Nimrad Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Tror jeg ikke, men hvis du er en av de som er allergisk mot epler, så håper jeg du er alene. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Når forventes det at iPhone 4 vil bli tilgjengelig fra Netcom sin hjemmeside? Og til hvilken pris (Angivelig)? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Velvel, da var jeg også gira på iPhone.. Selv om jeg aldri har likt iPhone, klarer jeg ikke vente lengre før den kommer ut haha Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Det dukker opp noen ganske interessante poeng angående den siste antennetesten ser det ut til: http://www.appleinsider.com/articles/10/07/13/radio_engineer_consumer_reports_iphone_4_testing_flawed.html Det ser visst ut til at det er ganske vanskelig å foreta reelle tester. Hvis jeg nå bare kunne få klørne mine i en, så kan jeg jo teste selv Edit: Fikset i allefall en skriveleif Endret 13. juli 2010 av PL610 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Når forventes det at iPhone 4 vil bli tilgjengelig fra Netcom sin hjemmeside? Og til hvilken pris (Angivelig)? Ingen vet noe, men den skal jo komme i løpet av måneden. Og du kan forvente ca samme pris som 3GS i fjor. Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg har aldri brydd meg nok om Apple-produkter til å vente spent på en lansering (jeg har dog kjøpt Apple-produkter en stund etter de har kommet på markedet), så jeg vet ikke om dette er vanlig Apple-standard. Men er det ikke litt merkelig at vi kanskje er 2 uker unna lansering, og vi vet hverken pris eller dato? Håpløst, synes nå jeg. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hvorfor er det håpløst? Har prøvd å tenke nå i 2 minutt på hva det kan være med at vi ikke enda vet dato og ikke nøyaktig pris som er håpløst. Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Tja, kanskje fordi at ikke alle har 6000 spenn liggende man kan blåse på ganske meningsløse ting, og gjerne vil planlegge litt? Jeg mener bare at de fleste andre selskaper som lager forbrukerprodukter klarer å gi nøyaktig tid og pris i god tid til lansering, men av en eller annen grunn er det vanskelig for Apple. Og hva fører det til? Jo, når de endelig gir ut den informasjonen, så blir nettsidene deres sprengt, butikkene blir overfylt, og de klarer ikke å takle all etterspørselen. Hvis man åpner for bestillinger osv i god tid, så er det også lettere for Apple å levere riktig antall produkter til de enkelte landene, så ingen får for få, og ingen får for mange. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Prisen fra Apple sin side har vært tilgjengelig i flere uker. Hvordan Netcom og Telenor velger å prise i forhold til hva de selv må betale er jo det vi venter på. Ingen er tjent med at Apple holder igjen telefoner for å kunne levere nok til alle på lanseringsdagen. De, som alle andre med lignende produkter, velger å gi ut når de har produsert en god slump sånn at noen heldige før først og så produserer de så mye de kan hele veien så alle får til slutt. Det samme skjer med alle andre såpass populære produkter. Det er ikke så lett som du får det til å høres ut som. Lenke til kommentar
oggy007 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Endeliiiig fått min Iphone 4 fra usa, nå venter vi bare på IOS4 oppdateringa så blir en unlock og jailbreak lagt ut! http://www.redmondpie.com/unlock-iphone-4-with-ultrasn0w/ Haaaaleluuja! Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det er iallfall betraktelig lettere om man gjør det på en annen måte enn Apple gjør det. De lager bare problemer for seg selv og forbrukere når de velger å ha så kort tid mellom annonsering og lansering. Derfor synes jeg det er håpløst. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det er iallfall betraktelig lettere om man gjør det på en annen måte enn Apple gjør det. De lager bare problemer for seg selv og forbrukere når de velger å ha så kort tid mellom annonsering og lansering. Derfor synes jeg det er håpløst. Det er da bare bullshit. Finnes ikke noe mer genialt å gjøre for dem enn å lansere kjapt. De får utvidet inntjening på iPhone 3GS, kundene blir glade av kort ventetid, de opprettholdet PR-en og spenningen helt fram til lanser osv. osv. Det at den blir utsolgt gir bare mer eksklusivitetsfølelse og PR. Du må bare komme her og tro at Apple bare gjør dumme ting med å lansere så kjapt etter annonsering, men fakta er at Apple er anerkjent for å ha blant de beste (om ikke de aller beste) markedsførerne i verden. Dumt at de ikke ansatte deg siden du tydeligvis kunne gjort det så mye bedre. Endeliiiig fått min Iphone 4 fra usa, nå venter vi bare på IOS4 oppdateringa så blir en unlock og jailbreak lagt ut! http://www.redmondpie.com/unlock-iphone-4-with-ultrasn0w/ Haaaaleluuja! Du er klar over at iPhone 4 kommer med iOS 4 innlagt? Endret 14. juli 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det er iallfall betraktelig lettere om man gjør det på en annen måte enn Apple gjør det. De lager bare problemer for seg selv og forbrukere når de velger å ha så kort tid mellom annonsering og lansering. Derfor synes jeg det er håpløst. Det er da bare bullshit. Finnes ikke noe mer genialt å gjøre for dem enn å lansere kjapt. De får utvidet inntjening på iPhone 3GS, kundene blir glade av kort ventetid, de opprettholdet PR-en og spenningen helt fram til lanser osv. osv. Det at den blir utsolgt gir bare mer eksklusivitetsfølelse og PR. Du må bare komme her og tro at Apple bare gjør dumme ting med å lansere så kjapt etter annonsering, men fakta er at Apple er anerkjent for å ha blant de beste (om ikke de aller beste) markedsførerne i verden. Dumt at de ikke ansatte deg siden du tydeligvis kunne gjort det så mye bedre. Jeg forstår at du er veldig glad i Apple, men de er ikke ufeilbarlige av den grunn. Ingen av punktene du ramser opp har noe med det jeg skrev å gjøre. Ja, de er glimrende på markedsføring, og selger iPhones i bøtter og spann. Men det endrer fremdeles ikke på det faktum at lanseringene deres er håpløse. Og kortere ventetid? Alle vet da at det kommer ny iPhone hver sommer. Det eneste argumentet du har som holder mål, er utvidet inntjening på 3GS. Så jeg holder fast på at rask lansering er en dårlig strategi, all den tid de ikke har kapasitet til å ta unna etterspørselen. Hadde de hatt det, så hadde jeg ikke klaget. Men nå risikerer jeg at den lanseres i Norge mens jeg er på ferie, forhåndsbestillingene blir revet vekk, og jeg får ikke tak i en før utpå sensommeren/høsten. Samtidig sitter jeg med en håpløs telefon som jeg helst skulle ha byttet ut allerede nå. Håpløøøøøøøøst Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg forstår at du er veldig glad i Apple, men de er ikke ufeilbarlige av den grunn. Ingen av punktene du ramser opp har noe med det jeg skrev å gjøre. Ja, de er glimrende på markedsføring, og selger iPhones i bøtter og spann. Men det endrer fremdeles ikke på det faktum at lanseringene deres er håpløse. Og kortere ventetid? Alle vet da at det kommer ny iPhone hver sommer. Det eneste argumentet du har som holder mål, er utvidet inntjening på 3GS. Så jeg holder fast på at rask lansering er en dårlig strategi, all den tid de ikke har kapasitet til å ta unna etterspørselen. Hadde de hatt det, så hadde jeg ikke klaget. Men nå risikerer jeg at den lanseres i Norge mens jeg er på ferie, forhåndsbestillingene blir revet vekk, og jeg får ikke tak i en før utpå sensommeren/høsten. Samtidig sitter jeg med en håpløs telefon som jeg helst skulle ha byttet ut allerede nå. Håpløøøøøøøøst Jeg er ikke veldig glad i Apple, jeg prøver egentlig å unngå dem, fordi jeg syns prisene deres er alt for høye vs det man får igjen. Derfor kjøpte jeg 2 iPads for å selge den ene og endte da opp med en forsvarlig pris. iPhone er ikke så relevant her fordi jeg bruker ca 1000 kroner på mobil i mnd uansett, og får den da for en veldig god pris så lenge jeg sier ja til å binde meg i ett år. Jeg er dog veldig fascinert av businessmodellen deres. De er tross alt verdens største IT-selskap og USAs nest største selskap uavhengig av bransje. Vet ikke med deg, men jeg har studert markedsføring lenge nok til å skjønne at markedsføring er mye mer enn det 95% av befolkningen tror. De tenker reklame, PR og kanskje pris. Men det er så mye mer. At du tror rask lansering er en dårlig strategi har jeg veldig vondt for å tro. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å si dette uten å virke frekk eller sur, men jeg prøver: - Alle vet IKKE (basta, bom, bank i bordet, ingen tvil) at det kommer en ny iPhone hver sommer. Det er "kun" oss som sitter på nettet og surfer og er gjennomsnittlig en del mer nerdete enn resten av befolkningen som vet det. Jeg vet om skremmende mange som kjøpte 3GS i både mai og juni. Til og med min lokale telebutikk hadde null peiling i slutten av mai om ryktene angående iPhone 4. - Faktum at lanseringene er håpløse? Jeg blir så oppgitt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. De er jo geniale! Jeg vet ikke hvor mange ganger markedsføringsforeleseren min har tatt fram Apple og Google. Han skryter lanseringene og markedsføringen generelt opp i skyene og har virkelig gått i dybden på dem. Passer meg perfekt, fordi jeg er meget interessert i sånn selv. Han har trukket paralleller til Sony's PS3-lansering, MS' 360-lansering osv osv. ALLE leverer til butikkene så fort de kan og det er som oftest det rette å gjøre! Hele innlegget ditt bærer preg av at det er du som er irritert fordi du kanskje ikke får den før du reiser på ferie og er stresset pga det og at du ikke vet noe dato eller pris. Samme med meg. Men ingen andre klarer å være så kjappe som Apple til å produsere flere millioner og attpåtil få dem ut på markedet samtidig som de har nylansert iPad som fortsatt er vanskelig å få tak i. De er rett og slett enormt flinke, og hadde de ikke vært så drevne hadde du sikkert ikke fått tak i en før om flere måneder. Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg er helt enig med deg i at når det gjelder å skape blest om produktet, og PR-messig, så er en rask lansering helt glimrende. Men jeg synes ikke et selskap bør gjøre det når de ikke har kapasitet til å gjøre det. Se på iPad og iPhone 4-lanseringen; nettsteder brøt sammen, andre lands lanseringer ble utsatt pga at de ikke kunne møte etterspørselen i USA, og folk står timesvis i kø for å sloss seg til et eksemplar. Fantastisk for oppmerksomheten rundt produktet, men desto verre for forbruker. Og foreleseren din kan ikke ha studert 360- og PS3-lanseringene særlig nøye. 360 ble vel presentert i stor skala 3-4 måneder før den kom ut, og da kom den ut i hele verden i løpet av et vindu på 1 måned. PS3 ble vel presentert et halvt år før den kom ut i USA/Japan, og nesten et år før Europa. Nintendo viste frem Wii et halvt år før den kom ut over hele verden. Microsoft prøver seg på en relativt rask lansering nå, med den nye 360-modellen som kommer ut i morgen. Denne ble annonsert for en måned siden, med pris og tilgjengelighet annonsert med en gang. Så får vi se om de klarer å møte etterspørselen. Om de klarer det, så bør kanskje Apple se og lære? Og jeg gjentar det enda en gang; jeg er helt enig i at Apple er glimrende markedsførere og businessmenn. Men de er desto dårligere på å tenke på forbruker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Har utrolig lyst på en iPhone 4, men hater usikkerheten rundt når jeg kan forvente å få fingrene i den. Har et stort behov for en ny mobiltelefon, og jeg er nødt til å ha en i hendene før 11. august. Noen som vet om det er sannsynlig med iPhone 4? Er på nippet til å kjøpe meg en HTC Legend eller Desire. Endret 14. juli 2010 av Slettet-xHHpelJc Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 I følge Netcom kommer den i løpet av Juli, mer visste de ikke påstod de. De hadde allerede gjennomgått kursing. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Og foreleseren din kan ikke ha studert 360- og PS3-lanseringene særlig nøye. 360 ble vel presentert i stor skala 3-4 måneder før den kom ut, og da kom den ut i hele verden i løpet av et vindu på 1 måned. PS3 ble vel presentert et halvt år før den kom ut i USA/Japan, og nesten et år før Europa. Nintendo viste frem Wii et halvt år før den kom ut over hele verden. Når sa jeg noe om at han sa de lanserte kort tid etter presentasjon? De gjorde det på samme måte med å lansere så fort de kunne. Samtlige ble utsolgt, og det fort. Sony leverte utrolig få eksemplarer av PS3 i begynnelsen, og ble solgt for mangfoldige tusen dollar på eBay. Du vet tydeligvis ikke hvor kompleks en sånn prosess er. Det er lagt store ressurser ned i å regne ut og vurdere, både med bruk av avanserte formler og matte samt sunn fornuft og overveide diskusjoner. Lanseringsdatoene er satt der de tror de har kapasitet til å lansere produktet med mindre de får feil. Det andre alternativet måtte være å bygge opp store lagere i butikkene med enorme antall eksemplarer og bruke massevis av penger på å oppgradere serverne, for så å ha en prikkfri lansering. Det ville dog blitt mye dyrere og en mye senere dato for sluttkunden. Ikke en bedre måte å gjøre det for verken forbruker eller Apple i mine øyne. I følge Netcom kommer den i løpet av Juli, mer visste de ikke påstod de. De hadde allerede gjennomgått kursing. Netcom kjører en massiv kampanje på iPhone 3GS nå, så de stoler jeg ikke helt på. De vil jo selge ut så mange av de gamle de har liggende på lager nå før folk begynner å kjøpe iPhone 4 istedenfor. Endret 14. juli 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Sant nok, mange vil nok vente hvis datoen er spikret. Uvisshet gavner nok operatørene i så måte Holder Apple på med å fikse på telefonene allerede? http://gizmodo.com/5586256/is-apple-silently-recalling-the-iphone-4-now Hvis det er to eller flere versjoner der ute kan det jo være med på å forklare hvorfor bare en del av de ser ut til å slite med dette antenneproblemet. Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 tenkte uansett på å prøve en iphone 4. så om jeg får dekningsproblemer skal de ikke få fred på spaceworld ihvertfall de får gi meg ny telefon til det er iorden eller money back. interesant dette med fiksen du linker til PL610 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå