thomassit0 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Er simkortet aktivert? Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Tror det er det, ja. Skrev inn pin-koden når jeg satt det inn og i følge brevet fra netcom skal det funke etter at man har skrevet inn pin-koden ... :/ Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Vent! Når jeg omstartet den kom det opp en melding: Venter på aktivering. Dette kan ta noe tid. hmm ... :/ Noen som vet hvooor lang tid? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Vent! Når jeg omstartet den kom det opp en melding: Venter på aktivering. Dette kan ta noe tid. hmm ... :/ Noen som vet hvooor lang tid? Skal gå fort. Koblet den til iTunes osv? Er noe registreringsshit der, vet ikke om det har noe betydning men. Lenke til kommentar
b-bert Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei! Har akkurat fått skaffet meg en 32gb iPhone 4. Godt fornøyd så langt, men har et lite spørsmål når det gjelder bilder. For det første, hvordan kan man lettest legge bilder over på telefonen? I iTunes har jeg funnet fanen for bilder, men den lar meg bare synkronisere én mappe.. Kunne gjerne tenkt meg å ha importert litt flere mapper. Dermed får man kun to albumer i bildeappen, kamerarull og bildebibliotek (med kun den ene mappen man har synkronisert). Hvordan kan man lettest organisere i flere albumer på telefonen? F.eks. "venner", "jobb" osv? Er vant til å ha mappestrukturer, men har en følelse av at iPhonen oppfører seg annerledes. Hvis dette må ordnes på pc, så kjører jeg Windows.. Noen gode gratisprogrammer til dette formålet? Videre har jeg ikke funnet noen god løsning for å lagre e-post vedlegg eller å slette bilder som ikke ligger i kamerarull, eller velge hvor bilder man laster ned fra nettet skal lagres (de ender alltid opp i kamerarull - ville vært mest logisk med bildebibliotek eller en egen nedlastingsmappe). Fint om noen kan hjelpe en nybegynner med disse spørsmålene.. Rart at så enkle ting skal være så vanskelig på en telefon som ellers er så lett at nesten alt sier seg selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Som Thomas nevnte tidligere, veldig behagelig leveringstid fra telefonen ble sendt til jeg fikk den på døra. Tre dager fra Nederland til Norge er jo i og for seg ingenting å klage på. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Godt å se tiden der man måtte vente 2-3 uker, er over ihvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Definitivt. Glad de bruker alt annet enn posten, skal jeg være ærlig. Rask leveringstid burde jo vært en del av det man betalte for når man punget ut med flere tusen for et produkt. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Hei! Har akkurat fått skaffet meg en 32gb iPhone 4. Godt fornøyd så langt, men har et lite spørsmål når det gjelder bilder. For det første, hvordan kan man lettest legge bilder over på telefonen? I iTunes har jeg funnet fanen for bilder, men den lar meg bare synkronisere én mappe.. Kunne gjerne tenkt meg å ha importert litt flere mapper. Dermed får man kun to albumer i bildeappen, kamerarull og bildebibliotek (med kun den ene mappen man har synkronisert). Hvordan kan man lettest organisere i flere albumer på telefonen? F.eks. "venner", "jobb" osv? Er vant til å ha mappestrukturer, men har en følelse av at iPhonen oppfører seg annerledes. Hvis dette må ordnes på pc, så kjører jeg Windows.. Noen gode gratisprogrammer til dette formålet? Videre har jeg ikke funnet noen god løsning for å lagre e-post vedlegg eller å slette bilder som ikke ligger i kamerarull, eller velge hvor bilder man laster ned fra nettet skal lagres (de ender alltid opp i kamerarull - ville vært mest logisk med bildebibliotek eller en egen nedlastingsmappe). Fint om noen kan hjelpe en nybegynner med disse spørsmålene.. Rart at så enkle ting skal være så vanskelig på en telefon som ellers er så lett at nesten alt sier seg selv iTunes definerer en mappe på PC-en din hvor den legger bildene dine når du synkroniserer PC og telefon. Det eneste du da må gjøre er å definere alle de undermapper du vil ha under denne og legge bildene dine i den enkelte mappe, så vil dette bli slik neste gang du synkroniserer mobilen din med PC-en. Alle bilder du tar med kameraet og/eller laster ned/lagrer fra nettet/e-post vil automatisk bli lagret i bilderull. Neste gang du synkroniserer telefon og PC bruker du utforsker til å aksessere telefonen og flytte bildene fra telefonen til den mappen på PC-en hvor du vil ha dem. Er sikkert mulig å gjøre dette på andre måter, men det var den jeg kom på i farten... Endret 14. januar 2011 av Stool Sample Lenke til kommentar
b-bert Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei og takk for hjelpen Skal prøve meg litt frem og se er jo en ypperlig skjerm å vise frem bilder på (naturlige farger osv) Lenke til kommentar
Infinity Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hvordan kan man se hvor stort (i kilobyte) feks. et bilde eller et videoklipp er? På min gamle Nokia n97 klikket jeg bare på "detaljer" og fikk opp alle opplysningene om bildet/videoklippet.... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Etter å ha fulgt med på denne diskusjonen så virker det som om det er påfallende mange som ikke få til å bruke denne telefonen. Er det da så enkel å bruke som reklamen sier eller er folk idioter når de skal bruke den ? Kan det være at den er for avansert ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Etter å ha fulgt med på denne diskusjonen så virker det som om det er påfallende mange som ikke få til å bruke denne telefonen. Neida, de er bare ikke lure nok til å se i manualen eller søke på nettet før de spør. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Etter å ha fulgt med på denne diskusjonen så virker det som om det er påfallende mange som ikke få til å bruke denne telefonen. Neida, de er bare ikke lure nok til å se i manualen eller søke på nettet før de spør. jeg har det inntrykket mange som kjøper seg en telefon forventer at den skal kunne brukes med en gang. slik er det med enkle telefoner. Når ting blir lit mere avansert så trenger man bruksanvisningen. hvis en dings er enkel å bruke men byr på avanserte muligheter så stiller jeg spørsmåltegn ved nødvendigheten av bruksanvisningen. Nå regner jeg med at det er de som vill være veldig avanserte som sliter litt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Nå regner jeg med at det er de som vill være veldig avanserte som sliter litt Hvis du leser innleggene til de som spør etter hjelp så ser du også hva de spør etter hjelp til. Mange (ikke alle, men mange) hadde selv løst problemet hvis de bare hadde prøvd, ved å for eksempel snoke rundt i innstillingene på telefonen eller i iTunes, eller ved å søke. Men du har rett angående å forvente at den skal kunne brukes. Jeg er slik selv, med nye tekniske duppeditter jeg kjøper meg. Jeg leser som oftest ikke bruksanvisningen før jeg må, og kaster gjerne bort et par timer på å lete i menyene, selv om det står forklart på side X i manualen som ligger på bordet. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja, "Ekte menn leser ikke bruksanvisninger" Pleier som oftest å prøve å finne ut av ting selv, før jeg eventuelt googler, for så å spørre på forum om jeg ikke har funnet det ut enda. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 TuneIn Radio-app anbefales. 40 000 kanaler i nydelig utforming for bare 6 kroner. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Har lastet ned/opp over 50 GB på tre måneder. Og det er kun med iPhone. iPad-forbruk kommer i tillegg. Digg med NetCom. http://bildr.no/view/801349 Endret 15. januar 2011 av Zeke 1 Lenke til kommentar
Infinity Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Etter å ha fulgt med på denne diskusjonen så virker det som om det er påfallende mange som ikke få til å bruke denne telefonen. Neida, de er bare ikke lure nok til å se i manualen eller søke på nettet før de spør. jeg har det inntrykket mange som kjøper seg en telefon forventer at den skal kunne brukes med en gang. slik er det med enkle telefoner. Når ting blir lit mere avansert så trenger man bruksanvisningen. hvis en dings er enkel å bruke men byr på avanserte muligheter så stiller jeg spørsmåltegn ved nødvendigheten av bruksanvisningen. Nå regner jeg med at det er de som vill være veldig avanserte som sliter litt Når folk spør om Iphone 4 hjelp i en tråd som heter "Iphone 4 Cafe Prat i vei..." er det første som slår meg at det er ganske normalt. Det som ikke er normal oppførsel er sure oppgulp til svar fra noen få brukere her inne, når noen er så stakkerslig å spør om hjelp! Jeg som "vanlig" mobiltelefonbruker er drittlei av å lese om kranglingen og spydighetene deres! Iphone 4 tråden her har over 300 sider og når jeg prøver å lete gjennom dem etter tips og svar på mine spørsmål, opplever jeg at 1/3 av tråden er krangling og spydigheter av noen få brukere her inne. Skjerp dere!! 2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hmm, mente det var en "Det beste fra App Store" e.l. tråd her et sted, men klarer ikke finne den.. Noen som vet? Og så lurte jeg forresten på om noen vet om en bra og rask app for å laste opp bilder til en eller annen side? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå