Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Så hvis jeg logger på forskjellig konto så skal man også kunne ha forskjellige biblioteker på samme PC?

Det diskuteres visst her:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=404377

Man kan visst veksle mellom bibliotekene ved å holde inne alt/option når du starter iTunes.

Takker for godt svar fra dere begge :)

Er visst ikke nødvendig med forskjellige biblioteker likevel. Har nå kjøpt en iPhone til Jr (7 år) og hadde ingen problemer med å få over kun det han skulle ha på sin telefon. iTunes klarte fint å skille mellom enhetene og husket dette også i etterkant, så det er mao bare å koble til og så "hive over" det du vil skal være på de enkelte enhetene etter tur.

Lærer stadig noe nytt selv om telefonen og tilhørende system i utgangspunktet er så enkelt at selv jeg klarer å få det til... :w00t:

Men så enkelt var det altså ikke her. Hun fikk sin ipod touch 2-3 måneder før jeg fikk min iphone og hadde synket sin enhet mot laptopen jeg nevnte i en måned allerede.

Så noen måneder senere fikk jeg iphone, lasted ned itunes og installerte på min stasjonære PC. Regget iphonen der, synket og oppdaterte den.

Så etter et par måneder forsøkte vi å synke hennes ipod mot itunes på min stasjonære PC og da slettet den alt på ipoden hennes før vi abrøt prosessen.

Så det spørs om det er så enkelt som du tror eller at du bare ikke forstod hva det ble spurt om?

Så dessverre ikke "starten" på diskusjonen og forstod ikke godt nok hva du egentlig spurte om. Med forskjellige pc-er blir alt slettet og lagt inn på nytt i henhold til nytt bibliotek, enn så lenge i alle fall. Antar at vi ser en løsning på dette til sommeren, når Apples nye datasenter står klart, og at man kanskje da legger alt dette i "skyen" eller tilsvarende løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 1 time siden klarte min lille skatt på 11 måneder å kaste iPhone 4 rett i dassen. Klarte å rive den opp etter få sekunder. Strevde med å få den slått av i kanskje 10-15 sekunder på grunn av at touchdelen i skjermen slet med å lese fingrene mine :p. Så la jeg den i steikovnen på 60-70 grader i 15 minutter. Måtte så stikke på jobb for å få unna noe papirarbeid og etter å ha ligget foran en vidteovn i ca 20 minutter så begynner den å fungere. I allefall nok til å skrive dette :) en sprut elektrorens fikk begge inngangene også :) ser fremdeles at skjermen har noe på seg på innsiden, men regner med at dette snart tørker opp. Så iPhone 4 tåler kanskje mer enn hva man tror :p

Lenke til kommentar

så det får med andre ord ikke ann å synke iphonen mot to forskjellie pc er uten å miste det man har på den? skulle gjerne ha synket den både mot stasjonær pc og laptop, men håpløst når den sletter alt hver gang.

dét! Det irriterer meg jævlig

Lenke til kommentar

For 1 time siden klarte min lille skatt på 11 måneder å kaste iPhone 4 rett i dassen. Klarte å rive den opp etter få sekunder. Strevde med å få den slått av i kanskje 10-15 sekunder på grunn av at touchdelen i skjermen slet med å lese fingrene mine :p. Så la jeg den i steikovnen på 60-70 grader i 15 minutter. Måtte så stikke på jobb for å få unna noe papirarbeid og etter å ha ligget foran en vidteovn i ca 20 minutter så begynner den å fungere. I allefall nok til å skrive dette :) en sprut elektrorens fikk begge inngangene også :) ser fremdeles at skjermen har noe på seg på innsiden, men regner med at dette snart tørker opp. Så iPhone 4 tåler kanskje mer enn hva man tror :p

Jepp, eg greidde å søle en HEL jævla kopp med kaffi(inkl. ginseng konsentrat) over telefonen, fikk slått den av og lagt den til tørk fort som f. Den lever i beste velgående enda. Men regner med at fuktindikatorene dine slo ut ettersom den fikk seg en såpass fuktig tur ? :p

Lenke til kommentar

Oj så trist. Håper virkelig det ordner seg. Jeg druknet min mobil for noen år siden. Fikk da beskjed om at jo lengre den tørket jo bedre sjanse for at den klarte seg. Det var en forholdsvis åpen sak (SE P1) med tastatur. Den lå etter anbefaling fra servicemann til tørk på badegulvet i 3 dager. (etter et par timer inntullet i et hådkle i steikovnen) Den klarte seg fint. I ett år til.

Men det må jo være litt kjipt å ha mobilen full av dine og andres stool samples? Jeg mener hvis du snakker i mobilen og det lukter drit så er det ikke sikkert det er du som har dårlig ånde.

Lenke til kommentar

så det får med andre ord ikke ann å synke iphonen mot to forskjellie pc er uten å miste det man har på den? skulle gjerne ha synket den både mot stasjonær pc og laptop, men håpløst når den sletter alt hver gang.

dét! Det irriterer meg jævlig

Er jo ifølge iTunes "regelverket" lov å ha inntil 5 pc-er samtidig, men vet for lite hvordan dette i så fall skal gjøres og løses rent praktisk uten en masse løpende manuell nedlasting og oppdatering på den enkelte pc.

Har selv kun en pc med 4 forskjellige enheter oppkoblet og dette er ikke noe problem så langt. Antar dette vil endre seg dersom jeg må reinstallere Windows 7 og hvor pc-en ikke lenger har de forskjellige enhetene registrert.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg slettet album jeg har på iphone. Når jeg finner dem i itunes kommer ikke fjern opp som noe alternativ.

Om du mener det albumet som ikke er kamerarull så må du synce tlf med en tom mappe for å slette de bildene

Lenke til kommentar

Oj så trist. Håper virkelig det ordner seg. Jeg druknet min mobil for noen år siden. Fikk da beskjed om at jo lengre den tørket jo bedre sjanse for at den klarte seg. Det var en forholdsvis åpen sak (SE P1) med tastatur. Den lå etter anbefaling fra servicemann til tørk på badegulvet i 3 dager. (etter et par timer inntullet i et hådkle i steikovnen) Den klarte seg fint. I ett år til.

Men det må jo være litt kjipt å ha mobilen full av dine og andres stool samples? Jeg mener hvis du snakker i mobilen og det lukter drit så er det ikke sikkert det er du som har dårlig ånde.

15 minutter i steikovnen tok nok knekken på alt av bakterier, og heldigvis var toalettet rent og nylig nedspylt :p Men, ja er ikke noe særlig. Sist dette skjedde med meg var med en Sony Ericsson T68, mistet den når jeg snakket i telefonen og dreiv på med kveldsstellet. Tok den bare opp å pratet videre, gikk helt fint. Bare den overlever ett halvt år til så har jeg sikkert byttet mobil uansett ;)

Lenke til kommentar

Her er en nøtt til dere veteraner, bestilte en iphone med italk medium abonnement forleden dag, og jeg innser etter å ha lest artikler og pratet med brukere at 699 i måneden er for drøyt for privilegiet av å eie en middelmådig telefon med store mangler i 2008, så jeg ønsker å benytte angreretten.

Er det flere her som har samme oppfatning? Og har denne oppfatningen endret seg?

Kan jeg i så fall spørre hvorfor? Interessant tema. Jeg var storveies fornøyd med iPhone 3 med det samme den kom men ikke så fornøyd med iPhone 4. Jeg synes liksom ikke det hadde skjedd så veldig mye. Litt skuffet egentlig.

For meg var iPhone 4 mer middelmådig og med mangler enn iPhone 3. iPhone 3 var et genialt smykkeskrin som inneholdt alskens lekre saker og ting når den kom.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

For min del var det motsatt. Jeg likte mye i de tidligere iPhonene og var misunnelig på mange av de hendige appsene mange kamerater kunne briefe med, men jeg avsto å kjøpe alle sammen fordi jeg følte de manglet for mye til at jeg kunne forsvare det. Det var først når iPhone 4 kom jeg følte jeg kunne virkelig nyte iPhone, med godt forbedret OS, bedre skjerm, kraftigere, finere design (min mening), osv. Det var først da jeg følte at en iPhone-modell hadde alt jeg trengte i en telefon, og jeg er fortsatt strålende fornøyd med den. Det er kanskje litt annerledes for en som ikke har hatt iPhone før og alt sånn sett er nytt, men jeg følte det altså motsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min oppfatning var at iPhone var bort i mot totalt ubrukelig så lenge multitaskingen glitrer med sitt fravær, først når denne var på plass kunne eg finne på å gløtte bort på moblilen med to øyne :) Etter hvert som man faktisk kunne bruke telefonen til flere ting samtidig ble eg litt interesser i 3Gs'en til dama, som til slutt endte med en iPhone 4 til meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Min oppfatning var at iPhone var bort i mot totalt ubrukelig så lenge multitaskingen glitrer med sitt fravær, først når denne var på plass kunne eg finne på å gløtte bort på moblilen med to øyne :) Etter hvert som man faktisk kunne bruke telefonen til flere ting samtidig ble eg litt interesser i 3Gs'en til dama, som til slutt endte med en iPhone 4 til meg.

Når jeg fikk min første iPhone så var multitasking et ord jeg ikke hadde brukt siden jeg argumenterte for amigaens fortreffelighet.

I dag er multitasking noe jeg ikke klarer meg uten. Hver dag, hele dagen.

Lenke til kommentar

Det var de som mente det ikke var så mye vits, men det fantes veier rundt det på noen ting. Nettradio i bakgrunnen f.eks.

Selv ville jeg ha navigasjon og Spotify i bakgrunnen, og i dag er det antagelig det jeg bruker det til mest.

Fast appswitching derimot, er noe som de fleste nok har mer nytte av enn multitasking.

Edit: Skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...