Skrujernet Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Kan bare finne iphonen min med mobileme om den er koblet til nett? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Kan bare finne iphonen min med mobileme om den er koblet til nett? Du kan finne den selv om den kun er koblet til 2G/3G. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 En vanlig micro/mini USB-kontakt kan ikke tilby alt Apple sin 30-pin kontakt kan, og tåler anageligvis ikke like mange ut/inn koplinger heller. Kan du nevne én eneste ting et USB-grensesnitt ikke klarer som det Apple sitt grensesnitt klarer? Hva med komposit video ut? Eller audio line ut? Kan ikke huske USB støtter disse to i allfall. Mulig jeg husker feil for alt jeg vet Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Tror 30-pins connectoren er basert på USB. Altså at det er en USB-greie inne i telefonen også. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Den medfølgende kabelen bruker bare pinnene relatert til USB-delen av kontakten, annet utstyr kan bruke de resterende. Som de analoge signalene f.eks. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Kan bare finne iphonen min med mobileme om den er koblet til nett? Du kan finne den selv om den kun er koblet til 2G/3G. Altså, du kan ikke finne telefonen hvis den er slått av eller står i flymodus? Er jo kjipt, men sånn er det. Det vitige er om du kan finne telefonen hvis noen bruker den med et annet sim-kort? Stjålet på nattklubb og solgt videre til tilfedlig person som bruker den. Kan jeg da finne ut hvor telefonen min er? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Interessant spørsmål. Hvis den som har den oppretter den som en ny enhet, vil da programvaren som skal spore den opp lures av det, eller vil den gå etter ID-nummeret som er fast for telefonen? Hvis sistnevnte er tilfellet vil man jo kunne spore enhver iPhone man mister/gir bort/selger videre hvis man først har registrert den i mobileme. Jeg tror nok at den er sporbar for mobilnettleverandøren uansett, men om de vil hjelpe privatpersoner med dette er vel heller lite trolig. Edit: Jeg tror ikke det har noe å si hva slags simkort som sitter i den. Telefonen beholder jo navnet du ga den uansett simkort Endret 21. desember 2010 av PL610 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Hvordan beskytte sin Iphone 4 på en god måte? Ikke miste den? Endret 21. desember 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hvordan beskytte sin Iphone 4 på en god måte? Ikke miste den? Evt. bruke en case... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Eller enda bedre, en case med håndleddstropp: http://www.amazon.com/iPhone-Generation-compatible-eBigValue-Determination/dp/B003TYGAWG Det forutsetter selvsagt at man faktisk bruker stroppen Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Får være måte på hvor mye sikkerhet man skal ha da... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ok ok, bare stroppen da http://www.wowcases.com/hand-strap-for-apple-iphone-p-3029.html Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Altså, du kan ikke finne telefonen hvis den er slått av eller står i flymodus? Er jo kjipt, men sånn er det. Det vitige er om du kan finne telefonen hvis noen bruker den med et annet sim-kort? Nei, du vil ikke kunne finne telefonen hvis den er skrudd av, i flymodus eller uten dekning. Ja, du vil (som regel, men med unntak) kunne finne telefonen selv om et annet simkort enn det vanlige sitter i. Stjålet på nattklubb og solgt videre til tilfedlig person som bruker den. Kan jeg da finne ut hvor telefonen min er? Du kan jo prøve? Med mindre tyven eller den nye eieren har gjenopprettet den eller på annen måte deaktivert Find My iPhone, skal det gå. Hvis den som har den oppretter den som en ny enhet, vil da programvaren som skal spore den opp lures av det, eller vil den gå etter ID-nummeret som er fast for telefonen? Se mitt svar på spørsmålet ovenfor. Jeg tror nok at den er sporbar for mobilnettleverandøren uansett, men om de vil hjelpe privatpersoner med dette er vel heller lite trolig. Apple (med Find My iPhone) og mobiloperatørene "sporer" telefoner på forskjellige måter. Find My iPhone bruker GPS og/eller trådløse nett, mens mobiloperatørene kan spore den via sentraler og lignende. Sistnevnte vil også kunne spore telefonen uavhengig av simkort og om den har blitt gjenopprettet, da de benytter seg av IMEI-nummeret. Find My iPhone må settes opp og aktiveres for at det skal virke. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hvordan beskytte sin Iphone 4 på en god måte? Jeg har brukt den uten beskyttelse i snart 4 måneder nå, uten å ta noen spesielle hensyn annet en sunn fornuft. Har ikke en eneste synlig ripe enda. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hva med komposit video ut? Eller audio line ut? Kan ikke huske USB støtter disse to i allfall. Mulig jeg husker feil for alt jeg vet Alt dette er datatrafikk, noe som er helt uproblematisk for USB. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er analogt, altså er det problematisk for USB. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Er vel sikkert bare litt paranoid i starten. Har trossalt aldri ødelagt en telefon før, men er litt veldig kjipt å være så uheldig å knuse en Iphone 4. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) En god regel er å behandle telefonen som man behandler f.eks kompaktkameraer, de har heller ikke så godt av et fall i bakken. Det er tross alt en rimelig avansert liten datamaskin man drasser med seg Edit: Glemte jo en bokstav Endret 21. desember 2010 av PL610 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Det er analogt, altså er det problematisk for USB. Men de analoge signalene lages jo fra digitale data, så man kunne like gjerne overført disse over USB ... (med unntak av de tilfellene der det tilkoblete utstyret er så gammelt eller begrenset at det kun har analoge innganger, selvfølgelig). Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Moderatormelding Fjernet Diverse fanboy-kommentarer. som ikke bidrar til å heve kvaliteten på diskusjonen. Eventuelle kommentarer tas på PM!KristianModerator Endret 22. desember 2010 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå