DanieI Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hvordan bruker man en backup til iPhone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Bruker den vel hvis du skulle ha problemos med telefonen og trenger å få ting tilbake slik de var før du fikk problemer? Om telefonen er fuskete tror jeg det bare er å koble den til en maskin med iTunes for så å velge "gjenopprett"? Usikker. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Bruker den vel hvis du skulle ha problemos med telefonen og trenger å få ting tilbake slik de var før du fikk problemer? Om telefonen er fuskete tror jeg det bare er å koble den til en maskin med iTunes for så å velge "gjenopprett"? Usikker. Jeg tenkte på hvordan jeg bruker en backup som jeg har tatt. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Tror man høyreklikker på telefonen i listen og velger gjenopprett fra sikkerhetskopi. (Jeg har akkurat gjort det selv, så jeg burde virkelig husket dette ) Da får du opp en liste over sikkerhetskopiene dine og når de er fra. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Tror man høyreklikker på telefonen i listen og velger gjenopprett fra sikkerhetskopi. (Jeg har akkurat gjort det selv, så jeg burde virkelig husket dette ) Da får du opp en liste over sikkerhetskopiene dine og når de er fra. Takk, det funka flott Hva er deres favoritt apps? Lenke til kommentar
surtei Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei, nettopp kjøpt meg iphone 4, og har noen spørsmål. Hvor lenge bør godsaken lade før man bruker den for første gang? Kan eg lade den på pcen samtidig som eg småtukler med den? Mikrosim var de utsolgt i alle butikkene eg var i, har hørt dette er mulig å gjøre selv, altså klippe ett vanlig simkort om til mikrosim? Noen som har en fin guide for dette? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hvor lenge bør godsaken lade før man bruker den for første gang? Kan eg lade den på pcen samtidig som eg småtukler med den? Ja, bare å tukle ivei! Mikrosim var de utsolgt i alle butikkene eg var i, har hørt dette er mulig å gjøre selv, altså klippe ett vanlig simkort om til mikrosim? Noen som har en fin guide for dette? Google it. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det siste jeg leste var at man ikke skal lade, men bruke det tomt før første lading. Men finner desverre ikke linken i farten. Lenke til kommentar
surtei Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Den er altså fulladet fra før? har ikke våget å prøve, vil ikke ødelegge batteriet allerde Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det siste jeg leste var at man ikke skal lade, men bruke det tomt før første lading. Men finner desverre ikke linken i farten. Jeg trodde det at man måtte lade helt opp/ut var noe som hang igjen fra "gamle dager"? Den er altså fulladet fra før? har ikke våget å prøve, vil ikke ødelegge batteriet allerde Nei. Batteriet har vel litt strøm på seg, men fulladet er det nok ikke. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Alt dette lade-hysteriet er bare noe som henger igjen fra gamledager da man hadde andre typer batterier. Kilde: http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117/2 Endret 12. januar 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Noble Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 go dag kjære iphone 4 brukere. håper jeg er på rett plass. det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med "to do/note" apps her. de jeg har sett på er: Awesome Note (+Todo) til 21kr av BRID. 2Do: Tasks Done in Style til 39kr av guided ways technologies Pocket Informant (calender & tasks) til 69kr fra web information soloutions bento til 29kr fra FileMaker, Inc. har lest kritikken til alle tre og har blitt usikker på hvilken av dem jeg skal kjøpe, og siden jeg ikke får stilt spm på appstore så henvender jeg meg til dere. håper egentli bare på at noen har kjøpt en eller flere av disse og har noe å fortelle om dem. både positivt og negativt og anbefalinger. og om dere skulle hatt noen andre å anbefale så er det og bra (inkl grunn). håper jeg er på rett plass for dette spm.. håper på svar. takk Har prøvd mange todoapplikasjoner og har landet på 2do, den lar deg organisere gjøremål, lister og prosjekter uten å "komme i veien for deg" Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Alt dette lade-hysteriet er bare noe som henger igjen fra gamledager da man hadde andre typer batterier. Det var det jeg tenkte! Takk for linken. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 på generelt grunnlag: Nå er det slike at alle typer (oppadbare) batterier taper kapasitet over tid.Også den nye typen Før måtte man ladde batteriet helt ut for at ikke kapasiteten raskt skulle svekkes. Den nye typen tåler også mere. før kunne man redusere kapasiteten ved å ladde på nytt før det var lite strøm igjen ( kladde ladding ). I dag er det ikke så nøye. Likevel så vil det være lurt og av og til ladde batteriet helt tom før det laddes opp igjen . man forlenger da levetiden på batteriet en del ( hvor mye vet jeg ikke ). I hvilken grad mobiltelefon batterier skiller seg ut vet jeg ikke , men mange typer batterier er laget for å tåle kladde ladding bedre en andre. En annen sak er hvor upraktisk det er å måtte tømme mobil batteriet for strøm når det for mye igjen for ladding men for lite til praktisk bruk. Man får jo ikke lov til å ta ut batteriet i en Iphone Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det siste jeg leste var at man ikke skal lade, men bruke det tomt før første lading. Men finner desverre ikke linken i farten. Jeg trodde det at man måtte lade helt opp/ut var noe som hang igjen fra "gamle dager"? Jeg finner desverre ikke linken noe sted i loggen min. Egentlig litt synd da jeg mener å huske at det var en link der, men jeg husker ikke til hvor Men å lade batteriet helt opp og ut den første gangen og gjerne et par-tre ganger til ser ut til å virke positivt på kapastiteten. Man skal derimot ikke ha for vane å lade batteriet helt ut, da vil man forkorte levetiden, ganske fort. Elektronikken som styrer batteriet og batterimåleren kan/bør kalibreres ved å lade batteriet helt ut en gang i måndeden, eller hver 30. lading. Hvis jeg husker riktig, skal batteriet i f.eks MacBook ved riktig bruk ha igjen 80% av kapasiteten sin etter 5 år. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Da var iOS 4.3 Beta 1 lagt inn på telefonen, og den fungerer fint som wifi-hotspot slik Amobil skriver om her. Bra at den funksjonen endelig er på plass! Ellers har jeg ikke oppdaget noe nytt 15 minutterne jeg har prøvd ut 4.3 Beta 1, men det er sikkert mer som dukker opp av nyheter etter hvert. Edit; Fikk en sms nå nettopp og da vibrerte den med flere små støt, enn et kort ett som var vanlig i tidligere firmawares. Kan hende det er en bug fordi det er beta, eller at de har endret på vibrasjonen med vilje. Endret 12. januar 2011 av Hedonism Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Bestilte i4 mandag ettermiddag, i går (onsdag) morgen fikk jeg den på døren. Ganske imponerende, spesielt mtp. at det sto forventet levering 24. januar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvor bor du? Bestilte min i går, fikk beskjed om at den var sendt i dag, kan jeg da regne med å få den på f.eks. fredag? Bor forøvrig i Drammen. Stod forventet levering i selve bestillingen 17., mens det ble oppgitt 24. på nettsidene. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Heisann. Når jeg setter inn mitt nye sim-kort, skal jeg ifølge netcom kunne ringe og alt mulig med en gang. Men det skjer ikke ... Står fortsatt ingen tjeneste. Noen som har hatt samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå