Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på teknisk brukerstøtte i et firma, og styrer mye med mobiltelefoner fra Apple, HTC, Nokia og SE. Den klare fellesnevneren er at folk savner minnekort etter å ha gått over til Iphone 4. Er også verdt å nevne at IT-avdelingen på jobben ikke tillater at folk har Itunes, OVI suite, SE PC companion osv. på maskinene sine. Blir bare flere henvendelser om ikke-jobbrelaterte problemer.

Oki, kanhende itunes er et oppblåst og tregt vrak som spiser minne som en tjukkas på cruisebåtbuffet, men det har ikke kræsjet eller gjort noe rart hos meg en eneste gang.

Forøvrig har jeg spilt drøyt mye infinity blade i det siste. Anbefaler alle å sjekke det ut.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det med minnekort kan jeg forstå, men så lenge de kjøper en iPhone med 32gb burde det gå fint å bruke den uten å måtte flytte over bilder i hytt og gevær.

Det er jo alt etter hva man er ute etter.

Selvfølgelig, men jeg tror veldig mange av de som kjøper HTC av andre grunner enn åpent system og alt det der, gjør det fordi de vil kjøpe noe de egentlig ikke har råd til, altså en iPhone. Og da er de egentlig ute etter en iPhone.

Lenke til kommentar

@ Lilac1

Det er ikke Itunes i seg selv som er problemet, vi vil bare unngå "jeg får ikke overført bildene fra festen igår fra Iphonen til PC-en"-anrop, når vi skal hjelpe dem med epost, kalender, kontaktliste og annet jobbrelevant. De må gjerne gjøre sånt hjemme, men hvis de gjør det på jobben er det vi i brukerstøtte som må takle maset.

@BTK Nyhus

Poenget er at brukeren må gå gjennom masse stress for å få bildene fra minnekortet, og inn i Iphonen. Med hver annen mobil i samme sjikt er det bare å sette inn det gamle minnekortet.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

@ Lilac1

Det er ikke Itunes i seg selv som er problemet, vi vil bare unngå "jeg får ikke overført bildene fra festen igår fra Iphonen til PC-en"-anrop, når vi skal hjelpe dem med epost, kalender, kontaktliste og annet jobbrelevant. De må gjerne gjøre sånt hjemme, men hvis de gjør det på jobben er det vi i brukerstøtte som må takle maset.

@BTK Nyhus

Poenget er at brukeren må gå gjennom masse stress for å få bildene fra minnekortet, og inn i Iphonen. Med hver annen mobil samme sjikt er det bare å sette inn det gamle minnekortet.

Å ta bildene fra iPhonen er hvor lett som helst men å legge til bilder går ikke uten å bruke itune programmet.

Jeg kan også synes at det er helt tåpelig låst det der systemet til apple... jeg sitter idag med både en iPhone4 og en HTC Desire HD.. bruker dem litt om hverandre men en av skal selges i og med at jeg bare kommer til å bruke en telefon.

DHD har en helt annen frihet både når det gjelder overføring til og fra telefonen, tilpasninger på hjemmeskjermen synes jeg er helt topp.

Men allikevel så synes jeg at iPhone4 oser av kvalitet i forhold til DHD, DHD``n har veldig mye plastikk og er noe dårlig sammenskrudd etter min mening, batteriet er heller ikke så godt som på iPhone4 men det er greit nok tatt den store skjermen i betrakning.

iPhone4 er helt klart bedre å skrive sms på, den føles mye mykere og behageligere å trykke på, DHD` har et rotete tastatur og lite gjennomtenkt.. men nå alt dette er sagt så har jeg litt sansen for Android systemet.

Gega

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva som skulle gjøre HTCen bedre. Det inntrykket jeg har etter å ha rotet rundt med HTC er at telefonene deres er fattigmannsiPhone.

De koster noe av det samme (HD iallefall) og er bedre på noen punkter. iPhone mangler mye, og er for kontrollert av apple. HTC har gode telefoner.

Hilsen fornøyd iphone 4 eier.

Men så er det; Hvs er reel produksjons-kostnad, og hva er ren profitt hos HTC; Android er tross alt gratis. iPhone er dyr, men her er det tross alt brukt "kostbare" deler og et OS man må betale litt for..

Lenke til kommentar

Vi betaler jo hverken for iOS eller Android. Apple og HTC lager hvert sitt OS. Apple bruker nok flere interne ressurser på iOS enn HTC på Android, men det er jo ikke slik at vi betaler X dollar for OSet.

Å, tror nok vi betaler for de!!

Jojo, på samme måte som vi betaler for 7-tasten eller den lille plastemballasjen rundt eska til telefonen, men i og med at det er en skjult sum er det unødvendig å prøve å sammenligne de.

Lenke til kommentar

Apple har helt garantert regnet med utviklingskostnader når de har satt prisen på iPhone og iPad. Nå er det ikke slik at man lett kan si at av 499 dollar for iPad, er det 45 dollar for iOS, men en del av denne prisen skal dekke utvikling og oppdatering, akkurat som når man enten kjøper en PC med OEM lisens, eller OS for seg selv. Så man betaler for dette OSet, selv om det er inkludert i prisen. (inkludert i prisen er ikke det samme som gratis).

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for man kan kjøpe PCer uten OS.

Dette er veldig sjeldent, og helt fraværende når man kjøper seg bærbare pcer. Tenkte ikke på selvbygde.

Det er det ikke. Jeg vet ikke hvor mange prosent som faktisk gjør det, men både Dell, Multicom og sikkert en hel del andre som lar deg til en viss grad konfigurere PCen, lar deg velge OS, evt. få levert PCen uten OS. Dette valgte bl.a. jeg, ettersom jeg allerde hadde Windows.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...