Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har vel forbeholdt det til de som betaler for Mobile Me.

Det er så typisk apple, de slipper noe som er gratis men med en haug med begrensninger, det blir så mange begrensninger at det ikke blir praktisk å bruke i det hele tatt.

Gega

Fungerer fint å sende meldinger til telefonen via MobileMe for meg, og jeg betaler ikke en krone.

Lenke til kommentar

Etpar spørsmål om jailbreak, og hva man bør gjøre før jailbreak

1: Går det an å lage et komplett "speilbilde" av innholdet på telefonen, lagre det med et eget navn (slik at jeg kan "restore" hvis jailbreak går til hælvete? Eller er ikke det nødvendig? Likte backup-funksjonen på Android, da lagde man et speilbilde på en GB eller to. (finner ingen slike filer i iTunes eller mapper på pc'n.

2: Fungerer iTunes etter jailbreak? (Synce som vanlig, overføre musikk osv)

Og hvis man velger å droppe jailbreak i fremtiden, hvordan fjerner man den igjen? Og hva gjør man når Apple slipper IOS4.3? Må man benytte "factory defaults" og slette hele telefonen eller hva?

Noen som kan opplyse meg litt på dette punktet?

Lenke til kommentar

1: Går det an å lage et komplett "speilbilde" av innholdet på telefonen, lagre det med et eget navn (slik at jeg kan "restore" hvis jailbreak går til hælvete? Eller er ikke det nødvendig? Likte backup-funksjonen på Android, da lagde man et speilbilde på en GB eller to. (finner ingen slike filer i iTunes eller mapper på pc'n.

Backupfunksjonen i iTunes er i de aller fleste tilfeller mer enn bra nok. Bare sørg for at du faktisk tar backup av alt på telefonen!!

2: Fungerer iTunes etter jailbreak? (Synce som vanlig, overføre musikk osv)

iTunes fungerer uten problemer.

Og hvis man velger å droppe jailbreak i fremtiden, hvordan fjerner man den igjen? Og hva gjør man når Apple slipper IOS4.3? Må man benytte "factory defaults" og slette hele telefonen eller hva?

Alt du trenger å gjøre for å fjerne jailbreaken er å oppdatere (eller gjenopprette) i iTunes. Det er ikke nødvendig å slette alt på telefonen for å oppdatere til iOS 4.3, heller ikke hvis du ønsker å jailbreake den.

Lenke til kommentar

Backupfunksjonen i iTunes er i de aller fleste tilfeller mer enn bra nok. Bare sørg for at du faktisk tar backup av alt på telefonen!!

Da kommer jo spørsmålet: Hvordan veit jeg det?

Jeg har hooket av for "Sync Contacts with Outlook", "Sync Calendars with Outlook". Mailoppsett har jeg på telefonen.

Hvordan sjekker jeg at backupen er komplett? Hvor ligger backupfila? Fant en backupfolder

C:\Users\andi\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\xxxxxxx, men veit ikke om den er riktig... her ligger det 589 filer, ser ut som de er datert på det tidspunktet telefonen er satt i dockingstasjonen.

Lenke til kommentar

De har vel forbeholdt det til de som betaler for Mobile Me.

Det er så typisk apple, de slipper noe som er gratis men med en haug med begrensninger, det blir så mange begrensninger at det ikke blir praktisk å bruke i det hele tatt.

Gega

Fungerer fint å sende meldinger til telefonen via MobileMe for meg, og jeg betaler ikke en krone.

Ja, det er jeg klar over, det kan jeg også gjøre.. men "mobileme" har vel andre funksjoner også?

Gega

Lenke til kommentar

Tidligere brukte jeg Mediamonkey til å legge inn musikk både på ipod og iPhone, men nå går det ikke lengre, får bare beskljed om at den ikke støtter den og at jeg bare kan se hva som er på den men ikke legge noe inn...

Har apple lagt inn noe sperre der?

Skikkelig kjipt, jeg synes det var mye enklere å bruke Mediamonkey til dette.. :thumbdown:

Noen som vet om det finnes et annet program for å legge inn musikk så jeg slipper itunes?

Gega

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...