Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså jeg har 16 gb versjonen, og det er ca 14 gb totalt, så jeg anntar at de to siste er til Os osv... Men av de 14 gb som skal være dedikerte til brukeren, altså til apps, musikk, filmer ol så står det i iTunes at 2.2 gb er brukt til "annet". Jeg tviler på at det er os'et. Og lurer på hva enn de 2.2 gb kan være? Er det ting som kontakter og meldinger? Uansett virker det drøyt at jeg har 2.2gb med mld og kontakter! Har ikke mer enn kanskje 100 kontakter. Selvom jeg sikkert har nærmere 2-3-4 tusen meldinger så tviler jeg på at det tar 2.2 gb

Lenke til kommentar

Hjemme, inne i huset, er det elendig dekning på 3G, såpass dårlig at den faller ut med jevne mellorom. Telefonen insisterer på å koble til 3G uansett her, så jeg mister en del samtaler. Dersom jeg skrur av 3G får jeg full dekning. Det er i og for seg ikke noe problem å ha 3G avskrudd hjemme siden jeg bruker WiFi til data, men når jeg IKKE er hjemme vil jeg jo gjerne ha 3G uten å måtte skru den av og på :-( Forslag?

Lenke til kommentar

Altså jeg har 16 gb versjonen, og det er ca 14 gb totalt, så jeg anntar at de to siste er til Os osv... Men av de 14 gb som skal være dedikerte til brukeren, altså til apps, musikk, filmer ol så står det i iTunes at 2.2 gb er brukt til "annet". Jeg tviler på at det er os'et. Og lurer på hva enn de 2.2 gb kan være? Er det ting som kontakter og meldinger? Uansett virker det drøyt at jeg har 2.2gb med mld og kontakter! Har ikke mer enn kanskje 100 kontakter. Selvom jeg sikkert har nærmere 2-3-4 tusen meldinger så tviler jeg på at det tar 2.2 gb

Nei, mesteparten av av de "manglende" 2 GB-ene kommer av at det er forskjell fra GB (GigaByte=1,000,000,000 byte), til GiB (GigabinerByte=1024MiB=1,073,741,824 byte). iPaden har 16 milliarder byte, og med GiB-systemet, blir dette 14,9 GiB. Det som da mangler går mest sannsynlig til systempartisjonen (som på iPhone er rundt 500-600 MiB hvis jeg husker riktig). Det er også derfor en 1TB harddisk, egentlig er på ca. 931 GiB.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En pris må vi betale for at det skal gå smooth vettu :p /jk

tommelfingerregelen er vel at jo mindre kode, jo lettere, raskere og glattere går ting?

Det var en spøk basert på den elleville diskusjonen over hvorfor android aldri føles like glatt og elegant som iOS :)

Lenke til kommentar

Når jeg fikk iPhone 4'en min så var det en "fane" (vet ikke helt hva jeg skal kalle det) som het "Verktøy" der alle programmer av den typen lå under.

Ser at flere på youtube har laget slike "faner" for andre programmer.. F.eks en for sosiale medier og samlet Facebook, Twitter osv under en. Hvordan lager jeg slike?

Håper på kjapt og lett svar :)

NVM; Fant det ut :))

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

hei, jeg lurte bare på om det finnes en app som gjør slik at man kan sjekke hvor mye man har igjen på abonnementet. feks hvis man har 1000 sms, 1000 ringe minutter, 1000 mms og 1000 mb. FOR IPHONE 4. finnes dette. har lest om call meter NG, men dette virker ikke på ihpone4. noen tips?

Lenke til kommentar

hei, jeg lurte bare på om det finnes en app som gjør slik at man kan sjekke hvor mye man har igjen på abonnementet. feks hvis man har 1000 sms, 1000 ringe minutter, 1000 mms og 1000 mb. FOR IPHONE 4. finnes dette. har lest om call meter NG, men dette virker ikke på ihpone4. noen tips?

0

Heisann, høres ut som vi har samme abbonnoment :) Jeg har lastet ned DataMan for å følge med på nettbruken min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...