Mala Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Installerer iTunes på en annen PC, plugge i telefonen og kjøre en gjenoppretting der. For og så ved seinere anledning synkronisere den mot iTunes biblioteket på Mac`en min ? Dette fungerte forresten utmerket, det skulle vere av intresse for noen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kjøre gjenoppretting fra en maskin som ikke har sikkerhetskopiene? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ja, har merket det med ikonet selv, men jeg har ikke apps som ligger i bakgrunn som trenger wifi også har jeg ikke på en eneste push varsel... Så jeg syns det er litt merkelig at batteriet tømmer seg så fort med wifi på, om denne teorien skulle stemme... Jeg gjorde en test på skolen i dag, hvor jeg ikke hadde på wifi og brukte knapt tlf. Og hadde da typ 95-97% igjen når jeg dro hjemover. Og med wifi på, med ca lik skoledag og bruk av tlf, ligger batteriet på ca 80% og det er en betydelig forskjell hvertfall mtp at jeg faktisk ikke pleier å være på skolen lenger enn ca 4-5 timer. i dag hadde jeg på wifi fra jeg dro hjemme fra til jeg kom til skolen. på vei fra P-plassen var det 92%. Og etter ca en halvtime-45 min, så var batteriet på 89%. Den har da altså brukt 3% med wifi på, selvom telefonen har vært i lomma mi, uten noen apps i bakgrunnen. I går når jeg testet uten wifi på, brukte den knapt 1% på 4-5 timer...og da hadde jeg også noen apps liggende i bakgrunn... (eller det er vel kanskje ikke i bakgrunnen da, noen av de er vel bare de nyeste appsa, mens noen av dem ligger faktisk i bakgrunnen slik jeg har forstått det) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Kjøre gjenoppretting fra en maskin som ikke har sikkerhetskopiene? Å kjøre gjenopprettingen via Mac og iTunes biblioteket mitt var ihvertfall helt ubrukelig, og mye bortkastet tid. Så til slutt koblet eg fra dritten og gjorde det på den måten eg beskrev i posten min. Skulle gjort dette med en gang, så hadde eg hatt telefonen tilgjengelig i går Endret 24. februar 2011 av Mala Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Men gjenoppretting fra et blankt bibliotek betyr da en telefon hvor man får innholdet man har kjøpt fra appstore, men mister alt man selv har lagt inn som savegames, ting og tang? dTd: Det er jo ganske opplagt at WiFi bruker strøm og det er jo heller ikke så vanskelig å deaktivere det når det ikke brukes. Man må jo inn i innstillinger for å gjøre det meste uansett. Her savner jeg mulighet til "bruks/config profiler". Forstår ikke at Apple ikke kan implementere dette. I tillegg bruker WiFi mer strøm (enn om den bare var aktivert) når er ikke får koblet seg til en basestasjon siden den da søker etter tilgjengelige nett med jevne mellomrom. Her savner jeg muligheten til å konfigurere opp nettverk den skal koble seg opp til og kun når disse er tilgjengelig. Slik som man har på PCer. Dette ville nok medført at WiFi på telefonen brukte mindre strøm når man beveget seg utenfor rekkevidde av "godkjente/innlagte basestasjoner". En annen ting som er noe irritabelt med å ha WiFi påslått når det ikke har basestasjoner å koble seg til er at man får opp "nettverk ikke tilgjengelig" av og til på applikasjoner som skal koble seg til nett fordi den foretrekker WiFi når det er påslått. Denne kommer innimellom mange ganger før den til slutt forstår at man ikke vil bruke WiFi til dette nå. Å deaktivere WiFi når det ikke brukes er nok det lureste uansett. Endret 24. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
dTd Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jo det er ganske så opplagt at wifi bruker strøm, men denne "testen" viser bare at wifi ikke slår seg av når telefonen har på skjermlåsen/tastelåsen, slik jeg trudde før. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Telefonen blir oppdatert og gjenopprettet til fabrikkinstillingene ja, det er jo greit. Men når eg synkroniserte telefonen opp mot mitt iTunes bibliotek på Macen var jo alt slik man ønsker det fra sikkerhetskopien. Meldinger,savegames apps etc. Bortsett fra at mappestrukturen ikke var inntakt Men det er bare bagateller for min egen del. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Ah skjønner, gjenoppretting til fabrikkinstillinger Var det jeg var litt usikker på om du ønsket eller ikke. Endret 24. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Jo det er ganske så opplagt at wifi bruker strøm, men denne "testen" viser bare at wifi ikke slår seg av når telefonen har på skjermlåsen/tastelåsen, slik jeg trudde før. Det ville vært ganske upraktisk at WiFi, 3G, EDGE, BT skulle slå seg av når tastelås aktiverte seg eller skjerm slo seg av. Man vil jo at datakomunikasjon skal fungere selv om skjermen slås av for å spare strøm. I tillegg ville man fått en alvorlig treghet og ekstra strømbruk fordi telefonen måtte gjennopprette alle komunikasjoner hver gang du vekket den. Det du ettersøker høres mer ut som "aktiv sovemodus" på laptops ol. Det kan jo være det kommer etterhvert på telefoner. Med modifikasjonen hvor alt slås av utenom komunikasjon for å oppdage innkommende samtaler. Kunne jo vært en naturlig utviklig på smarttelefoner for bedre batterilevetid. Såvidt jeg vet har ikke mobilene med dagens "statusskjerm" såpass strømsparing som det ville gitt. Endret 24. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
dTd Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jo det ville vel kanskje vært litt upraktisk dersom du har på push, etc... Men som sagt, så bare mente jeg at jeg hadde lest dette et sted, men da har jeg nok bare husket feil Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Jeg er tilhenger av at man får lov å velge hva som skal bruke strøm når, så en slik "hake" i innstillinger under WiFi kunne ikke vært mye bryderiet for Apple. Personlig glemmer jeg å deaktivere WiFi når jeg ikke bruker det og telefonen suger dermed unødvendig mye strøm og jeg må lade telefonen oftere som igjen fører til en del kortere batterilevetid siden batteriet beregnes å ha maks antall ladesykluser. Målingene dine var interessante så jeg tror jeg heretter alltid kun aktiverer det når det brukes bevisst. Endret 24. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
dTd Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jo det hadde vært gunstig det, for det suger utrolig mye strøm. Da jeg aldri gidder å deaktivere wifi, men nå har jeg JB telefonen og da har jeg tilgang til å deaktivere/aktivere wifi kun ved to tapp på status linja, så er ikke like "slitsomt" å deaktivere/aktivere wifi lenger, så får bare vende meg til å bruke det Lenke til kommentar
Juke Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) i dag hadde jeg på wifi fra jeg dro hjemme fra til jeg kom til skolen. på vei fra P-plassen var det 92%. Og etter ca en halvtime-45 min, så var batteriet på 89%. Den har da altså brukt 3% med wifi på, selvom telefonen har vært i lomma mi, uten noen apps i bakgrunnen. I går når jeg testet uten wifi på, brukte den knapt 1% på 4-5 timer...og da hadde jeg også noen apps liggende i bakgrunn... (eller det er vel kanskje ikke i bakgrunnen da, noen av de er vel bare de nyeste appsa, mens noen av dem ligger faktisk i bakgrunnen slik jeg har forstått det) Det er helt unormalt at telefonen bruker så mye strøm i standby bare fordi wifi er aktivert i menyen. Min iPhone 4 har wifi på, og har ligget i standby ca hele tiden siden jeg skrev innlegget mitt i går. På den tiden (14 timer) har batteriindikatoren gått ned med 4%. Har da wifi påslått, blåtann påslått, 3G avslått, push påslått. Bruker telefonen din 3% på 45 minutter, betyr det at telefonen din har slukt strøm vanvittig mye fortere enn min, 15-20 ganger (!) fortere eller noe sånt, og den vil gå tom på ca 1 døgn i standbymodus. Og det er ikke normalt. Vil anbefale deg å gjenopprette telefonen din, da det høres ut som en softwarebug eller noe sånt. Evt kan det jo være noe galt med min telefon, men det er i såfall en feil jeg gjerne takker ja til. Den hendige wifi-slår-seg-av-når-det-ikke-er-i-bruk-buggen. Endret 24. februar 2011 av Juke 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Da vil jeg tro problemet henger sammen med at du har jaikbreaket telefonen din. Originalt skal den ikke ha problemer med at wifi står på. Edit: @dTd Endret 24. februar 2011 av PL610 1 Lenke til kommentar
dTd Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Men jeg er rimlig sikker på at det var slik før jeg JB også... Men kan jo prøve å gjenopprette telefonen en gang i løpet av helga om jeg får tid, å prøve med slike tester på nytt Edit: Er for lenge siden jeg har hatt norsk på skolen! alt for mange leifer på besøk! Endret 24. februar 2011 av dTd Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Da var iPhonen på service. Skal bli noen tøffe 8-11 dager fremover... Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Da var iPhonen på service. Skal bli noen tøffe 8-11 dager fremover... tar nok lenger tid Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Neh, stoler på karen på Eplehuset. Verksted i Trondheim bør ikke ta lange tiden. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Lasted ned både en itunes fil og quicktime fil fra denne siden. Men får ikke syncet den over til telefonen. Finner filene i itunes. Går det ikke ann å spille "radio" filer på iphone? Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Noen andre enn meg som sliter med å se kamper via Tv2 sporten appen? Jeg har opplevd at jeg har sett kampen i god kvalitet i 30 minutter, så plutselig får jeg ikke samme kvaliteten selv om jeg lukker og starter på nytt. Skjønner ikke hvorfor, hadde jo 3-4 3g bars. Kampen blir ødelagt når man må se 2.omgang i bad kvalitet. Hvor mange streker med 3g dekning trenger dere for å få streamet i god kvalitet? 3 burde vell være mer en godt nok? Har Netcom forresten. Virker som 3g hastigheten blir redusert fordi jeg streamer og bruker mye data fort? Skal kunne bruke 6GB i mnd, så jeg vet ikke hva problemet er.. Netcom eller tv2 appen...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå