Runar Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Bruker for øyeblikket Windows, men har planer om å skifte til Mac snart! Har det noe å si? Ja, det har litt å si for fremgangsmåten, men ikke mye. Vil du vente på iCloud eller synkronisere med Gmail, Hotmail eller lignende? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Heisann! Har dessverre vært så uheldig at jeg klarte å knuse glasset på baksiden av min iPhone. (The back/rear panel) Vet at jeg kan sende den inn til Apple Norway og få helt ny telefon til 2000kr, men syns egentlig det er latterlig å bruke så mye penger på det. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en orginal bakdel på nettet, slik a jeg kan reparere den selv? Vet jeg mister garantien, men det får gåå.. Har hørt rykter om at noen har byttet den for $29 i en Apple Store i USA, men dette er ikke beskrevet på Apples nettsider ettersom det er kjent at Apple ikke selger deler.. Spm om Backup: Lagrer en backup også alle meldinger og kontakter? Du kan alltids kjøpe bakdel for 500,- på www.knusteple.no, men jeg ville heller valgt Ebay. Selve delen koster en 50-lapp og frakten koster ikke stort, så det er noen lapper å spare. Her er ett eksempel på svart bakdeksel til iPhone 4. Jeg har kjøpt fra de flere ganger, og delene er av god kvalitet, og ikke noe tull. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Noen som har prøvd å ta produktbilder med iphone 4? Må belyse ordentlig men da får man bare sånne svarte vibrerende streker, å hvis man tar enda mer lys beveger de seg sidelengs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Noen som har prøvd å ta produktbilder med iphone 4? Må belyse ordentlig men da får man bare sånne svarte vibrerende streker, å hvis man tar enda mer lys beveger de seg sidelengs. Hva tar du bilde av? Hvordan får du vibrerende striper, og noe som beveger seg sidelengs, på et stillbilde? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Nei si det, jeg løste det ved å legge noen ark imellom lyset og smykket. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Clas har noen hendige: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164695922 Jeg har den til firer'n selv, og den er helt grei. Var faktisk innom Clas Ohlson idag og så på den. Det er et alternativ, men de blir stikkende så langt ut syynes jeg. Greit for de som faktisk må nå telefonen, men siden jeg styrer den fra bilens display så kan den godt være litt bortgjemt. Takk for tipset. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, det har litt å si for fremgangsmåten, men ikke mye. Vil du vente på iCloud eller synkronisere med Gmail, Hotmail eller lignende? Tror jeg venter på iCloud! iOS 5 kommer rundt 7 september har jeg hørt? Ikke lenge til det Du kan alltids kjøpe bakdel for 500,- på www.knusteple.no, men jeg ville heller valgt Ebay. Selve delen koster en 50-lapp og frakten koster ikke stort, så det er noen lapper å spare. Her er ett eksempel på svart bakdeksel til iPhone 4. Jeg har kjøpt fra de flere ganger, og delene er av god kvalitet, og ikke noe tull. Takker for svar, Nyrili og Munty! Men Munty: hvis delene på Ebay er av god kvalitet, hvorfor har du da kjøpt fra de flere ganger? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Noen som har kjøpt deksler fra utlandet, og funnet ut om det er toll på det? Vet at du må betale 25% MVA uansett, men er usikker på om det er Tollgebyr også. Og må man betale fraktselskapene noe, for at de skal frakte den fra tollen, og hjem til deg? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har kjøpt flere ganger fordi jeg reparerte telefonen til min uheldige bror, og rykte spredte seg fort om at jeg kunne reparere iPhone av alle typer. Så jeg har byttet ut det meste som kan byttes ut på enhver iPhone mange ganger. Noen som har kjøpt deksler fra utlandet, og funnet ut om det er toll på det? Vet at du må betale 25% MVA uansett, men er usikker på om det er Tollgebyr også. Og må man betale fraktselskapene noe, for at de skal frakte den fra tollen, og hjem til deg? Jeg har bestilt kanskje 15-20 pakker fra Ebay i iPhone-sammenheng og kun en av pakkene har blitt stoppet i tollen og jeg måtte betale litt ekstra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har kjøpt flere ganger fordi jeg reparerte telefonen til min uheldige bror, og rykte spredte seg fort om at jeg kunne reparere iPhone av alle typer. Så jeg har byttet ut det meste som kan byttes ut på enhver iPhone mange ganger. Skjønner! Men er det orginale Apple deler som selges på EbaY, eller er det OEM deler? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har kjøpt flere ganger fordi jeg reparerte telefonen til min uheldige bror, og rykte spredte seg fort om at jeg kunne reparere iPhone av alle typer. Så jeg har byttet ut det meste som kan byttes ut på enhver iPhone mange ganger. Skjønner! Men er det orginale Apple deler som selges på EbaY, eller er det OEM deler? Den bakdeksel-delen jeg linket deg er jeg ikke sikker på, men alle skjermer jeg har kjøpt til iPhone 4 er merket OEM i beskrivelsen. Det er nok veldig lite sannsynlig at Apple selger disse delene. Apple som hjelper kundene sine å spare penger... Det skjer ikke! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg har kjøpt flere ganger fordi jeg reparerte telefonen til min uheldige bror, og rykte spredte seg fort om at jeg kunne reparere iPhone av alle typer. Så jeg har byttet ut det meste som kan byttes ut på enhver iPhone mange ganger. Noen som har kjøpt deksler fra utlandet, og funnet ut om det er toll på det? Vet at du må betale 25% MVA uansett, men er usikker på om det er Tollgebyr også. Og må man betale fraktselskapene noe, for at de skal frakte den fra tollen, og hjem til deg? Jeg har bestilt kanskje 15-20 pakker fra Ebay i iPhone-sammenheng og kun en av pakkene har blitt stoppet i tollen og jeg måtte betale litt ekstra. Men vet du om det er toll på det? Gidder ikke og satse på at jeg slipper unna. For hvis et deksel går under "Etui", er det ikke toll, står det på toll.no. Men om et deksel går under Etui, er nå en annen sak. Endret 17. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Shumatsu Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Men vet du om det er toll på det? Gidder ikke og satse på at jeg slipper unna. For hvis et deksel går under "Etui", er det ikke toll, står det på toll.no. Men om et deksel går under Etui, er nå en annen sak. alle ting som har verdi (frakt ikke inkludert) under 200kr er helt avgiftsfrie, få leverandør til å spesifisere vareverdi utenpå forsendelsen. elektronikk er faktisk tollfritt, men man må betale moms. se toll.no, link "netthandel" for importkalkulator og regler. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Vet at man må betale 25% uansett ja, i mva. Men er tollgebyret jeg lurer på (som vel er på 10,7%). Men regnes et dekselet som elektronikk-gjenstand eller et etui? For isåfall så er det tollgebyr-fritt. Endret 17. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Burde vel stickye denne her slik at nykommere ikke tror at hele mobilforumet er bortreist. 4 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Vurderer å kjøpe iPhone 4 nå. Koster 2290,- med det abonnementet jeg har, men vet ikke hvor lurt det er med tanke på at det KAN komme en ny ifån innen et par måneder. Er litt irriterende at Apple holer alt tett helt frem til et par uker før lansering (virker det som)... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Litt småskuffet etter å bli sittende forhåpentligvis max. 5 dager uten mobilabb pga. leverandørtull i bytte av abb+leverandør. Men sjokkerende er det vel ikke i dagens høye tempo og jag etter kunder. Passet også noe dårlig midt i organisering av begreavelse om 3 dager. Endret 22. august 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Vurderer å kjøpe iPhone 4 nå. Koster 2290,- med det abonnementet jeg har, men vet ikke hvor lurt det er med tanke på at det KAN komme en ny ifån innen et par måneder. Er litt irriterende at Apple holer alt tett helt frem til et par uker før lansering (virker det som)... Det skal nok mye til for at du ikke klarer å få kjøpt neste generasjon på denne siden av jul, men stort mer spesifikk er det vanskelig å være; selv om en kan gjette lanseringsdatoen halvpresist betyr ikke dette nødvendigvis at det finnes flust av enheter tilsalgs i Norge like etterpå. Er i samme dilemma selv; lite lysten på å vente til godt ut i november. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Kanskje kjøpe en billig Android telefon i mellomtiden? Hvis jeg hadde trengt ny telefon nå hadde jeg antageligvis gjort det. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg leste den tråden om han fyren som gikk fra htc touch pro til iphone 4 og klaget på "lag" Lurer på om enkelte har en alternativ måte å oppfatte virkeligheten på i forhold til den jeg har. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå