecall etter 5 dager uten abb

- Kl. er 17:30 når jeg kommer fra jobb og finner det i postkassen.

- Setter det inn i telefonen og venter 20min og får "Ugyldig simkort"

- sjekker google og ser at det er "operatørlås"

- går inn på Nettsidene til Chess

- navigerer meg frem til "hvordan fjerne operatørlås" og taster inn imei nummeret

- får svar "finner ikke denne telefonen"

- Forsøker å ringe Onecall da kl. 18:00 på kvelden og får beskjed om at tjenesten er stengt og må vente til neste dag.

 

Ringer Onecall neste dag (ny leverandør)

- Ringer 08:00 men får beskjed om at tjenesten ikke åpner før 08:30, jeg har dårlig tid.

- Får endelig kontakt med Onecall 08:30

"Hei jeg har endelig fått det nye simkortet etter 5 dager uten abbonement, men jeg får ugyldig simkort når jeg setter det inn i telefonen"

-- Da er den operatørlåst,

"Jeg har prøvd å låse den opp hos Chess hvor jeg kjøpte den, men det gikk ikke"

-- sjekk instillinger, om og operatør

"Der står det Netcom 10.0, men jeg kjøpte den hos Chess?"

-- Ja men du må ringe Netcom siden de har operatørlåst den.

 

Ringer Netcom

"Hei jeg har kjøpt telefon hos Chess men den er operatørlåst til dere, hvorfan får jeg fjernet det"

-- Nei da skal du ikke ringe oss, du må ringe Chess.

"Onecall sa jeg måtte snakke med dere siden det står "Netcom 10.0" som "operatør"?

-- Det høres veldig rart ut, du må ringe Chess.

"Javel..."

 

Ringer Chess....

"Hei, nå begynner jeg å bli litt frustrert etter å ha haslet med 2 mobiloperatører for å få i gang telefonen med nytt abb. Kan du hjelpe meg å fjerne operatørlås?"

-- Hva er nummer og imei?

"Jeg prøvde å taste inn imei på sidene deres men den sa at telefonen ikke var kjent"

-- Ja det er fordi det har gått 12 måneder

"jaha... Her er imei.."

-- Der fant vi den, det vil ta 2-3 dager før operatørlåsen er fjernet.

"Jeg har sittet np 6 dager uten abb allerede pga. dette, går det ikke fortere?"

-- Nei det kan ta opptil 3 dager avhengig av hvor mye de har å gjøre

"hmm, hvordan er det med angrefrist på dette siden det har vært så mye surr. Kan jeg sette tilbake deres simkort og få det åpnet med en gang igjen?"

-- Hvis det ikke har gått mer enn 14 dager så skal det gå bra

"Jeg har ærlig talt mistet tidsperspektivet i saken, kan du sjekke det for meg?"

-- Hvor lenge har du brukt det nye abbet/simkortet?

"Hm vel jeg har jo ikke fått brukt det"

-- Ok, men da skal det gå bra. Vi kan benytte en hurtigaktivering for å få til det raskt og muligens med en gang.

"Går det så raskt? Det er jo kjempeflott"

-- Ja, jeg ser at Onecall ikke har fullført overgangen skikkelig så vi kan få åpnet det raskt igjen.

"Flott! Kan du da også samtidig bytte fra iTouch abbet jeg hadde hos dere til OnTime som tilsvarer det jeg skulle bytte til hos Onecall?"

-- Ja det burde gå bra.

"Supert, da gjør jeg det med en gang"

-- Da skal jeg undersøke og ringer deg tilbake

 

 

 

 

Så får vi se om det blir noe lys i tunellen. Men at det skal være så mye kjas å få til dette er forunderlig.

 

Dog blir jeg meget fornøyd om Chess klarer å få til dette i løpet av dagen og da forblir jeg Chess kunde og får klare meg med ingen 3G dekning der jeg bor. Bruker mest wifi her uansett. Det som er litt kjedelig er at jeg snart må forlate huset (har fri pga begravelse i dag) og da får de ikke tak i meg.

 

 

Det er Apple som låser opp telefonen, og kun den operatøren den er kjøpt igjennom (i dette tilfelde Chess) kan bestille opplåsing av iPhone. Selv om det står NetCom under instillingene i telefonen, er det Chess som er operatøren din, men den bruker Netcom sitt mobilnett da de ikke har eget. Etter opplåsingen er bestilt og gått igjennom hos Apple kan man koble telefonen til iTunes, noen tilfelder må den også gjenopprettes.

Lenke til kommentar

Så jeg skulle ha syncet den mot itunes før jeg bestilte endring? Det burde jo gå greit uansett hvilket abb man har? Telefonen har sitt imei nummer uansett abb.

 

Men fikk beskjed om at jeg kan bruke det gamle abbet igjen fra Chess og at jeg er oppgradert til OnTime. Skal fungere fra kl. 12 og nå som jeg er tilbake fra begravelse kan jeg teste.

 

 

EDIT:

Jepp, nå fungerte det gamle Chess simkortet igjen og jeg oppgraderte nå til Chess Ontime.

 

EDIT2:

Skal nå synce den mot itunes og så ringe chess for å få den opplåst så hvertfall ikke den biten blir stående i veien ved neste korsvei. Trodde ikke det var så mye hassle rundt det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forsåvidt "artig" med litt action men passet spesielt dårlig akkurat de siste 6 dagene he he. Men alt ordnet seg til slutt. 3G fungerer fortsatt ikke her ute med Netcom sitt nett så det får bare være.

 

Er ellers veldig fornøyd med Chess og hadde kanskje ikke byttet til Onecall hvis jeg visste da at Chess hadde samme type abb til samme pris.

 

Men fikk god service hos Chess og det er jeg fornøyd med :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var vel ikke helt god service fra Chess som bruker 2-3 dager på å fjerne låsen, når andre operatører klarer det på noen minutter?

 

Bytter selv til Tele2s Surfebrett abonnement, 500 MB for 79 kr/mnd. Hadde gått over til Djuice All in 1 Small, men har allerede brukt opp månedens kvote på 200 MB.

Lenke til kommentar

Eisa, hvis det må gå gjennom apple er det vel ikke sikkert det går så fort. Kan mobilopperatøren gjøre det selv på ikke-apple telefoner så er det noe annet.

Operatøren logger inn på ett system(web basert etter det jeg forstår) og deaktiverer operatørlåsen. Er ikke slik at det sendes mail eller noe slikt til Apple. Dette er Chess sin feil. Men det lønner seg å knote det til når de får beholde deg som kunde.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være Chess sin feil? Feilen er jo at jeg selv ikke før har bedt om å få fjernet operatørlåsen, som igjen var fordi jeg trodde den automatisk ble fjernet etter bindingstid. At det kunne ta opptil 3 dager å få den fjernet står også i brevet jeg fikk fra Onecall.

 

Nå burde det slik sett skje automatisk at operatørlåser fjernes etter bindingstiden er over, hvorfor er det ikke slik? Min bindingstid gikk ut 27. juli.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være Chess sin feil? Feilen er jo at jeg selv ikke før har bedt om å få fjernet operatørlåsen, som igjen var fordi jeg trodde den automatisk ble fjernet etter bindingstid. At det kunne ta opptil 3 dager å få den fjernet står også i brevet jeg fikk fra Onecall.

 

Nå burde det slik sett skje automatisk at operatørlåser fjernes etter bindingstiden er over, hvorfor er det ikke slik? Min bindingstid gikk ut 27. juli.

 

Nei det er ikke godt å si. Har ofte solgt telefonene mine og aldri har operatørlåsen vært fjernet automatisk. Det burde absolutt være slik.

Men det e få operatørlåsen fjernet bør gå fortere enn 3 dager. Men ja det beste er å fjerne den før at man bytter :p

Lenke til kommentar

Kanskje kjøpe en billig Android telefon i mellomtiden? Hvis jeg hadde trengt ny telefon nå hadde jeg antageligvis gjort det.

Jeg har en to år gammel Nokia 5800, men den er helt forferdelig syns jeg. Har fått lånt en LG Optimus P990 i to uker nå, men den er skummel da den praktisk talt gjør ting av sin egen vilje.

 

Så jeg har veldig lyst å bare bestille meg en ifån 4 nå, men som sagt; Det spørs litt på utgivelsesdatoen til den nye som kommer. Hvordan har dere andre opplevd det å kjøpe ved lansering? Da tenker jeg på om det har vært problemer med å få tak i / utsolgt.

 

2200 kroner koster det dersom jeg kjøper mobilen med det abonnementet jeg har nå.

Lenke til kommentar

Om du kan leve med abonnentene som Telenor/Netcom tilbyr, så bør du klare å få tak i telefonen med en gang om du vil. Hvis ikke, kan det fort ta noen uker.

 

I fjor feilpriset også Telenor det ene abonnementet, så kan lønne seg å følge med den natta de lanserer telefonen.

Lenke til kommentar

Så jeg har veldig lyst å bare bestille meg en ifån 4 nå, men som sagt; Det spørs litt på utgivelsesdatoen til den nye som kommer. Hvordan har dere andre opplevd det å kjøpe ved lansering? Da tenker jeg på om det har vært problemer med å få tak i / utsolgt.

Å kjøpe iPhone 4 nå blir etter alt jeg klarer å tenke meg frem til en dyr affære; vi vet lite om når en 5er i praksis blir tilgjengelig i norske butikker, men formodentlig selges iPhone 4 en del billigere rimelig kort tid etter oppdateringen. Enten må restlageret ut før erstatningen kommer, eller så fortsetter de i samme spor som før med forrige modell noe rimeligere.

 

Skal mye til for at det som måtte komme ikke lanseres innen 5-8 uker, og det er neppe radikalt å gjette på at du kan spare en tusenlapp ved å vente denne tiden. Riktignok har jeg sansen for Apple-produkter (og arbeidsgiver som betaler ...), men det er greit å beholde en viss nøkternhet.

 

Lanseringen kommer langt senere i år enn ellers, og store deler av årets salg finner sted i perioden like etter forventet lansering. Jeg tror derfor det er sannsynlig at volumene Apple er klare til å produsere like etter release er langt høyere enn ved tidligere anledninger – skjønt det godt kan hende at etterspørselen henger med i samme tempoøkning. Å ikke ha tilstrekkelig stock i sommermånedene fører til at entusiastene venter noen uker med å kjøpe siste generasjon, å ikke ha varer på lager når gavehandelen setter inn er en gavepakke til konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for godt svar. Nå er i hvert fall det kommet en del rykter om at telefonen allerede er i produksjon (har vel vært rykter om det i et par måneder nå?), så man får håpe at Apple har tenkt lansering godt igjennom. :)

 

Lite morsomt å gå rundt med en Nokia 5800, men jaggu duger den til å vekke meg om morgenen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...