Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Meh, moms på software (f.eks) er naturlig, men på bøker og musikk er det totalt feil. Det skal ikke være moms på kreative verker i Norge!

Ser den.

Men er ikke musikk i dag også like ofte et "produkt" som det software er. Et major plateselskaper som finner en "artist" (som sikkert ikke engang kan synge, men har store pupper), lager de noen hitlåter ved hjelp av autotune og andre effekter. Så renner penga inn.. har ingenting med kreativitet og gjøre. Klart dette gjelder ikke alle, men hvordan skal man skille det.

Man -skal- ikke skille det. Man skal definere det som kreativitet. Er ikke også dagbladet, diskusjon.no og aftenposten "in it for the money"?

La publikum bestemme. Hvis de vil kjøpe det, la det være momsfritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at du har låst telefonen i "stående retning", dvs at den ikke snur skjermbildet når du legger telefonen på siden i f.eks. Safari-nettleseren og diverse andre apps.

For å slå den av, trykk to ganger på hjem-knappen slik at du får opp "recent apps"-listen nederst på skjermen. Scroll så til venstre, og trykk på ikonet lengst til venstre (hengelåsen med pil rundt). Trykk på hjem-knappen igjen når du er ferdig.

Lenke til kommentar

Okey, i anledningen av clean-install av Lion frister det også å tømme telefonen. Det er et tresifret antall Apps inne på den nå, noe som selvsagt ikke er nødvendig osv. Angående det har jeg et lite spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe med.

Spørsmål: Jeg har et MobileMe abonnement jeg vurderer å bruke til synkronisering (noe jeg ikke har gjort frem til nå), men planlegger også å synkronisere kalender, adressebok osv gjennom iTunes. Lurer da på om disse to vil bli i konflikt med hverandre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det som er greia er at du kan ha begge inne på mobilen, men bare velge en av dem om gangen.

da er det like greit å bruke MobileMe

Lenke til kommentar

Jeg leser nå at MobileMe er på vei ut og vil bli erstattet av iCloud til høsten (MobileMe forsvinner i 2012). Det er jo selvfølgelig logisk med tanke på at iCloud kommer, og ettersom min iTunes -og MobileMe konto ikke er registrert på samme mail tror jeg bare at jeg synkroniserer gjennom iTunes frem til høsten, dropper MobileMe, og benytter iCloud når det kommer.

Takk likevel :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tatt helt kveld denne tråden?

Har en ganske grov ripe og en noe mindre(men tydelig i godt lys) i front glasset på telefonen min. Skulle gjerne fått byttet ihvertfall front glasset før eg evt. selger telefonen. Koster dette gull og grønne skoger elle steder (linker er ønskelig).

Lenke til kommentar

Tatt helt kveld denne tråden?

Begynner nærme seg iPhone5, stille før stormen. ;)

Har en ganske grov ripe og en noe mindre(men tydelig i godt lys) i front glasset på telefonen min. Skulle gjerne fått byttet ihvertfall front glasset før eg evt. selger telefonen. Koster dette gull og grønne skoger elle steder (linker er ønskelig).

Problemet på iPhone4 er at du ikke får byttet bare glasset, som på f.eks. 3G & 3GS.

Glasset er limt i et med LCD-en, så begge deler må byttes, og du vil ikke få det siste året med garanti.

iFixit selger det meste av iDeler, må nok ut med rundt tusen kroner.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Har vel begynt å få noen mikroskopiske såkalte "solriper" i fronten på min fordi jeg har den med meg i sykkeltasker og treningsjakke lommer osv. Men ikke plagsomt eller særlig synlig og må letes nøye etter. For min del blir den å beholde til den ikke lenger virker med mindre iPhone5 blir noe annet enn en tynn, varm flis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...