Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil en Iphone 4 kjøpt på Ebay fra USA virke i Norge.

Er Apple nødt til å gi garanti - selv om man kjøper i Utlandet. Apple er vel Apple åkkesom??

Hvor lenge holder Apple på en model - før de lanserer neste Iphone 5.

Synes Iphone er dyrt - og det blir dyrt å være med på dansen....

Har Apple mange APS som ikke er tilgjengelig om man kjøper andre android telefoner.

Takker for tips:)

Lenke til kommentar

Vil en Iphone 4 kjøpt på Ebay fra USA virke i Norge.

Det spørs om den er operatørlåst eller ikke. Om alle telefoner kjøpt i USA er låst, er jeg dessverre ikke sikker på.

Er Apple nødt til å gi garanti - selv om man kjøper i Utlandet. Apple er vel Apple åkkesom??

Du kan jo lese denne tråden og se om du blir noe klokere.

Hvor lenge holder Apple på en model - før de lanserer neste Iphone 5.

De pleier å lansere de nye modellene på sommeren, rundt juni. Men ingen kan garantere at det ikke kommer nye modeller tidligere eller senere.

Synes Iphone er dyrt - og det blir dyrt å være med på dansen....

Det koster å være kar. ;)

Har Apple mange APS som ikke er tilgjengelig om man kjøper andre android telefoner.

Ja.

Lenke til kommentar

Det er analogt, altså er det problematisk for USB.

Men de analoge signalene lages jo fra digitale data, så man kunne like gjerne overført disse over USB ... (med unntak av de tilfellene der det tilkoblete utstyret er så gammelt eller begrenset at det kun har analoge innganger, selvfølgelig).

Hvor mange skjermkort har du sett som har USB video ut?

Eller hva med passive USB til HDMI adaptere, finnes det?

Det er forskjell på hva som er mulig i teorien og hva som faktisk brukes.

Hittil har jeg ikke sett noen prosjektører med USB video inn, men har ikke sjekket så mange.

Kom gjerne med eksempler.

Lenke til kommentar

Det er analogt, altså er det problematisk for USB.

Men de analoge signalene lages jo fra digitale data, så man kunne like gjerne overført disse over USB ... (med unntak av de tilfellene der det tilkoblete utstyret er så gammelt eller begrenset at det kun har analoge innganger, selvfølgelig).

Hvor mange skjermkort har du sett som har USB video ut?

Eller hva med passive USB til HDMI adaptere, finnes det?

Hvorfor må du på død og liv gå via HDMI? Er ikke formålet å få digital video+audio ut fra iDingsen og inn i en TV/Receiver/Forsterker?

Slike har da hatt USB-innganger for digital video+audio i mange år allerede ...

Lenke til kommentar

Er det mulig å laste ned en app til iPhone 4 gratis gjennom appstore på mobilen dersom jeg har kjøpt samme app til iPad før?

Jeg går ut ifra at dette skal være mulig ved å synkronisere med iTunes hvor appen ligger, men jeg vil ikke gjøre det slik.

Mange programmer har et lite plusstegn, det betyr at de fungerer både på iPad og iPhone/iPod touch, og vil kunne lastes ned gratis,men hvis ikke kan man normalt ikke laste ned iPhone-versjonen gratis såvidt jeg har forstått.

iPhone-versjonen vil derimot normalt fungere fint på iPad.

Lenke til kommentar

Er det mulig å laste ned en app til iPhone 4 gratis gjennom appstore på mobilen dersom jeg har kjøpt samme app til iPad før?

Jeg går ut ifra at dette skal være mulig ved å synkronisere med iTunes hvor appen ligger, men jeg vil ikke gjøre det slik.

Mange programmer har et lite plusstegn, det betyr at de fungerer både på iPad og iPhone/iPod touch, og vil kunne lastes ned gratis,men hvis ikke kan man normalt ikke laste ned iPhone-versjonen gratis såvidt jeg har forstått.

iPhone-versjonen vil derimot normalt fungere fint på iPad.

Slik jeg har forstått det så betyr plusstegnet at programmet finnes i både iPhone og iPad-versjon, tilpasset begge skjermer. Det er fortsatt samme program, så hvis du har betalt for det én gang på iPhone kan du laste det ned gratis på iPad.

Lenke til kommentar

God jul alle!

Fruen har problemer med sin iPhone4.

Den har brukt mye mobilt bredbånd siste dagene.

Hun har telenor frihet med 500mb til 100 kr i måneden.

Så i går fikk hun melding fra telenor om at disse 500 var brukt, sjekket da påløpt på fakturaen, der står det at hun i tillegg har brukt ca 200kr i data trafikk utover de inkluderte 500 mb.

Hun har ikke så mye aps. Bruker stort sett wifi når hun surfer, har sett maks 10 minutter på film fra nettet.

Så vi forstår ikke hvordan hun kan ha klart dette.

Noen som har et tips til hva som kan ligge bak ?

Og i tilegg trodde jeg at en surfet for max 10 kroner dagen med telenor?? ( det 500mb inkulderte var brukt opp)

Lenke til kommentar

Angående makspris hver dag vet jeg ikke, ville ringt kundeservice for dette. Av og til bommer de og fakturerer deg for bruk som i utgangspunktet skal være inkludert.

Sjekk innstillinger for mail, facebook, vær osv osv.. det kan være at de står med oppdateringsintervall på 5 minutter. Lite for hver enkelt program, men kan dra på seg litt om man summerer opp.

Regner med at hun også bruker WIFI når hun laster ned / oppdaterer fra app-store? Eller bruker youtube?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...