Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg har tatt en enkel restart, har hvertfall tatt noen respring, men skader ikke å ta en til. Batteriet varer lenge nok, men er irriterende når jeg vet det kan bedre.

Batteriet fikk kortere levetid etter en av de siste firmware oppgraderingene. Derfor har ikke jeg oppgradert ennå.

Lenke til kommentar

Tror jeg har tatt en enkel restart, har hvertfall tatt noen respring, men skader ikke å ta en til. Batteriet varer lenge nok, men er irriterende når jeg vet det kan bedre.

Batteriet fikk kortere levetid etter en av de siste firmware oppgraderingene. Derfor har ikke jeg oppgradert ennå.

Jeg har ikke oppgradert selv, så problemet lå ikke der. Men en fullstendig restart fikset på sakene.

Lenke til kommentar

Du "låser den opp" slik at du feks kan bruke apps som ikke går via appstore, du kan bruke piratprogrammer(selv om det må gjøres mer enn bare å jailbreake den) osv. Jeg jailbreaket telefonen min kort tid etter at jeg fikk den, men valgte å oppdatere til nyeste programvare og har ikke tatt bryet å jailbreake den igjen. Det er egentlig poengløst slik jeg bruker telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke lagt ut bilder på face fra tlf, kommer sånn "kan ikke legge ut bildet, vil du lagre?" typ melding.

Det får ikke jeg heller :( Klarte det før, men nå trykker jeg på bilde og så kommer de andre bildene i mappen opp og ikke noe mere :(

Noen forslag?

Har også merket at batteriet blir FORT utladet etter siste oppdatering :(

Lenke til kommentar

Selv om dette ikke er jailbreak tråden er det interesant om man lister opp hvorfor man har blitt frelset. Noe konkret...

*Infinidock - En dock man kan scrolle i og ha evig med apps på og man bestemmer selv hvor mange man skal ha per "side".

*Infiniboard - Infiniboard gir deg muligheten til og scrolle nedover på springboardet slik at du kan ha evig med apps per side.

*SBSettings - SBSettings gir deg muligheten til de aller viktigste settingsene når som helst f.eks brightness,Wi-fi,Flymodus osv.

Det er mine topp 3 iOS tweaks som man bare kan få gjennom jailbreak, altså 3 gode grunner til å jailbreake. Men det er jo selvfølgelig tusenvis av forskjellige muligheter som åpner seg via å jailbreake, du kan lage dine egene themes, du kan laste ned apps som apple ikke har godkjent eventuelt apps som ikke lengre er på appstore osv.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke lagt ut bilder på face fra tlf, kommer sånn "kan ikke legge ut bildet, vil du lagre?" typ melding.

Det får ikke jeg heller :( Klarte det før, men nå trykker jeg på bilde og så kommer de andre bildene i mappen opp og ikke noe mere :(

Noen forslag?

Har også merket at batteriet blir FORT utladet etter siste oppdatering :(

Du kan prøve med en hardreset, dvs. holde av/på knappen og hjemknappen inne til eplelogoen kommer fram. Da vil den bruke litt lenger tid på å starte opp da den laster inn operativsystemet på nytt.

Hvis det fremdeles ikke hjelper, er det mulig en gjenoppretting vil hjelpe. Bare husk å kopier ut bilder osv. just in case :)

Jeg har ikke testet å legge ut bilder på facebook selv, desverre.

Lenke til kommentar

et spm når det gjelder gjennoppretting av tlf. Jeg lurer på å gjøre det nå nemlig. Jeg har tatt backup av alle bildene mine. Også har jeg tatt sikkerhetskopi i itunes. Vil tlf få overført alle bilder, sms'er og apps når jeg gjennoppreter tlf fra den sikkerhetskopien etter å ha gjennopprettet den til fabrikk instillinger? Noe annet jeg eventuelt mister? Hva med innstillinger for mail, synkronisering av kontakter og kalender osv?

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Min ble akkurat som den gamle, det er en av fordelene med iTunes.

MIster/ødelegger man telefonen sin, er det bare å gjenopprette den nye fra forrige sikkerhetskopi.

Vips, så er den akkurat som den gamle var da man tok sikkerhetskopien :)

Hmm lurer på om jeg måtte legge inn noen passord på nytt ved nærmere ettertanke. F.eks exchange. (Brukte min 3GS samtidig, så jeg roter antagelig litt her)

Lenke til kommentar

Folk må bruke telefonen ganske mye mer enn meg om de får batteriet til å vare i kun et døgn. Batteritid var noe av den største forbedringen jeg merket da jeg gikk fra 3g til 4.

ikke NOE problem! bare å laste ned et spill du blir hekte på det. i mitt tilfelle så var det Dungeon Hunter 2 som fikk meg til å tømme batteriet på kort tid.

Lenke til kommentar

Folk må bruke telefonen ganske mye mer enn meg om de får batteriet til å vare i kun et døgn. Batteritid var noe av den største forbedringen jeg merket da jeg gikk fra 3g til 4.

ikke NOE problem! bare å laste ned et spill du blir hekte på det. i mitt tilfelle så var det Dungeon Hunter 2 som fikk meg til å tømme batteriet på kort tid.

Forventer ikke å kunne spille 3D-intensive spill i to døgn heller, jeg mente normal bruk :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...