Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Jeg brukte taske og skjermbeskytter på min 3GS, men kom til et punkt da jeg ikke gadd mer.

Mister jeg den i bakken er det jo en risk for at den blir skadet, men det er en risk jeg har akseptert.

Når jeg får tak i iPhone 4 skal jeg ikke ha noen beskyttelse på den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å erstatte glasset på baksiden på en i4 er jo null stress uansett, bare å skru ut to skruer. Så jeg regner med at det blir mulig å kjøpe glasset på ebay (har ikke sjekket) for en billig penge, kanskje det kommer custom-made baksider til i4 også, det hadde vært digg.

Lenke til kommentar

Poenget ditt er at alle andre telefoner er dekket av glass slik som iPhone?

 

Jeg skjønner poengene dine. Skal kjøpe meg en Bumper så snart jeg klarer å komme meg til UK igjen - noe jeg hadde planlagt fra starten av, dekningsproblemer eller ikke (jeg har ingen).

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Poenget ditt er at alle andre telefoner er dekket av glass slik som iPhone?

 

Jeg skjønner poengene dine. Skal kjøpe meg en Bumper så snart jeg klarer å komme meg til UK igjen - noe jeg hadde planlagt fra starten av, dekningsproblemer eller ikke (jeg har ingen).

 

Hvordan opplever du telefonen? Batteri tid(med lett forklaring på hvordan og hvor mye du bruker den).

Lenke til kommentar

Amerikansk forbrukermagasin:

 

Vil ikke anbefale iPhone 4

 

USA's ledende forbrukermagasin, "Consumer Reports", vil ikke anbefale forbrukerne å kjøpe Apples nye iPhone 4. Det sjker, fordi den ifølge forbrukerbladet oppstår et vesentlig signaltap når man holder om mobilens antenne. Consumer Reports har testet tre iPhone 4 og funnet at 'signalstyrken reduseres betydeligt' hvis man holder telefonen i venstre side, hvor antennen sitter.

 

- Det kan bety at du risikerer å miste forbindelsen hvis du befinner deg i et område med et svakt signal. På bakgrunn av dette problemet kan vi ikke anbefale iPhone 4, konkluderer magasinet ifølge Wall Street Journal.

 

- Der er snakk om et hardwareproblem, fordi signalstyrken påvirkes, når du rører ved hardwaren. Det er et stort problem, sier Mike Gikas fra Consumer Reports.

 

Apple har nå innrømmet at det er problemer, men at deres ingeniører skal løse dette.

Lenke til kommentar

AApple har jo iallefall gått ut å sagt at dette er et softwareproblem. Den mister jo ikke styrke, det er feil i koden som gjør at den feilberegner signalstyrken. Grunnen til at dette er et "problem" er det svake nettverket til AT&T. Det vil ikke ramme oss her hjemme noe særlig, og problemet skal jo også bli fikset i en update. Jeg er iallefall ikke noe redd for å kjøpe iPhone 4 pga dette.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan si dette er et software problem.

Når man ser at strekene forsvinner når man holder rundt telefonen så må det jo være hardware problem. greit at softwaren kanskje viser for mye dekning enn den skal, men når man fysisk ser at dekningen minsker når man holder rundt telefonen er det jo noe hardware relatert.

Softwaren kan ikke "vite" at du holder rundt telefonen. ( om noen skjønte den .. hehe)

 

Så jeg ser ikke helt vitsen med denne software fiksen.

Lenke til kommentar
USA's ledende forbrukermagasin, "Consumer Reports", vil ikke anbefale forbrukerne å kjøpe Apples nye iPhone 4. Det sjker, fordi den ifølge forbrukerbladet oppstår et vesentlig signaltap når man holder om mobilens antenne. Consumer Reports har testet tre iPhone 4 og funnet at 'signalstyrken reduseres betydeligt' hvis man holder telefonen i venstre side, hvor antennen sitter.

 

Med andre ord, viss du holder den med høyre hånden har du en kjangs for å oppleve endringer i signalstyrken; men hva om du holder den med venstre hånden?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan si dette er et software problem.

Når man ser at strekene forsvinner når man holder rundt telefonen så må det jo være hardware problem. greit at softwaren kanskje viser for mye dekning enn den skal, men når man fysisk ser at dekningen minsker når man holder rundt telefonen er det jo noe hardware relatert.

Softwaren kan ikke "vite" at du holder rundt telefonen. ( om noen skjønte den .. hehe)

 

Så jeg ser ikke helt vitsen med denne software fiksen.

Poenget er vel at ALLE mobiler mister litt dekning når man holder i den, men iPhone 4 hadde softwareproblem som overdrev bruk av strekene så det så ut som om man mistet mye mer.

 

Det er nok litt sant og litt for å dekke over. Kjøper telefonen selv på lansering og skal sjekke ut selv om det blir noe problem i praksis for meg.

Lenke til kommentar

Var det ikke dette jeg linket til tidligere?

Det er nok en kombinasjon av forskjellige ting her. Delvis det at signalet svekkes når man holder i den i likhet med de fleste mobiler, delvis at huden koplet sammen to aktive antenner.

Om det blir et problem i praksis her i Norge gjenstår å se.

Det kan jo også hende problemet begrenser seg til enkelte partier telefoner.

Lenke til kommentar

Det interessante med testen er jo at utenom antenneproblemene er den jo den smarttelefonen som har fått best karakter på den siden.

Helt korrekt, og samme magasin/nettside anbefalte telefonen før de fikk resultatet av de mer grundige antennetestene. Dette kommer uansett ikke til å stoppe meg fra å kjøpe iPhone 4 når den blir lansert her i landet.

Lenke til kommentar

Selv satser jeg nok på å bruke telefonen uten case når jeg en eller annen gang får kjøpt meg en iPhone 4 her til lands, skulle det vise seg å bli et problem de få gangene jeg befinner meg i et område med dårlig dekning klarer jeg nok helt fint å løse det ved å unngå å plassere håndflaten/fingrene på "skjøten" på antennen.

 

Har riktignok brukt case på både 3G og 3GS... ...en stund. Det ender alltid med at jeg dropper casen etterhvert og bruker telefonen uten noe som helst, så denne gangen tror jeg nok jeg skipper case-fasen helt og holdent, så sparer jeg de pengene. :)

Lenke til kommentar

Har riktignok brukt case på både 3G og 3GS... ...en stund. Det ender alltid med at jeg dropper casen etterhvert og bruker telefonen uten noe som helst, så denne gangen tror jeg nok jeg skipper case-fasen helt og holdent, så sparer jeg de pengene. :)

Jeg mener bumpers. Case takler ikke jeg heller, har ikke giddet å prøve en gang. Det måtte noe fra Apple til for å få beskyttelse som ikke gjør iPhonen stor og klumpete.

Lenke til kommentar
USA's ledende forbrukermagasin, "Consumer Reports", vil ikke anbefale forbrukerne å kjøpe Apples nye iPhone 4. Det sjker, fordi den ifølge forbrukerbladet oppstår et vesentlig signaltap når man holder om mobilens antenne. Consumer Reports har testet tre iPhone 4 og funnet at 'signalstyrken reduseres betydeligt' hvis man holder telefonen i venstre side, hvor antennen sitter.

 

Med andre ord, viss du holder den med høyre hånden har du en kjangs for å oppleve endringer i signalstyrken; men hva om du holder den med venstre hånden?

 

Da er det bare å ringe i vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...