Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Her er en nøtt til dere veteraner, bestilte en iphone med italk medium abonnement forleden dag, og jeg innser etter å ha lest artikler og pratet med brukere at 699 i måneden er for drøyt for privilegiet av å eie en middelmådig telefon med store mangler i 2008, så jeg ønsker å benytte angreretten.

Er det flere her som har samme oppfatning? Og har denne oppfatningen endret seg?

Kan jeg i så fall spørre hvorfor? Interessant tema. Jeg var storveies fornøyd med iPhone 3 med det samme den kom men ikke så fornøyd med iPhone 4. Jeg synes liksom ikke det hadde skjedd så veldig mye. Litt skuffet egentlig.

For meg var iPhone 4 mer middelmådig og med mangler enn iPhone 3. iPhone 3 var et genialt smykkeskrin som inneholdt alskens lekre saker og ting når den kom.

For meg er det helt motsatt, manglene som var tidligere var årsaken til at jeg aldri vurderte iPhone som et mulig kjøp før iPhone 4 kom. Jeg er ikke ute etter et smykkeskrin men en brukandes smarttelefon.

I tillegg fremsto plutselig Apples alternativ som det beste valget der ute selv for folk som aldri hadde eid et Apple produkt. Desire og selv SGS falt ikke i smak ift. iP4 og jeg hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med et Apple produkt fremfor andre kandidater og var nesten overbevist over at jeg ville bli eier av et Android produkt. Jeg hadde brukt omtrent et år på å speide etter og få bestemt meg for min første telefon i denne klassern.

iP4 er etter min mening noe som vant mange nye og meget teknisk bevisste kunder til Apple.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de som mener at iPhone 4 gikk i riktig retning. Jeg hadde allerede øyne oppe for første iPhone, men mobilen hadde altfor mange grunnleggende mangler, som en telefoner på den tiden hadde. Specsmessig var den heller ikke mye å juble for, og telefonen var på ingen måter pen.

Senere skaffet jeg en iPod Touch for å teste ut App Store og alt dette. Greit nok produkt (mp3), men iPhone hadde fortsatt sine mangler som ikke gjorde at jeg kunne erstatte mobilen.

Når iPhone 4 kom så var dette den tynneste smartelefonen jeg hadde sett, med et stilrent utseende. I tillegg til at Apple hadde startet kampen om å få brukbare komponenter inni telefonen. Som tidligere fornøyd kunde med iPod Touch som mp3 spiller og kollektivgaming, så valgte jeg iPhone 4, da jeg pendler mye kollektivt. Og jeg har ikke angret et sekund på kjøpet og at dette er den telefonen jeg er mest fornøyd med gjennom tidene. Det skal sies at jeg aldri hadde klart meg med en orginal iPhone 4, dog.

Lenke til kommentar

Det er helt klart mangler i orginal iOS, men det er ting som vil og kan utvikle seg som alle OS.

Eks. dette.... går det ikke å lagre nummer til en ny/eksisterende kontakt direkte fra en sms melding? Eller har jeg bare klart å glemme hvordan jeg gjorde det? I såfall er dette en av de små tingene som "makes no sense why not" he he.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

iP4 er etter min mening noe som vant mange nye og meget teknisk bevisste kunder til Apple.

Ja det har jeg forstått men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Når iPhone kom på markedet i norge så var det jeg en oppsiktsvekkende fremtidsrettet og god telefon. Den hadde genial styring, enkel menysystem og lettfattelig navigasjon mellom programmer. Jeg husker at sms på iPhone var sinnsykt rått med dialogoppsettet. Det funket veldig bra. Og i tillegg var den en musikkspiller i verdensklasse. (hvis man skiftet ut apples elendige øreplugger) Dette på en tid da ikke noe lignende eksisterte på noe annen mobiletelefon.

Jeg føler ikke helt at apple har klart å følge opp denne suksessen. iPhone 4 er litt kjedelig. Jeg hadde liksom ventet noe mer.

iPhone 4 har solgt godt den. Men android har jo hatt en helt eventyrlig vekst siden starten og vil i første kvartal 2011 passere symbian som verdens største mobile OS. Apple må jo ha sett dette og jeg hadde derfor ventet at iPhone 4 skulle bli noe virkelig spennende. Derfor skaffet jeg meg en. Og på grunn av mine høye forventninger ble jeg skuffet.

Jeg er derfor litt interessert i å høre hva dere som valgte iPhone 4 og er fornøyd med det valget tenker om dette. Jeg mener ikke at det er gjort dårlige valg for det tror jeg ikke.

Hadde vært fint med litt innspill på dette. Sånn i all vennskapelighet på en café. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det du lurer på skal være fullt mulig. Ellers hadde det vært veldig tungvindt om en skal lagre nye kontakter fra meldinger.

Men en ting som ikke er i det orginale iOS er at man ikke kan ringe fra meldinger, så utrolig lett funksjon som burde vært integrert i meldingssystemet.

HAHA, sjekket telefonen nå, begge funksjoner er faktisk der allerede :p

Lenke til kommentar

Enig med de som mener at iPhone 4 gikk i riktig retning.

Ja der er det ingen tvil om. Apple går alltid i riktig retning. Jeg synes bare de gikk litt sakte i riktig retning med iPhone4. Det kan være på grunn av at vi har en 3gs i huset som oppdateres med samme programvare. Og at iPhone 4 derfor ikke var så spennende når jeg endelig fikk den. Men jeg synes den har en del vesentlige mangler. Jeg klarer ikke å fri meg fra den tanken. Men la det ligge nå. Jeg synes det kom et par interessante svar. Men kanskje ikke så konkret som jeg turte håpe på.

Lenke til kommentar

For meg er det helt motsatt, manglene som var tidligere var årsaken til at jeg aldri vurderte iPhone som et mulig kjøp før iPhone 4 kom. Jeg er ikke ute etter et smykkeskrin men en brukandes smarttelefon.

Med smykkeskrin mener jeg selvsagt manneversjonen. En pen verktøykasse full av alt en mann kan ønske seg av smarte greier. Ikke en pen eske full av juggel. Viktig forskjell der!

Lenke til kommentar

Jeg forstår betraktningene dine Hayward og det eneste jeg kan tenke meg rundt dette er at innovasjon skjer i sykluser og ikke rundt hver eneste sving, hvor modningsfaktoren er en påfølgende prosess. Akkurat nå ser jeg på iP4 som et av de senere leddene i en viktig modningsprosess. Ellers er mitt inntrykk at Apple og deres telefoner alltid har beveget seg sakte men stødig i riktig retning, ellers hadde jeg ikke ventet helt til iP4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror det du lurer på skal være fullt mulig. Ellers hadde det vært veldig tungvindt om en skal lagre nye kontakter fra meldinger.

Men en ting som ikke er i det orginale iOS er at man ikke kan ringe fra meldinger, så utrolig lett funksjon som burde vært integrert i meldingssystemet.

Men i alle dager hehe, hvordan gjør jeg da dette uten å jailbreake *føle seg skummelt blond et øyeblikk*.

Lenke til kommentar

Jeg forstår betraktningene dine Hayward og det eneste jeg kan tenke meg rundt dette er at innovasjon skjer i sykluser og ikke rundt hver eneste sving, hvor modningsfaktoren er en påfølgende prosess. Akkurat nå ser jeg på iP4 som et av de senere leddene i en viktig modningsprosess. Ellers er mitt inntrykk at Apple og deres telefoner alltid har beveget seg sakte men stødig i riktig retning, ellers hadde jeg ikke ventet helt til iP4.

Kan det være at iPhone 4 er en mer kommersiell mobil enn iPhone 3? Altså mer tilpasset et bredere publikum?

Lenke til kommentar

Men i alle dager hehe, hvordan gjør jeg da dette uten å jailbreake *føle seg skummelt blond et øyeblikk*.

Oi, ser jeg glemte å skrive det. Toppen av meldingssamtalen. Der ser du både ring og legg til kontakter knappene.

Lenke til kommentar

Men det har jeg prøvd 100 vis av ganger. Kom det i nyere firmware kanskje? Jeg får sjekke igjen he he.

EDIT:

I alle dager, er det mulig. Ok, jeg noterer dette som en av de få "what the hell was i thinking" øyeblikkene. At det går ann å bli såpass desorientert. Jeg skylder på nylig narkose. :ph34r:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette var flaut og alt annet i den sammenheng, ha ha, takk.

Men nå ser jeg at jeg heller gjerne skulle hatt de feltene i bunn av "samtalen" og ikke at man må scrolle seg opp nødvendigvis. Jaja, alt kan ikke være perfekt :p.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...