Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Men hvordan og hvor definerer man grensen mellom noe som er en kopi ,og der bare noe av designet er lånt ?

Et utmerket spørsmål som fortjener en egen tråd. Bare ikke enda et kvasifilosofisk sidesprang i denne tråden.

Da ødelegger det spørsmålet, men mener du det så får du operette den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ødelegger det spørsmålet, men mener du det så får du operette den

Gratulerer med mitt første ikke-reklamerelaterte rapporterte innlegg her på forumet. Den var ærlig fortjent.

Over til noe helt annet, etter man fikk multitasking har det vært lite snakk om hvilke nye features man vil få etterhvert som iOSversjonen kryper mot 5-tallet. Blir det mer "levende" apps som kalenderen kjørende i bakgrunnen?

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett veldig interessant spørsmål!

Eg velger da å følge opp med dette spørsmålet:

Hva er det vi iPhone 4 brukere savner i dag?

Fraværet av multitasking var faktisk en dealbreaker for min del, og eg syns at en iPhone var regelrett ubrukelig så lenge dette her var mangelvare. Eg har alltid ment at iPhone var gav den glatteste opplevelsen, var best å skrive på og var i toppen når det gjaldt design. Men når den var så ekstremt lite fleksibel, så veide alt det andre ikkje godt nok opp.

Multitaskingen kom, og iPhone ble aktuelt. Gratulerer Apple :)

Rent personlig, uten å dra inn ett visst annet OS, håper eg at neste iOS versjon åpner for litt mere fleksibilitet i form av eget oppsett, uten at det skal påvirke de som ønsker standard oppsettet slik det er i dag. Faren da er jo at OS`et krever mer og går på bekostningen av ytelsen. Men dette tror eg Apple fint greier å sy sammen, så gode de er å optimalisere programvaren opp i mot hardware.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eg er knallfornøyd med iPhone 4, men det er klart eg savner enkelte funksjoner i fra gamletelefonen, HTC Desire. Men i det store og hele er eg så fornøyd med hvor stabilt,kjappt og enkelt ting er med iPhone. Appstoren er ett stort pluss, og langt forran konkurrentene(som forventet).

Nesten 6k for en mobil er mye, og eg vil nesten påstå at en iPhone 4 ikkje er verdt det. Men eg hadde bra mye penger tilgjengelig på det tidspunktet og ting gikk så det gikk :p

Lenke til kommentar

Etter nesten et 10-år på let etter den "perfekte" mobil, har jeg endelig funnet den i Iphone 4! Har hatt den i 3 mndr, og begynner ikke å bli lei en gang (det har aldri skjedd før)

For å respondere på en viss her inne som ikke ser ut til å gi seg (sikkert veldig kjedelig på div HTC og android-tråder..)

Det vil vel være saker og ting på en mobil som har enten svakheter eller mangler, og spiller større eller mindre rolle for hver enkelt?

Det er vel derfor man har flere merker og modeller?

Den som funker best for Per trenger ikke nødvendigvis funke best for Pål..

Har selv hatt bl a desire, men solgte den etter 2 uker, for jeg likte rett og slett ikke operativsystemet, det betyr ikke at det er dårlig. Det betyr ikke heller at jeg skal prøve å frelse verden med et annet os som jeg synes er bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Iphone 4 er perfekt, det eneste som irriterer meg er at når jeg ser videoer på youtube, tv2 sporten osv, så må jeg passe på hvordan jeg holder mobilen, holder jeg litt for mye og feil, mister jeg et par 3g bars, og det blir et helvette med bufringen.

Meget dårlig.

Endret av Skroll
Lenke til kommentar

Det betyr ikke heller at jeg skal prøve å frelse verden med et annet os som jeg synes er bedre.

Fanboys vet du. En person som digger HTC Desire HD og mener den er bedre enn iPhone KREVER at alle andre mener det samme.

Selsvagt er det ikke slik ting fungerer, alle har sin mening. Det er som XBOX vs PS3, eller datteren og mora..Noen liker datteren, noen liker mora ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Iphone 4 er perfekt, det eneste som irriterer meg er at når jeg ser videoer på youtube, tv2 sporten osv, så må jeg passe på hvordan jeg holder mobilen, holder jeg litt for mye og feil, mister jeg et par 3g bars, og det blir et helvette med bufringen.

Meget dårlig.

Da er den vel strengt tatt ikke perfekt. Uansett veldig fornøyd med min, kommer ikke på noe jeg misliker.

Lenke til kommentar

4) Metallbåndet på LG'en ser ut til å være mer fremtredende enn på iPhone, dvs. at det ser ut som om det stikker mer ut til sidene i forhold til det svarte "glasset" enn tilfellet er på iPhone. Det ser også ut som om LG'ens metallbånd er svakt krummet sammenlignet med iPhone, og muligens ikke så bredt som på iPhone.

Du kødder.

Neida, den jobben er fortsatt din.

Lenke til kommentar

... og skal du overbevise meg om noe annet ...

Det tror jeg nok ikke er mulig.

Da jeg var i militæret, regnet vi prisen på alt i "antall halvlitere".

Nå er det noen som beskriver alt i "forhold til iPhone".

Hvis iPhone hele tiden er din referanse, så vil du alltid finne aspekter ved andre telefoner som ligner på iPhone. Hvis du aldri bruker noe annet som referanse, så kan du fort bli sittende med inntrykk av at Apple har oppfunnet alt. (De var nok ikke først ute med å plassere høyttaleren øverst, midt på.)

Det blir litt som med kristne mennesker som er stolte av sine "kristne verdia", noe som får mange f.eks. buddhister til å undre seg over når god folkeskikk ble noe særegnet kristent.

Lenke til kommentar

Se på f.eks hullet for mute-knappen. Den har også ekstra skruehull hvis man skal være pirkete ;)

Det er ikke synlig for mine øyne - du har ikke et bilde med bedre oppløsning?

Har en uenighet pågående med en annen kar, hvorpå jeg mener å oppleve at android lagger/hakker mer enn hva iPhone 4 gjør.. Er det bare jeg som merker det??

Du sammenligner en mobiltelefon med et operativsystem ...

Hvilken Android-mobil tenker du på?

Lenke til kommentar

Har en uenighet pågående med en annen kar, hvorpå jeg mener å oppleve at android lagger/hakker mer enn hva iPhone 4 gjør.. Er det bare jeg som merker det??

Utifra ett drøyt halvt år med HTC Desire, mange forskjellige ROMS og oppsett tilsier mine erfaringer at iOS er mere smooth enn Android 2.1/2.2

Dette trenger ikkje vere tilfelle med mobiler kraftigere enn Desire.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Heisann, hvis jeg kjøper iphone 4 uten abbonement og bruker kontantkort, vil jeg kunne surfe på det trådløse nettet vi har på høyskolen gratis, som jeg nå gjør med bærbar pc ?

Jeg begynner å bli for gammel for å ha pc i ryggsekken hver dag.

Takk for svar, selv om dere sikkert syns spørsmålet er litt dumt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...