Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Bedre at den fucker med sommertid/vintertid (som jeg ikke har lagt merke til de 2 årene jeg har hatt en iPhone) - enn at den sender SMS til feil person eller har et appmarket full av malware :p

Android hakker og lugger i tillegg, samme hva slags maskinvare de propper inn i telefonen tydeligvis.

Poenget mitt er: hverken iOS eller Android (og WP7 for den del) er bug-frie. Opp til den enkelte å velge hva man vil ha. Jeg har gjort mitt valg, men du har tydeligvis noe å forsvare Refsa.

Endret av laserlars
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Bedre at den fucker med sommertid/vintertid (som jeg ikke har lagt merke til de 2 årene jeg har hatt en iPhone) - enn at den sender SMS til feil person eller har et appmarket full av malware :p

Android hakker og lugger i tillegg, enda!

Eller at noen kan nå root på telefonen din via telnet, så lenge de har ip-adressen :tease:

Lenke til kommentar

Har android i huset også.. Ja du har en del features iOS ikke har, men det er dårlig utført, som bare bidrar enda mer til en jalla opplevelse. Når Apple først slipper noe så er det utført på en måte så folk faktisk gidder å bruke det, i motsetning til konkurrentene som bare vil krysse av mest mulig på en feature-liste.

Er litt som konsollspill, du får kjøpt en 500-games-in-1 utgave i kina som også er billigere, men vil heller bare 1 godt produkt som er utført på en god måte:p

Men det er bra du er fornøyd med Android, og det synes jeg du skal være også. Men det er ingen vits å komme hit for å prøve å "vende om" oss som har gjort et valg.

Du tror sikkert at du, *DU* har oppdaget ut hva som fungerer best for alle og enhver, men la nå folk få velge hva de vil.

Virker som anti-apple folka er den nye saueflokken :p

• Liker 4
Lenke til kommentar
I bedriften jeg jobber i lager vi av og til brukerveiledninger for Iphone

Virkelig? Det er ikke sant altså at iPhone er så enkel å bruke ... laugh.gif

Ja, vi i IT-Service må formidle hvordan man omgår/løser sommertid-problemet på alle ~400 Iphone 4 i bedriften :whistle:

Det samme skjedde jo med HTC HD2 i høst, måtte også lage veiledning da

Merkelig at 400 mennesker trenger en slik bruksanvisning når det virkelig er veldig enkelt. Håper ikke dette er en viktig bedrift om intellektet i hele bedriften ligger på det nivået.

*svarer på trolling med trolling*

I bedriften jeg jobber i lager vi av og til brukerveiledninger for Iphone

Virkelig? Det er ikke sant altså at iPhone er så enkel å bruke ... :!:

Fins det en Iphone-emulator til Windows?

Det finnes en som heter iPhoneBT, et par år gammel, men det meste er jo uforandret i iOS de siste årene uansett, eller?

Jeg har nok feilvurdert enkelte "android tilhengere" når jeg trodde de hadde evnen til å holde seg jevnlig oppdatert på teknologifronten. :). Selv liker jeg Android men må si at en del av fanboysa smaker dårlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har nok feilvurdert enkelte "android tilhengere" når jeg trodde de hadde evnen til å holde seg jevnlig oppdatert på teknologifronten.

Haha :)

Men du må innrømme at utseende på iOS ikke har forandret seg vesentlig siden første versjon i 2007? At det har kommet flere funksjoner og forbedringer er så, men her var det snakk om skjermbilder (det burde du skjønt fra konteksten ;) ) og disse er grunnleggende like mellom versjonene. Problem naturligvis dersom man trenger skjermbilde nettopp av en av de nye funksjonene ... Men du kjenner kanskje til en bedre/nyere emulator/simulator?

Lenke til kommentar

Men du må innrømme at utseende på iOS ikke har forandret seg vesentlig siden første versjon i 2007?

If it aint broke, dont fix it. Mulig det ser tilsvarende ut, men når apple har det klart peneste mobil-oset, hvorfor i allverden skal de finne på noe nytt? Det er bortkastet tid og penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lol, elsker hvordan alle automatisk går i forsvar for iOS, selv om han strengt talt ikke hakket ned på OSet i det hele.

Lenke til kommentar

Lol, elsker hvordan alle automatisk går i forsvar for iOS, selv om han strengt talt ikke hakket ned på OSet i det hele.

Man trenger ikke gå til frontalangrep for å forstå innlegget.

Jeg har nok feilvurdert enkelte "android tilhengere" når jeg trodde de hadde evnen til å holde seg jevnlig oppdatert på teknologifronten.

Haha :)

Men du må innrømme at utseende på iOS ikke har forandret seg vesentlig siden første versjon i 2007? At det har kommet flere funksjoner og forbedringer er så, men her var det snakk om skjermbilder (det burde du skjønt fra konteksten ;) ) og disse er grunnleggende like mellom versjonene. Problem naturligvis dersom man trenger skjermbilde nettopp av en av de nye funksjonene ... Men du kjenner kanskje til en bedre/nyere emulator/simulator?

Jeg forstod godt hva du mente, men hva i alle dager inneholder skjermbilder om ikke annet enn stor mulighet for avvik i menyvalg osv? Det er nå betraktelig bedre å ikke lage en bruksanvisning i det hele tatt enn å lage en dårlig en.

Det er mange aspekter i UIet som har blitt videreutviklet hele tiden. Theme, gui, menyvalg, effekter etc. er ikke det samme og forandrer seg uavhengig av hverandre. At du mener man kan lage gode bruksanvisninger på 4 år gamle menyvalg virker også som en særdelses dårlig ide og en suveren måte å forvirre og frustrere brukere som er på nivået at de trenger bruksanvisning ift. sommertid? Med mindre du faktisk mener at menyvalgene på iOS ikke har forandret seg på 4 år.

Ellers er jeg glad for at de ikke har utført en total redesign av UIet da de fleste har hermet etter dette og lagt til sine egne modifikasjoner, som viser at det er et godt fungerende konsept.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen, har fått mine første riper i mobilen etter 9 mnd med 4 nå. Utrolig irriterende og det verste er at jeg ikke vet hva som har lagd de ripene. Tror det er den siste skjermbeskyttelsen jeg hadde på fra DX, og den lå på kun et døgn.

Samtidig får jeg hele tiden nå "Tilbehøret er ikke optimalistert for iPhone-enheten". Hver gang jeg låser opp den får jeg det. Noen som er kjent med det?

Lenke til kommentar

Dritten av en iPhone er så klikk så man får det. Har fortsatt dette problemet. Tapper strøm og jeg får ikke lyd. Halleluja.

Hva anbefaler dere? Står mellom support på tlf eller Eplehuset.

Endte med at jeg leverte den til service. Fikk splitter ny iPhone, så de ripene trenger du ikke bekymre deg for. :p

Lenke til kommentar

Faen, har fått mine første riper i mobilen etter 9 mnd med 4 nå. Utrolig irriterende og det verste er at jeg ikke vet hva som har lagd de ripene. Tror det er den siste skjermbeskyttelsen jeg hadde på fra DX, og den lå på kun et døgn.

Samtidig får jeg hele tiden nå "Tilbehøret er ikke optimalistert for iPhone-enheten". Hver gang jeg låser opp den får jeg det. Noen som er kjent med det?

Så lenge du ikke har hakk eller vannskade på telefonen får du ny :)

Lenke til kommentar

Det som jeg er usikker på er om fukt kan ha slått ut de fuktmerkene tidligere da jeg brukte IS og brukte endel vann. Selv vet jeg at det ikke har noe med fukten å gjøre da den har fungert fint i flere mnd etter etter jeg tok IS av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...