Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Seriøst , her skal man jo diskutere IPhone mot konkurrentene i denne tråden samt problemene med iPhone.

Nei. Ønsker du å starte en diskusjon rundt bestemte sider/problemer med iPhone og/eller Apple kan du opprette en egen tråd. Dette gjelder også hvis du vil sammenligne iPhone (4) med andre mobiltelefoner.

Jeg skriver dette som en bruker av denne tråden, ikke som moderator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den andre elgen: Vi mener den nærmest er et duplikat av designet på iPhone 4. Metallkanten rundt, tre hull under (mikrofon, høyttaler og tilkobling), svart og blank, plasseringen av volumknapper, farger osv er nærmest identisk med iPhone 4. Det er nok ingen som i denne sammenheng sier at LG eller andre produsenter er dårlig, men designet på visse telefoner er veldig likt designet på iPhone 4, og det er ikke noe man har sett tidligere hos slike store produsenter, men heller hos mindre, kinesiske produsenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst , her skal man jo diskutere IPhone mot konkurrentene i denne tråden samt problemene med iPhone.

Nei. Ønsker du å starte en diskusjon rundt bestemte sider/problemer med iPhone og/eller Apple kan du opprette en egen tråd. Dette gjelder også hvis du vil sammenligne iPhone (4) med andre mobiltelefoner.

Jeg skriver dette som en bruker av denne tråden, ikke som moderator.

Da må jeg ha oppfattet poenget med posten helt feil.

jeg kommer å svare på innlegget til deg som om du moderator , ikke vanlig bruker

Forøvrig så kan det virke som temaet endrer på en slik måte at det er vanskelig å følge med.

det hel begynte da en ( eller flere ) skulle gjøre narr av skrivefeilene mine og nektet å korgeire meg pr PM.

Hvis denne poste ikke er til å for sameligne Iphone med andre telefoner , diskuter problemer med den og gi tips , hva er da poenget med den ?

Lenke til kommentar

den andre elgen: Vi mener den nærmest er et duplikat av designet på iPhone 4. Metallkanten rundt, tre hull under (mikrofon, høyttaler og tilkobling), svart og blank, plasseringen av volumknapper, farger osv er nærmest identisk med iPhone 4. Det er nok ingen som i denne sammenheng sier at LG eller andre produsenter er dårlig, men designet på visse telefoner er veldig likt designet på iPhone 4, og det er ikke noe man har sett tidligere hos slike store produsenter, men heller hos mindre, kinesiske produsenter.

Det har jeg da forstått for lengst.

Jeg spekulerte bare lit på mulige årsaker til det.

( det er tydeligvis ikke temaet her )

Nå er jo Samsung et koreansk selskap. Koreanske selskap har jo også også drevet med kopiering.

Jeg synes nå mange av morddelene til HTC ligner på IPhone ( i hvertfall på avstand)

Lenke til kommentar

Er det andre her som har en litt rar lyd i telefonen?

F.eks hvis jeg legger den på et bord, høres det ut som det er noe som er løst inne i selve tlf. Har prøvd å holde rundt knappene for å se om disse kan være løse på noen måte, uten at det hjelper. Kanskje litt, men lite.

Sikkert ingenting å si, men jeg er pirkete.

Jeg har også sånn "rattling" lyd, merkes spesielt godt om jeg rister tlf eller slår den løst mot hånda elno, og har kommet frem til at det er av knappen... Noe irriterende å ha slike lyder da tlf faktisk er så dyr, men jeg har levd med det en stund nå :p

Lenke til kommentar

Da har du missforstått meg. Jeg hadde ikke forvekslet de to telefonene. Jeg bare påpekte alle likhetene som gjør at den fremstår som et nærmest duplikat. :)

Eller mener du at de to telefonene ikke ligner på hverandre? I så fall, hvorfor?

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du missforstått meg. Jeg hadde ikke forvekslet de to telefonene. Jeg bare påpekte alle likhetene som gjør at den fremstår som et nærmest duplikat. :)

Eller mener du at de to telefonene ikke ligner på hverandre? I så fall, hvorfor?

Hvis noe fremstår som nærmest et duplikat av noe annet, så er det vel en viss fare for forveksling?

Ettersom det her ikke er noen fare for forveksling, så kan man heller ikke snakke om "nærmest duplikat".

De ligner på hverandre. That's all.

Akkurat som LG 2X ligner på andre smart phones.

Akkurat som iPhone 4 ligner på andre smart phones.

Lenke til kommentar

Hvis noe fremstår som nærmest et duplikat av noe annet, så er det vel en viss fare for forveksling?

Ettersom det her ikke er noen fare for forveksling, så kan man heller ikke snakke om "nærmest duplikat".

De ligner på hverandre. That's all.

Akkurat som LG 2X ligner på andre smart phones.

Akkurat som iPhone 4 ligner på andre smart phones.

Likhetene er større og mer åpenbar enn mellom andre smarttelefoner (jeg kommer i hvertfall ikke på lignende eksempler fra tidligere). Det er ikke bare stor telefon med stor touch-skjerm som er likhetstrekkene, det er plasseringen, utformingen og fargen på alle knapper, inkludert metallrammen rundt telefonen som gjør at likheten her er så stor.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare stor telefon med stor touch-skjerm som er likhetstrekkene, det er plasseringen, utformingen og fargen på alle knapper, inkludert metallrammen rundt telefonen som gjør at likheten her er så stor.

Jeg har ikke sett begge telefonene samtidig, så jeg må bare basere meg på det bildene viser.

1) Volumknappenene har forskjellig utforming og sitter heller ikke på samme side.

2) LG-høyttaleren sitter helt øverst, med en LG-logo rett under. iPhone-høyttaleren sitter omtrent på samme plass som LG-logoen.

3) LG'en har 4 flate knapper under skjermen, iPhone har én, med en markant fordypning. Symbolene på knappene er heller ikke like.

4) Metallbåndet på LG'en ser ut til å være mer fremtredende enn på iPhone, dvs. at det ser ut som om det stikker mer ut til sidene i forhold til det svarte "glasset" enn tilfellet er på iPhone. Det ser også ut som om LG'ens metallbånd er svakt krummet sammenlignet med iPhone, og muligens ikke så bredt som på iPhone.

Lenke til kommentar

4) Metallbåndet på LG'en ser ut til å være mer fremtredende enn på iPhone, dvs. at det ser ut som om det stikker mer ut til sidene i forhold til det svarte "glasset" enn tilfellet er på iPhone. Det ser også ut som om LG'ens metallbånd er svakt krummet sammenlignet med iPhone, og muligens ikke så bredt som på iPhone.

Du kødder.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare stor telefon med stor touch-skjerm som er likhetstrekkene, det er plasseringen, utformingen og fargen på alle knapper, inkludert metallrammen rundt telefonen som gjør at likheten her er så stor.

Jeg har ikke sett begge telefonene samtidig, så jeg må bare basere meg på det bildene viser.

1) Volumknappenene har forskjellig utforming og sitter heller ikke på samme side.

2) LG-høyttaleren sitter helt øverst, med en LG-logo rett under. iPhone-høyttaleren sitter omtrent på samme plass som LG-logoen.

3) LG'en har 4 flate knapper under skjermen, iPhone har én, med en markant fordypning. Symbolene på knappene er heller ikke like.

Disse punktene viser jo utmerket hvorfor det ikke er en ren duplikat, men med åpenbare kopierte designtrekk fra iPhone 4, men som likevel er langt nok unna til at Apple tvilsomt ville vunnet et saksmål. Som du sier, så er det små forskjeller. Lik plassering (men litt høyere) på høyttaleren, fire knapper, mot én på iPhone (men lik plassering), og metallbåndet (som tidligere etter det jeg vet var eksklusivt for iPhone 4 og en veldig fremtredende detalj man med en gang legger merke til) er som du sier kanskje en millimeter mer fremtredende. Volumknappene derimot, her tok jeg feil. Jeg glemte at volumknappene gikk fra samme form som på LG på de eldre iPhone-modellene, til runde slik som på iPhone 4.

Vi kan godt diskutere dette hele helgen, men jeg mener det ser ut til at den har lånt veldig mange designtrekk fra iPhone, og skal du overbevise meg om noe annet, må du bruke andre argumenter enn millimeterstore forskjeller konkrete deler av designet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det nå er slik at man ikke kan låne fra hverandre så bremser det også utviklingen mener jeg .

Hvis en skal ha et design som funger så har en ikke så mange muligheter.

Men hvordan og hvor definerer man grensen mellom noe som er en kopi ,og der bare noe av designet er lånt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...